World of Warcraft traci kolejnych subskrybentów
Przedstawiciele firmy Activision Blizzard poinformowali, że gra World of Warcraft straciła kolejnych subskrybentów. Aktualnie jedna z najpopularniejszych produkcji z gatunku MMORPG może pochwalić się bazą około 10 milionów graczy.
Mateusz Kądziołka
Przedstawiciele koncernu Activision Blizzard poinformowali, że gra World of Warcraft znowu zaliczyła spadek liczby subskrybentów. Tym razem z zabawy w największym płatnym tytule z gatunku MMORPG zrezygnowało około 800 tysięcy osób.
Według danych podanych przez Mike’a Morhaime’a, szefa studia Blizzard, w dniu 30 września 2011 roku liczba aktywnych subskrybentów gry World of Warcraft wynosiła około 10,3 miliona osób. Jest to spory spadek w porównaniu do szczytowej formy, gdy produkcja amerykańskiej firmy mogła pochwalić się 12 milionami graczy.
Spadek o prawie dwa miliony nie jest jednak niespodzianką. Już w maju informowaliśmy, że liczba subskrybentów World of Warcraft zmniejszyła się. Kilka miesięcy później, firma Blizzard po raz kolejny powiadomiła o słabnącej popularności jednej z największych gier z gatunku MMORPG. Co ciekawe, większość strat odnotowano na rynkach wschodnich (Chiny).

Czy pandareni uratują World of Warcraft?
Niemniej jednak, firma Blizzard optymistycznie patrzy w przyszłość i ma plany na podreperowanie popularności World of Warcraft. Przede wszystkim, już wkrótce ma się pojawić patch oznaczony numerem 4.3, który umożliwi graczom pojedynek z ostatnim bossem Kataklizmu, czyli Deathwingiem. Co więcej, grudzień jest miesiącem, w którym zazwyczaj odnotowuje się wzrost aktywnych subskrypcji, więc dodanie nowej zawartości w chwili, gdy gracze „naturalnie” powracają do wirtualnego świata wydaje się być racjonalnym posunięciem. Morhaime zaznaczył jednak, że nowy patch nie jest rozwiązaniem mającym za zadanie poszerzyć grono odbiorców World of Warcraft o zupełnie nowych graczy.
Przypominamy, że w czasie ostatniego Blizzconu ujawniono kolejny dodatek do World of Warcraft zatytułowany Mists of Pandaria. Doda on nie tylko nową rasę (pandareni) oraz klasę (mnich), ale i wprowadzi wiele zmian w rozgrywce, które sprawią, że wydany 7 lat temu tytuł stanie się przystępniejszy dla nowicjuszy.
- Zapowiedź - Szczegóły dotyczące nowej aktualizacji gry World of WarCraft - gamescom 2011
- Video Felieton - Komentarz: WoW traci graczy
- Publicystyka - Czego zabrakło w Kataklizmie?
- Recenzja - World of Warcraft: Cataclysm
- BlizzCon 2011 - najciekawsze informacje związane z Mists of Pandaria, czwartym dodatkiem do World of Warcraft
Więcej:Gracz WoW pokazuje, dlaczego wkrótce wszyscy będziemy grać tylko Haranirami
GRYOnline
Gracze
- gry MMO
- WoW / World of Warcraft
- Blizzard
- Activision Blizzard
- PC
Komentarze czytelników
planet killer Konsul
WOW z każdym dodatkiem był coraz gorszy!I to się nie zmienia coraz więcej nowych debilnych pomysłów od boskiej zamieci wciąż.WOW skończył się po TBC
lyx Pretorianin
Raziel -> przeciez abonament ktory placa gracze to juz od dawna "extra kasa" - sam zakup gry/dodatku finansuje serwerownie/support/development itd. Na poczatku gdy WoW "powstawal" te koszty byly sporo wieksze i model w ktorym placilo sie za kazdy miesiac gry mial sens - obecnie to juz bardziej przyzwyczajenie/chciwosc niz potrzeba.
tybet2 -> wybacz ale "nabicie" max lvl to nie jest cel tej gry - gdyby sie dalo przy tworzeniu alta wybrac lvl 1 lub 85 to 99% osob ktore juz maja jedna postac na max lvlu wybraloby druga opcje - po to sa "heirloomy"/extra bonusy gildiowe/RAF/mniejszy exp. wymagany pomiedzy 60-80 aby ta czesc rozgrywki maksymalnie skrocic.
Nolifer Legend
Ja bym się cieszył że gra po tylu latach ma tylu graczy , a nie jeszcze płakał i narzekał .
mikecortez Senator
W trolowaniu Polacy chyba sa na pierwszym miejscu na swiecie :)
Mroczna rase mogli dac? No rzeczywiscie, do tej pory w WoW'ie byly same mroczne rasy... gnomy z rozowymi wlosami, krowy w zbrojach etc... normalnie mrok walil drzwiami i oknami ;p
I ciagle ten sam tekst: "WoW skonczyl sie na TBC"... rece opadaja. Pamietacie jakie rasy doszly w TBC? Dla przypomnienia, byly to Krwawe "gejowskie" Elfy i Draenei... Kolejny przyklad jaki to WoW byl mroczny. Dajcie spokoj... Ta gra zawsze byla z humorem.
Zgodze sie z tym, ze levelowanie stalo sie prostsze i szybsze, ale tego nie mozna bylo uniknac. Zeby gra byla atrakcyjna dla nowych graczy, nie moga oni spedzac na levelowaniu tyle czasu co niegdys w podstawce WoW'a... Tak samo nie mozna uniknac pustek w starszych krainach, bo niby co postac na max levelu mialaby robic w krainie dla osob na 10lvlu? Taki juz urok gier MMO...
giml Pretorianin
"Mroczna rase mogli dac? No rzeczywiscie, do tej pory w WoW'ie byly same mroczne rasy... gnomy z rozowymi wlosami, krowy w zbrojach etc... normalnie mrok walil drzwiami i oknami ;p "
hahaha popłakałem się ze śmiechu, dobre to było :)