Polski zespół developerski Rebelmind, który niedawno zakończył pracę nad niemieckojęzyczną wersją gry przygodowej z elementami cRPG i strategii, Grom, ujawnił dziś, iż w pierwszym kwartale 2003 roku ukończy prace nad klasyczną grą przygodową zatytułowaną Great Journey (Wielka Wyprawa). Muszę wyznać, że po wstępnym zapoznaniu się z jej treścią nazwałbym ją „polskim EcoQuestem”.
Polski zespół developerski Rebelmind, który niedawno zakończył pracę nad niemieckojęzyczną wersją gry przygodowej z elementami cRPG i strategii, Grom, ujawnił dziś, iż w pierwszym kwartale 2003 roku ukończy prace nad klasyczną grą przygodową zatytułowaną Great Journey (Wielka Wyprawa). Muszę wyznać, że po wstępnym zapoznaniu się z jej treścią nazwałbym ją „polskim EcoQuestem”.
Zacznijmy od tego, że gra wykorzystywać będzie zmodyfikowany trójwymiarowy silnik graficzny Groma i według twórców dedykowana będzie graczom pomiędzy szóstym a dwunastym rokiem życia (choć i starsi pewnie też się skuszą :). Great Journey poruszać będzie tematykę ekologiczną. Gracz wcieli się w postać 10-letniego chłopca o imieniu Tony, przepadającego za egzotycznymi podróżami i przygodami. Pewnego dnia otrzymuje kartkę pocztową od swego przyjaciela z Antarktyki, który rozpaczliwie prosi go o pomoc. Coś niedobrego dzieje się na Antarktyce, ktoś zatruwa tamtejsze środowisko, potajemnie wyrzucając śmieci i odpady wprost na krystalicznie czysty śnieg. Przyjaciel prosi naszego bohatera o pomoc w odkryciu i powstrzymania tego, kto dopuszcza się tej ekologicznej zbrodni. Tony postanawia zająć się tą sprawą, a pierwszą rzeczą, którą musi wykonać, jest odnalezienie ekscentrycznego i genialnego profesora Glassa i nakłonienie go do pomocy w tym trudnym zadaniu. Dalej czeka już wielka przygoda składająca się z pięciu rozdziałów i rozgrywająca w ponad 30 sceneriach zlokalizowanych na całym świecie. Na dodatek rozgrywkę umilać będą liczne mini-gierki. Great Journey będzie wykorzystywała, znany i sprawdzony interfejs typu „One click”.
Poniżej przykładowe screeny z gry.



Więcej:Wiedźmin 3 z nowym dodatkiem po 10 latach? „Największe źródło” potwierdza sensację na TGA 2025

Autor: Przemysław Bartula
W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.