Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 października 2005, 07:55

autor: Radosław Grabowski

Wkrótce zagramy w szachy z Aladynem

Sztandarowym przykładem klasycznego arabskiego dzieła literackiego jest Księga tysiąca i jednej nocy, w skład której wchodzi słynna opowieść o Aladynie. Ten bohater stanowi również jedną z głównych postaci w świecie animowanych filmów z wytwórni Walta Disney’a. W okolicach tegorocznej Gwiazdki doczekamy się kolejnej gry wirtualnej z udziałem wspomnianego bliskowschodniego awanturnika.

Sztandarowym przykładem klasycznego arabskiego dzieła literackiego jest Księga tysiąca i jednej nocy, w skład której wchodzi słynna opowieść o Aladynie. Ten bohater stanowi również jedną z głównych postaci w świecie animowanych filmów z wytwórni Walta Disney’a. W okolicach tegorocznej Gwiazdki doczekamy się kolejnej gry wirtualnej z udziałem wspomnianego bliskowschodniego awanturnika.

Wprawdzie o Disney’s Aladdin Chess Adventures pisaliśmy już ponad rok temu, ale dopiero teraz możemy przedstawić Szanownym Czytelnikom zrzuty ekranowe i podać szereg dość konkretnych informacji, dotyczących nadchodzącej pozycji z katalogu firmy wydawniczej Black Bean Games (wprowadziła ona na rynek m.in. S.C.A.R.: Squadra Corse Alfa Romeo).

Wkrótce zagramy w szachy z Aladynem - ilustracja #1

Zgodnie z tytułem zabawa traktować ma o szachowych pojedynkach w charakterystycznym uniwersum, znanym doskonale wszystkim, którzy zetknęli się z dowolną kreskówką spod znaku Aladdin. Rozgrywka będzie atrakcyjna dla użytkowników w każdym wieku, gdyż zaoferuje nie tylko możliwość toczenia bojów na sześćdziesięcioczteropolowej planszy, lecz również mnóstwo przeróżnych wyzwań innego rodzaju – ogólna liczba wirtualnych konkurencji sięgnie stu. Zatem oprócz przestawiania figur w celu zaszachowania przeciwnego króla przeżyjemy także fantastyczną arabską przygodę.

Wkrótce zagramy w szachy z Aladynem - ilustracja #2

Developerzy zaimplementują osiem odmiennych światów, z których każdy zawierać ma dwanaście odrębnych poziomów (Agrabah, Jaskinia Cudów, Miasto w Butelce etc.). Pokonać wymagającego komputerowego oponenta na pewno pomogą rozmaite artefakty, zdobywane w miarę rozwoju wydarzeń. Warto zauważyć, iż wszystkie algorytmy Sztucznej Inteligencji zostaną zapożyczone z Hoyle Majestic Chess, czyli cokolwiek popularnej pozycji wśród pecetowych symulacji szachowych. Rzecz jasna nie zabraknie bajecznie kolorowej grafiki trójwymiarowej, utrzymanej w typowym disney’owskim stylu.

Wkrótce zagramy w szachy z Aladynem - ilustracja #3