Jeżeli liczyliście na ciąg dalszy Projektu Mojave, to możecie się nieźle zawieść. Twórcy ogłosili zakończenie prac nad modyfikacją.
Uniwersum Fallouta to idealne pole do popisu dla moderów, bazujących swoje prace właśnie na niewykorzystanych pomysłach bądź starszych odsłonach serii, wpasowujących się w pojęcie „retro”. Przykładem jest chociażby porównanie lokacji z „jedynki” na silniku Fallouta 4 czy odtworzenie kasyna z New Vegas przy wykorzystaniu Unreal Engine 5. Kreatywni fani zdecydowanie mają w czym wybierać.
Niestety, nie każdy taki projekt czeka dobre zakończenie. Gracze żegnają powstający remake mapy znanej z New Vegas.
Jak donosi DSOGaming, zespół tworzący Project Mojave Revitalization postanowił zakończyć dalsze prace nad modem. Oficjalną informację znajdziemy w opisie na platformie Nexus Mods, skąd możemy pobrać jego pierwszą (i jednocześnie ostatnią) wersję.
Mowa tu o kontynuacji Projektu Mojave sprzed trzech lat, który miał na celu odtworzenie mapy z Fallouta: New Vegas na silniku „czwórki”. Modyfikacja, choć powstawała z inicjatywy fanów, została porzucona krótko po wydaniu pierwszej zapowiedzi i ostatecznie uwzględniła zaledwie jedną czwartą całego New Vegas.
Pomysł został przywrócony do życia za sprawą modera znanego jako WolfeMan2077, który zebrał ekipę i wznowił projekt pod zmienioną nazwą. Kilka dni temu opublikowano pierwszą aktualizację, odświeżającą cztery lokacje znane z przedmieścia New Vegas. Niestety dla czekających fanów, modyfikacja nie doczeka się kolejnej aktualizacji.
To była długa droga i myślę, że doszliśmy do jej końca. Dziękuję wszystkim, którzy wspierali mnie w rozwijaniu i wydaniu tego moda. Kocham was wszystkich i szczerze dziękuję.
- WolfeMan2077
Choć porzucenie PMR może smucić, większość społeczności nie zdziwił taki obrót spraw. Jak możemy wywnioskować z wypowiedzi na redditowym forum, wielu moderów lekceważy ogrom prac związany z całkowitym odświeżeniem starszych lokacji czy nawet misji. Takie projekty nie różnią się zbytnio od tworzenia całkowicie nowej gry, co może zniechęcać – zwłaszcza kiedy miesiące zamieniają się w lata.
W takim przypadku fani jeszcze bardziej doceniają projekty pokroju Fallout London, które samo w sobie okazało się ogromnym sukcesem i spokojnie mogłoby ujść za prawdziwą grę od Bethesdy. Równie dobrze ma się projekt odtworzenia Wampira: Maskarady z 2000 roku na silniku Skyrima.
Czy ktoś powróci do Projektu Mojave? Popularne przysłowie głosi, że „do trzech razy sztuka”, choć potencjalni moderzy powinni rozważyć wszystkie za i przeciw – a także porównać osiągnięcia poprzednich drużyn w porównaniu z czasem poświęconym na prace.

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.