World of Tanks – aktualizacja 9.8 już dostępna
Aktualizacja do gry World of Tanks, oznaczona numerem 9.8, jest już dostępna. Wargaming wprowadziło kilka ciekawych zmian: przekształcono teren na kilku mapach, wprowadzono nowe modele HD, część misji osobistych została przebudowana, a klienta gry podzielono na wersję z niższą oraz wyższą jakością tekstur.
Patryk Greniuk

Firma Wargaming.net udostępniła najnowszą aktualizację do gry World of Tanks. Patch opatrzony numerem 9.8 wprowadza kilka ciekawych, lecz niezbyt ważnych usprawnień. Przede wszystkim, klient gry podzielony został na dwie wersje – z teksturami w jakości SD oraz HD, umożliwiono graczom tworzenie dynamicznych plutonów oraz przygotowano specjalne wydarzenie, którym będą bitwy w trybie dominacji. Aktualizacja wprowadza także kilka mniejszych nowinek, jak np. zmiana ukształtowania terenu na kilku mapach, dodanie modeli HD, wprowadzenie odznak dokonań w bitwie oraz przebudowa misji indywidualnych. Pełną listę zmian znajdziecie w tym miejscu. Objętościowo prezentuje się ona imponująco, jednak warto zauważyć, że większość z wymienionych rzeczy dotyczy nieznacznych modyfikacji statystyk poszczególnych pojazdów, które nie mają realnego wpływu na rozgrywkę.
Wybrane elementy aktualizacji 9.8:
- Wargaming.net dał graczom możliwość wyboru klienta gry. Przed pobraniem aktualizacji możemy zdecydować, czy chcemy grać z teksturami o niższej lub wyższej rozdzielczości. Rozwiązanie to jest korzystne dla osób ze słabszym komputerem lub łączem internetowym, dzięki czemu można uniknąć pobrania 3 GB dodatkowej zawartości oraz oszczędzić 6 GB miejsca na dysku;
- Wprowadzone zostanie specjalne wydarzenie – bitwy w trybie dominacji. Dwie drużyny będą starać się bezpiecznie dostarczyć flagi do konkretnego miejsca na mapie. Walczyć będziemy za pomocą trzech czołgów – AMX 50 B (D), Object 140 (D) i T110E5 (D). Co ciekawe, podczas bitwy naprawimy nasze pojazdy w specjalnie przygotowanych strefach, a w przypadku ich zniszczenia nie musimy wracać do garażu tylko wybierzemy kolejny czołg. Niestety, nie poznaliśmy dokładnej daty startu tego wydarzenia;
- Zmienione zostały warunki zaliczenia niektórych misji osobistych. Zadania, które do tej pory wymagały od nas działania w plutonie, możemy wykonać samodzielnie;
- Umożliwiono graczom tworzenie plutonów bezpośrednio podczas bitwy;
- Wprowadzono odznaki dokonań w bitwie;
- Lekkich zmian doczekały się mapy: Karelia, Piaszczysta rzeka, Westfield oraz Linia Zygfryda;
- Bitwy w trybie twierdzy mogą być rozgrywane pojazdami poziomu VIII;
- Wprowadzono modele HD kolejnych pojazdów: Wolverine, Type T-34, Leopard 1, Hummel, M4A3E2 Sherman Jumbo, M48A1 Patton, Type 58, SU-85, Cromwell, T26E4 SuperPershing, T32, Pershing, IS-3, AMX 50 120.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany23874 Legend
[30]
Juz kilka tysiecy razy wyjasniono i tutaj i na reddicie i na forum WT (tam watki zostaly usuniete a piszacy zbanowani, bo tak dziala NKWD gaijinow), ze talony daja MNIEJ expa niz "gwiazdki". To ze dostaniesz +500% na JEDNA gre RAZ w miesiacu (bo taki jest drop rate na niego, przy probie kilku tysiecy) nie nadrabia tego, ze straciles 5x (5 nacji) +100% (czyli razem +500%) dodatkowo dzialajace TYLKO na wygrane (juz mialem gre za 500 expa na +500%, cudowne yer rushe!). Pozostale bonusy sa jeszcze mniejsze (20x10% = +200%, 2x150% = +300% zamiast 500% jakie bylo kiedys etc). I dodatkowo nie dostajesz talonow na expa raz dziennie tylko srednio raz na dwa dni - reszta to talony na creditsy. Tyle jesli chodzi o expa.
Kasa? Powiedz mi jedno - PO CO komu kasa w tej grze? Mam 5 MILIONOW creditsow i nie mam na co je wydawac. W ekwipunku czeka na uzycie z dobre 30-50 "zakładów" na creditsy ktorych nigdy nie uzyje bo nie mam po co. Zanim odblokuje kolejny odrzutowiec uzbieram 3x tyle kasy ile on jest wart. Kasa jest najbardziej bezuzyteczna rzecza w WT.
