Nowe studio współtwórców Uncharted, The Last of Us oraz God of War; mają produkować gry AAA

Branżowi weterani, którzy wcześniej pracowali nad grami takimi jak Uncharted 4, Call of Duty: Modern Warfare, The Last of Us, Destiny oraz God of War, założyli nowe studio deweloperskie That's No Moon, które ma skupić się na produkcji wysokobudżetowych tytułów z segmentu AAA. Z pomocą firmy Smilegate twórcom udało się zabezpieczyć aż 100 milionów dolarów na ukończenie pierwszego projektu.

Michał Kułakowski

Nowe studio współtwórców Uncharted, The Last of Us oraz God of War; mają produkować gry AAA.
Nowe studio współtwórców Uncharted, The Last of Us oraz God of War; mają produkować gry AAA.

W ostatnich latach obserwujemy spore przetasowania na rynku elektronicznej rozrywki. Wielu znanych deweloperów opuszcza swoje duże studia, które często współtworzyli od podstaw, by zacząć wszystko od nowa z zupełnie nowym zespołem. Rzadko zdarza się jednak, by ich nowe przedsięwzięcie miało od razu zamiar konkurować z największymi graczami w branży. Takie ambicje ma jednak studio That's No Moon, które zostało dziś oficjalnie przedstawione światu. Na czele zespołu stanęli weterani pracujący wcześniej nad grami Call of Duty: Modern Warfare, The Last of Us, Destiny, Uncharted 4: Kres złodzieja oraz God of War.

That's No Moon ma zamiar stworzyć ambitną trzecioosobową grę akcji dla pojedynczego gracza, odznaczającą się świetną historią oraz wciągającym modelem rozgrywki. Biorąc pod uwagę doświadczenie deweloperów, wydaje się to naturalną decyzją. Co ważne, twórcy dysponować będą dużym budżetem w wysokości 100 milionów dolarów. Inwestorem jest tutaj koreańska firma Smilegate, znana dzięki swojej sieciowej strzelance CrossFire, która pozostaje niezwykle popularna w Azji i generuje miliardy dolarów przychodów. Koreańczycy liczą na zwrot pieniędzy włożonych w nowego dewelopera, wierzą bowiem, że jest on w stanie udźwignąć produkcję prestiżowego tytułu wysokiej jakości, który poruszy odbiorców na całym świecie.

Załoga That's No Moon składa się w dużej mierze z weteranów zajmujących wcześniej przeróżne pozycje w dużych studiach deweloperskich.

That's No Moon dąży do tego, by do przyszłego roku zatrudnić ponad 100 osób, które będą pracować w San Diego oraz Los Angeles. W materiałach prasowych zawarto informację o tym, że „studio ma funkcjonować na przecięciu mediów, takich jak gry, filmy oraz telewizja”. Oznacza to najprawdopodobniej, że deweloper chciałby pracować nad dużymi multimedialnymi projektami. Jego nowej grze może towarzyszyć więc np. serial aktorski lub animowany.

Z drugiej strony twórcy zaznaczyli, że są otwarci na propozycje współpracy z wieloma różnymi podmiotami. Niewykluczone, że może chodzić tu też o wytwórnie filmowe i telewizyjne. Biura zespołu w Los Angeles zostały bowiem otwarte w miejscu zamkniętego studia motion capture, w którym pracowano między innymi nad serialem The Mandalorian, filmem Król Lew oraz grami z serii Uncharted.

Podobało się?

53

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2021-07-28
20:03

john_himself Senator

john_himself

Singlowe TPP, bez żadnego MMO, Battle Royale czy Free to play, jestem na tak.

Komentarz: john_himself
2021-07-28
20:17

misterŁŁ Generał

misterŁŁ
😃

That's No Moon
Dziwne jest się nazwać od cytatu z gwiezdnych wojen. Nie tak dziwne, jak chęć zrobienia singla, a nie multi jak Disintegration od byłych ludzi z Bungie.

Komentarz: misterŁŁ
2021-07-28
21:15

Sereth Centurion

Czyli kolejny, trzecioosobowy akcyjniak z przygodą?
Hm...a czyżby nie to ostatnio zarzucali GOLowicze SONY że non stop "klepie jeden schemat" gier?

Komentarz: Sereth
2021-07-28
21:42

Olekrek Generał

I bardzo dobrze. Gry od Sony to jedne z najlepszych gier w historii pod względem narracyjnym. Mało kto zwraca uwagę na fabułę, a Oni traktują to jako priorytet. To dzięki grom od Sony medium growe w jakimś stopniu próbują dorównać innym dziełom kultury.

Komentarz: Olekrek
2021-07-29
19:42

misterŁŁ Generał

misterŁŁ

Znubionek
Właśnie po to cutsceny się tworzy w ten sposób żeby były płynne przejścia między gameplay'em a cutscenkami. Na pewno wtedy całe doświadczenie jest bardziej spójne niż jak grasz i jednocześnie słuchasz audiologa albo podczas gry wygrzebujesz notatke ze smietnika i czytasz co tam jest napisane.

Halo!! Lata dziewięćdziesiąte wzywają byś wrócił. Co tak upierasz się przy notkach i Audiologach jako jedyne alternatywy narracyjne wobec Cutscenek, przy których nie ważne jak płynne zrobisz przejście przed lub po gameplay'u to i tak go przerywa bo w Cutscene nic nie możesz robić (QTE nie liczą się i wracaj do 2005 bo też to jest antyk)

A przedstawienie fabuly w grze wole ogladac na cutscence niz czytac albo sluchac albo skakac po glowie npcowi jak cos do mnie mowi...

Czytać na pewno nie przepadasz bo mówiłem o interaktywności, a nie czytaniu tekstu. Mówię by użyć rozgrywki jako element narracyjny. Czy to jest taka abstrakcja by wykorzystać rozgrywkę by zbudzić emocji u gracza inne niż euforia z sukcesu czy frustrację? Nie sadziłem, że to takie dziwaczne.

Ps Nie chce skakanie po głowach, które gra ode mnie wymaga, chcę by gra nie zakazywała mi tego. Może chce skakać po martwej Sarze bo czuje potrzebę by zachować się jak dupek lub z nudów bo przechodzę grę po raz setny i chce się powygłupiać.

To jest elektroniczna rozrywką bądź co bądź. Chcę czerpać rozrywkę jak chcę. Są dziwacy, którzy przechodzą Doom'a na pacyfistę i czerpią z tego frajdę. Czy to wspomaga narracje (swobodne poruszanie się)? Nie, ale cenie sobie jak gra daje swobodę. Twórcy powinni brać to pod uwagę. Nie zakazywać zrachowaniom gracza, a wykorzystać to. To moje zdanie jedynie. Dla mnie Cutscene są na dłuższą mete nudne bo zawsze je dostaniesz, a elementy narracyjne (nie mówię o notkach czy audiologach) czy sceny wewnątrz gry (nie przez przerywniki), które możesz przegapić są bardziej interesujące np. w Wolfenstein The New Order., a nie wsadzone i obligatoryjne i przeciągnięte jak...Wolfenstein The New Colossus.

Komentarz: misterŁŁ

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl