„Widzisz krew, ale nie ma obrażeń”. Deweloperzy Battlefield 6 potwierdzają istnienie pocisków-duchów
Niestandardowa wyszukiwarka w Battlefield 6 nie zadowala wszystkich graczy, ale twórcy zastanawiają się już nad rozwiązaniem. Odniesiono się także do problemu z nierejestrowaniem obrażeń.

Battlefield 6 oferuje opcję niestandardowego wyszukiwania, która przeznaczona jest dla graczy mających ochotę na konkretną mapę lub tryb. Przynajmniej w teorii, bo w praktyce nie zawsze działa ona tak, jak można tego oczekiwać. Co ciekawe, nie jest to błąd, lecz zamierzone działanie twórców.
Problem niestandardowego wyszukiwania
Jeden z graczy zwrócił w serwisie X uwagę, że korzystając z niestandardowego wyszukiwania, często trafiał na inną mapę niż zaznaczył. Jego post skomentował menedżer ds. społeczności Battlefielda, Kevin Johnson. Opisał on, jak działa wyszukiwarka i dlaczego tak się dzieje.
Wszystko sprowadza się do tego, że nadaje ona jedynie priorytet względem preferencji użytkownika. Oznacza to, że jeżeli nie może znaleźć dokładnego dopasowania, spróbuje wyszukać coś wystarczająco zbliżonego. Zostało to zrobione z premedytacją, aby gracze nie musieli spędzać zbyt dużo czasu w lobby.
Wyszukiwanie niestandardowe stara się najpierw uwzględnić twój wybór i przeszukuje dostępne serwery, status dopasowań, twój region itp.
Następnie próbuje poszerzyć zakres wyszukiwania i przechodzi w dół listy, aby znaleźć kolejne dostępne dopasowanie z innymi opcjami. Robi to, aby zapewnić ci szybszą grę, zamiast zmuszać do długiego oczekiwania.
Możliwe jednak, że za jakiś czas doczekamy się usprawnienia tej funkcji. Do tematu włączyła się Alexia Christofi, producentka Battlefielda 6. Zapytała graczy, czy „gdyby istniał w grze przełącznik, pozwalający na oczekiwanie na to, czego chcą, to czy korzystaliby z niego?”. Przyznała, że takie rozwiązanie było omawiane w zespole i będzie zadowolona, jeśli uda się zapewnić graczom wybór.
Pistolety ze ślepakami
Niektórzy użytkownicy zwrócili także uwagę na inny problem, tym razem dotyczący samej rozgrywki. Powoduje on, że strzały w przeciwnika nie zadają mu obrażeń. Trafienia są rejestrowane, co widać po krwi, ale nic się nie dzieje – zupełnie jakby broń była załadowana ślepakami. Poniżej możecie zobaczyć, jak wygląda to w akcji.
Do sprawy w serwisie X odniósł się Florian Le Bihan, główny projektant Battlefielda 6. Poprosił on graczy, którzy doświadczyli takich sytuacji, o przekazanie szczegółów, jak np. wykorzystywanych dodatków do broni. Sugeruje to, że deweloperzy nie do końca wiedzą, skąd się bierze problem, ale zapewniono, że jest on badany.
Obecnie badamy ten problem. Zdarza się to często, gdy cel jest widocznie trafiony (rozbryzgi krwi), ale w HUD nie jest potwierdzone zadanie obrażeń (brak wskaźnika trafienia itp.).
- Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
- Recenzja Battlefield 6. Ogłusza eksplozjami, imponuje destrukcją i przypomina, za co kocham tę serię

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- EA DICE
- EA / Electronic Arts
- Battlefield (marka)
- strzelanki FPP (FPS)
- PC
- PS5
- XSX