Orly? Fajnie, ze sa. Serio. Przynajmniej jakas mozliwosc zdobycia kasy jak ma sie skilla (w zakładzie o orly) bo na dropa 1000 orlow nie masz co liczyc (szansa jest mniejsza niz 1%, wiec rzadko kto je dostanie). Tylko szkoda, ze wszystkie nowe premki jakie dodaja do gry kosztuja po 2600 i w gore (wiekszosc nowych premek kosztuje w okolicy 5000 orlow). Ale niech bedzie: to jest plus nowego systemu - jedyny plus. I nie zmienia faktu, ze w WOT mozesz tez zyskiwac zloto z podobna czestotliwoscia.
Ta aktualizacja w Wocie poprawiła jakość (wygląd czołgów i trochę otoczenie) ale zmienili mapy które były dobre na gorsze (piaszczysta rzeka).
Problemem WOTa nie jest to ze jest brzydki (bo nie jest, na maksie jest calkiem fajny, czolgi maja tyle samo detali co te z WT) tylko to, ze na maksie ma gowniana wydajnosc, bo engine jest tragiczny.
Design map? Obie gry maja tyle samo (procentowo) gownianych map, roznica jest taka ze w WOT do wyboru masz ich z 40 w WT zaledwie 6-7 na krzyz. To ze WT ma odrobine wieksze mapy nie zmienia faktu, ze sa to miniaturowe areny o wielkosci 2x2km czy 3x3km zamiast 1x1km. A ze wzgledu na to, ze mozna walic przez cala plansze mapy z WT wydaja sie znacznie mniejsze. Dopiero na sim mozna cos sie pobawic bo zarowno arcade jak i realistic sa zwykla strzelanka. Tylko, ze jako zwykla strzelanka WOT sprawdza sie lepiej.
PaniPaniWrocky Pretorianin
To twoje zdanie : dla mnie Mapy w WT są o wiele lepsze nie w wocie 6-7 na krzyż to 14 Map:) - ODROBINĘ większe mapy hmm, raczej nie odrobinę. W obie gry gram i obie coś mają w sobie ale Bardziej denerwujący, frustrujący, i mniej realistyczny jest WOT. Koniec Tematu.
zanonimizowany23874 Legend
To, ze dla ciebie sa lepsze nic nie znaczy - wszystkie mapy to albo otwarte strzelnice, gdzie w arcade bijesz z respa na resp (vide Polska, Mozdok) albo male arenki, w ktorych nawalasz sie z przystawu ponizej 500 metrow (kazda inna). Juz nie mowiac o tym, ze mapy czesto faworyzuja ruskich i amerykancow stawiajac punkt do zdobycia w takim miejscu, gdzie jedynie szybsze czolgi maja przewage (czyli nie-niemieckie) i gdzie niemcy nie moga wykorzystac swoich typowo snajperskich czolgow (dobry przedni pancerz, dobre dziala) - tutaj nadaje sie tylko Mozdok. I DODATKOWO nie wspominajac o tym, ze mapy czesto maja kretynskie spawn pointy. Trzeba miec skleroze aby zapomniec jak na Mozdoku non-stop jedna druzyna miala capture pointy pod nosem a druga nie. W Polsce zdarzalo sie to tez czesto - zanim dojechales do capture pointa juz polowa ticketow spadala.
Zreszta twoja opinia ze mapy w WT sa dobre jest raczej odosobniona. 9/10 komentarzy mowiacych dlaczego WT:GF ssie wspomina o slabych mapach. Wystarczy wyjsc z forum WT, gdzie NKWD zabija kazdy nieprzychylny komentarz dotyczacy gry i mozna poczytac OBIEKTYWNE opinie n/t GF a nie lizanie dupy gaijinow. Pierwsze lepsze miejsce? Chocazby http://www.reddit.com/r/Warthunder/
PaniPaniWrocky Pretorianin
Znaczy tyle samo co twoja opinia, Jeżeli ja Lubie forda a ty WV to znaczy że co ? Że ja nie mam racji bo f jest gorszy od WV - Co za bzdury piszesz możesz już sobie odpuścić. Zakończam temat tym wpisem.
zanonimizowany23874 Legend
Opinia jest subiektywna, wiec mozesz sobie i kochac mapy z WT - nikt ci nie broni. Obiektywnie (nie, nie jest to moja opinia - jest to zdanie sporej liczby graczy, ktorzy troche juz w WT pykaja) poza nielicznymi wyjatkami ssa one na calej linii. No, ale wiadomo - wystarczy polizac tylek gaijinow na ich forum i wszystko jest w porzadku! Proponuje dla ciebie nastepujaca zabawe: zaloz na forum gaijinow topic w ktorym prosisz o wylistowanie bledow i problemow z mapami w ground forces. Nastepnie patrz jak dostajesz bana :D NKWD twierdzi, ze wszystko jest w porzadku, wiec wszyscy na forum maja myslec tak samo. A pozniej takie ludki jak ty staraja sie potwarzac brednie z forum WT w innych miejscach i zderzaja sie z rzeczywistoscia.