Wiedźmin 3 z jeszcze lepszą grafiką dzięki modowi
Modder Jolu42 opracował modyfikację Magical Graphics Settings – Beyond Ultra do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, która pozwala zwiększyć ustawienia graficzne powyżej maksymalnego poziomu.
Bartosz Świątek
W SKRÓCIE:
- Wiedźmin 3: Dziki Gon otrzymał modyfikację Magical Graphics Settings – Beyond Ultra;
- mod pozwala jeszcze bardziej zwiększyć ustawienia graficzne.
Użytkownik Jolu42 stworzył modyfikację, która poprawia grafikę w Wiedźminie 3: Dzikim Gonie. Magical Graphics Settings – Beyond Ultra pozwala zwiększyć niektóre ustawienia powyżej maksymalnego poziomu z bazowej gry. Mod możecie pobrać z serwisu NexusMods (instalacja jest bardzo prosta – wystarczy wrzucić wszystkie pliki do głównego katalogu produkcji studia CD Projekt RED).
Modyfikacja wpływa na zasięg wyświetlania cieni, jakość terenu i wody, liczbę postaci na ekranie, odległość, w jakiej pokazywana jest roślinność oraz gęstość trawy. Otrzymujemy też zwiększoną częstotliwość wyświetlania plam krwi pod pokonanymi wrogami oraz zmienioną zakładkę z efektami typu postprocessing w menu.
Poniżej kilka screenów prezentujących Wiedźmina 3 w wersji bazowej oraz usprawnionej modem Magical Graphics Settings. Różnica jest widoczna gołym okiem.





Wiedźmin 3: Dziki Gon – porównanie ustawień Ultra (maksymalny z bazowej gry) i Magical (mod). Źródło: NexusMods.
Modyfikacja wpływa na wydajność – spadek liczby klatek animacji jest porównywalny z tym, jaki odnotujemy zmieniając ustawienia z Wysokich na Ultra. Jednak względnie potężny pecet powinien sobie poradzić z omawianym modem. Komputer wyposażony w procesor i7-10700K (z OC do 5 GHz), GeForce’em GTX 1080 Ti orz 32 gigabajtami pamięci RAM pozwolił na osiągnięcie stabilnych 60 fps w rozdzielczości 1440p.
Warto zaznaczyć, że twórca Magical Graphics Settings – Beyond Ultra zaleca, by dla najlepszego efektu z jego dzieła korzystać razem z modyfikacją The Witcher 3 HD Reworked Project.
- Recenzja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na PC – Geralt rozwija skrzydła na pececie
- Recenzja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na PS4 – genialny RPG, który potrzebuje dopracowania
- Wiedźmin 3 – poradnik
Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Vanq5 Chorąży
Super wiadomość. Dzięki tej informacji mogę ulepszyć jeszcze bardziej Wieśka. Dzięki!
Bloedzuiger Chorąży
Oprócz cienia rzucanego przez koło i kilku dodatkowych kępek trawy po prawej stronie w 1szym porównaniu to innych różnic nie widzę...
A.l.e.X Legend
Wiedząc na czym ten "mod" polega to tylko mogę parsknać smiechem. Głupoł obudził się po 6 latach wykorzystał ułamek pracy innych wydał moda na nexusa a gol napisał newsa. Wszystko co zawiera ten mod to odwołanie się do ini. Najważniejsze nie jest to a modyfikacja lodów i popupów czego nie umiał by zrobić.
makaronZserem Generał
To nie jest żaden mod, tylko zwykły ReShade gościu pogrzebał w ustawieniach w plikach to wszystko. Plik waży 4kb, tak jak ktoś napisał gościu bazuje na pracy innych, jedynie zmodyfikował cześć kodu, żeby wyglądało to trochę inaczej.
Irek22 Legend
Różnice w grafice są pomijalne. Podczas rozgrywki nikt nie zwróci uwagi na tak minimalne zmiany, których nawet mając przed sobą dwa screeny porównawcze i tak trzeba z lupą szukać.
Po raz kolejny przy okazji wiadomości o "nowym modzie graficznym do Wiedźmina 3" powtarzam, że mody graficzne to ostatnie, co tej grze potrzeba, bo grafika na najwyższych ustawieniach nadal wygląda pięknie (pomijając atak klonów). Tej grze potrzeba czegoś znacznie trudniejszego do osiągnięcia (a w praktyce pewnie nawet niewykonalnego) dla "garażowych moderów" - zmiany/ulepszenia szeroko rozumianej mechaniki rozgrywki.
