Doczekaliśmy się aktualizacji Hearts of Iron 4: Old World Blues, czyli moda przenoszącego strategiczny przebój studia Paradox w realia cyklu Fallout.
Mod niedawno otrzymał wersję 5.0.10 Autorzy poprawili wiele błędów technicznych i ulepszyli balans rozgrywki. Przede wszystkim jednak modyfikacja została zaktualizowana tak, aby działała z patchem 1.15 dla Hearts of Iron 4.
Ukazała się nowa wersja moda Old World Blues, czyli totalnej konwersji, która przenosi akcję strategii Hearts of Iron IV w postapokaliptyczne realia cyklu Fallout. Aktualizacja została oznaczona numerem 4.1.16 i poprawia balans rozgrywki, usuwa błędy, ulepsza AI oraz dodaje doradców dla frakcji New Reno, bazujących na postaciach z Fallouta 2.
Projekt zmienia większość elementów gry. Otrzymujemy zupełnie nową mapę, nieznane wcześniej technologie i frakcje oraz przygotowane od zera drzewka rozwoju. Nie zabrakło także zatrzęsienia wydarzeń, urozmaicających zabawę w zniszczonym wojną atomową świecie. Do tego dochodzi masa świeżych elementów wizualnych i dźwiękowych.
Modyfikacja koncentruje się na odtworzeniu wyłącznie Ameryki Północnej. Akcja rozpoczyna się w roku 2275. W Old World Blues bierzemy udział w dynamicznej wojnie pomiędzy różnymi frakcjami znanymi z serii Fallout. Wszystkie one zostały drobiazgowo odtworzone, otrzymując postacie historyczne, własne jednostki oraz technologie.
Mod jest wyśmienicie opracowany. Autorom udało się skutecznie zrealizować postapokaliptyczne realia, zachowując jednocześnie głębię rozgrywki typową dla Hearts of Iron IV. Do HoI4 ukazało się sporo modyfikacji, ale większość z nich oferuje jedynie realistyczne scenariusze historyczne. Projekty przenoszące akcję w fantastyczne realia trafiają się bardzo rzadko, co dodatkowo zwiększa atrakcyjność Old World Blues.
Projekt obecnie prezentuje wysoki poziom dopracowania i ma bardzo obszerną zawartość, ale autorzy cały czas pracują nad jego rozwojem. W tym roku m.in. wprowadzono spory zestaw nowych jednostek, rozszerzono listę wydarzeń oraz rozbudowano drzewka technologiczne.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
16

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.