World of Warcraft traci kolejnych subskrybentów

Przedstawiciele firmy Activision Blizzard poinformowali, że gra World of Warcraft straciła kolejnych subskrybentów. Aktualnie jedna z najpopularniejszych produkcji z gatunku MMORPG może pochwalić się bazą około 10 milionów graczy.

Mateusz Kądziołka

Przedstawiciele koncernu Activision Blizzard poinformowali, że gra World of Warcraft znowu zaliczyła spadek liczby subskrybentów. Tym razem z zabawy w największym płatnym tytule z gatunku MMORPG zrezygnowało około 800 tysięcy osób.

Według danych podanych przez Mike’a Morhaime’a, szefa studia Blizzard, w dniu 30 września 2011 roku liczba aktywnych subskrybentów gry World of Warcraft wynosiła około 10,3 miliona osób. Jest to spory spadek w porównaniu do szczytowej formy, gdy produkcja amerykańskiej firmy mogła pochwalić się 12 milionami graczy.

Spadek o prawie dwa miliony nie jest jednak niespodzianką. Już w maju informowaliśmy, że liczba subskrybentów World of Warcraft zmniejszyła się. Kilka miesięcy później, firma Blizzard po raz kolejny powiadomiła o słabnącej popularności jednej z największych gier z gatunku MMORPG. Co ciekawe, większość strat odnotowano na rynkach wschodnich (Chiny).

World of Warcraft traci kolejnych subskrybentów - ilustracja #1

Czy pandareni uratują World of Warcraft?

Niemniej jednak, firma Blizzard optymistycznie patrzy w przyszłość i ma plany na podreperowanie popularności World of Warcraft. Przede wszystkim, już wkrótce ma się pojawić patch oznaczony numerem 4.3, który umożliwi graczom pojedynek z ostatnim bossem Kataklizmu, czyli Deathwingiem. Co więcej, grudzień jest miesiącem, w którym zazwyczaj odnotowuje się wzrost aktywnych subskrypcji, więc dodanie nowej zawartości w chwili, gdy gracze „naturalnie” powracają do wirtualnego świata wydaje się być racjonalnym posunięciem. Morhaime zaznaczył jednak, że nowy patch nie jest rozwiązaniem mającym za zadanie poszerzyć grono odbiorców World of Warcraft o zupełnie nowych graczy.

Przypominamy, że w czasie ostatniego Blizzconu ujawniono kolejny dodatek do World of Warcraft zatytułowany Mists of Pandaria. Doda on nie tylko nową rasę (pandareni) oraz klasę (mnich), ale i wprowadzi wiele zmian w rozgrywce, które sprawią, że wydany 7 lat temu tytuł stanie się przystępniejszy dla nowicjuszy.

World of Warcraft

World of Warcraft

PC
po premierze

Data wydania: 23 listopada 2004

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-11-09
18:02

planet killer Konsul

WOW z każdym dodatkiem był coraz gorszy!I to się nie zmienia coraz więcej nowych debilnych pomysłów od boskiej zamieci wciąż.WOW skończył się po TBC

Komentarz: planet killer
2011-11-09
18:02

lyx Pretorianin

Raziel -> przeciez abonament ktory placa gracze to juz od dawna "extra kasa" - sam zakup gry/dodatku finansuje serwerownie/support/development itd. Na poczatku gdy WoW "powstawal" te koszty byly sporo wieksze i model w ktorym placilo sie za kazdy miesiac gry mial sens - obecnie to juz bardziej przyzwyczajenie/chciwosc niz potrzeba.

tybet2 -> wybacz ale "nabicie" max lvl to nie jest cel tej gry - gdyby sie dalo przy tworzeniu alta wybrac lvl 1 lub 85 to 99% osob ktore juz maja jedna postac na max lvlu wybraloby druga opcje - po to sa "heirloomy"/extra bonusy gildiowe/RAF/mniejszy exp. wymagany pomiedzy 60-80 aby ta czesc rozgrywki maksymalnie skrocic.

Komentarz: lyx
2011-11-09
21:51

Nolifer Legend

Nolifer

Ja bym się cieszył że gra po tylu latach ma tylu graczy , a nie jeszcze płakał i narzekał .

Komentarz: Nolifer
2011-11-10
08:25

mikecortez Senator

W trolowaniu Polacy chyba sa na pierwszym miejscu na swiecie :)
Mroczna rase mogli dac? No rzeczywiscie, do tej pory w WoW'ie byly same mroczne rasy... gnomy z rozowymi wlosami, krowy w zbrojach etc... normalnie mrok walil drzwiami i oknami ;p
I ciagle ten sam tekst: "WoW skonczyl sie na TBC"... rece opadaja. Pamietacie jakie rasy doszly w TBC? Dla przypomnienia, byly to Krwawe "gejowskie" Elfy i Draenei... Kolejny przyklad jaki to WoW byl mroczny. Dajcie spokoj... Ta gra zawsze byla z humorem.
Zgodze sie z tym, ze levelowanie stalo sie prostsze i szybsze, ale tego nie mozna bylo uniknac. Zeby gra byla atrakcyjna dla nowych graczy, nie moga oni spedzac na levelowaniu tyle czasu co niegdys w podstawce WoW'a... Tak samo nie mozna uniknac pustek w starszych krainach, bo niby co postac na max levelu mialaby robic w krainie dla osob na 10lvlu? Taki juz urok gier MMO...

Komentarz: mikecortez
2011-11-10
09:28

giml Pretorianin

😁

"Mroczna rase mogli dac? No rzeczywiscie, do tej pory w WoW'ie byly same mroczne rasy... gnomy z rozowymi wlosami, krowy w zbrojach etc... normalnie mrok walil drzwiami i oknami ;p "

hahaha popłakałem się ze śmiechu, dobre to było :)

Komentarz: giml

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl