Wcześniej żaden moder tego nie zrobił. Polak przeniósł do Wiedźmina 3 rozwój postaci i drzewka talentów z Wiedźmina 1
Wiedźmin 3: Dziki Gon doczekał się tysięcy modyfikacji. Jedna z nowszych próbuje przenieść talenty z pierwszej odsłony serii, co nie było łatwym zadaniem.

Polski twórca popularnej modyfikacji do Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu pracuje nad nowym projektem, który przeniesie do „trójki” skille z pierwszej odsłony cyklu CD Projektu.
Przez ostatnią dekadę trzeci Wiedźmin może i nie zrzucił Skyrima i Fallouta 4 z moderskiego tronu, ale pozostał jedną z najczęściej modyfikowanych gier. Przynajmniej jeśli patrzeć na statystyki serwisu Nexus Mods, w którym Dziki Gon jest 10. najpopularniejszą grą pod względem liczby pobrań modyfikacji. A na szczycie ponad 7,7 tysiąca projektów jest dzieło polskiego fana, które pobrano 5,7 miliona razy (via Cooldown.pl).
Niemniej Halk Hogan PL to nie jedyny rodak z moderskimi zapędami w W3. Rozgłos zyskał także Patryk „Gerwant” Ładocha za sprawą projektu Tales of the Witcher stworzonego w narzędziach REDkit, który dodaje do Dzikiego Gonu tereny Cintry. Na razie dostępny jest tylko prolog z pierwszym rozdziałem, który zadebiutował z dwoma zadaniami fabularnymi i trzema pobocznymi (moder dodał już kolejne 3 questy oraz nowe, bagienne tereny), i został pobrany ponad 7,3 tysiąca razy (via Cooldown.pl).
Jednakże w międzyczasie „Gerwant” dłubie też przy innym projekcie: świeżo udostępnionej becie Witcher 1 Talent Trees Remake in Witcher 3. W tym przypadku nazwa mówi wszystko: Polak chce przenieść drzewko talentów z pierwszej odsłony serii do Dzikiego Gonu.
Duch Wiedźmina 1 w Dzikim Gonie
„Gerwant” pracuje nad tym projektem od 8 miesięcy, dzieląc swój czas między dwoma projektami, przy czym nowszy z nich jest częścią Tales of the Witcher, ale też działa samodzielnie. Jak zdradził w rozmowie z GRYOnline.pl, jego ambicją jest „tchnięcie ducha Wiedźmina 1” do nowszej i niewątpliwie popularniejszej odsłony cyklu. Nie żeby było to łatwe zadanie, zwłaszcza dla moderskiego „samouka” (jak sam określił się moder).
Największym wyzwaniem bynajmniej nie było zakodowanie 13 „zakładek” z drzewkami skilli, z których każda zawiera od 14 do 18 talentów (choć było to czasochłonne, zwłaszcza że wymagało również dodania opisów umiejętności w dwóch językach). „Gerwant” musiał najpierw uporać się z interfejsem graficznym użytkownika (GUI) – co było o tyle trudne, że nikt wcześniej się za to nie zabrał ani też nie istniały materiały na temat tego, jak ów element działa „od spodu”.
W W3 GUI zrobione jest we Flashu. Jestem samoukiem, więc wymagało to nauki ActionScript, Adobe Animate i rozgryzienia jak w W3 to wszystko działa od „spodu”. Wcześniej żaden moder tego nie zrobił, nie ma dokumentacji, nie dało się w tej kwestii szukać podpowiedzi od kogoś. Bez tego nie dałoby się dodać nowych działających zakładek do panelu. […]
Gdy to rozgryzłem i pierwsze testy pokazały, że to jest możliwe – to potem było teoretycznie z górki – czekało mnie kodowanie ponad 200 nowych umiejętności. To było najbardziej czasochłonne zajęcie.
Polak starał się jak najwierniej przenieść wszystkie zdolności z Wiedźmina 1 na grunt Dzikiego Gonu (aczkolwiek zapewne nie obyło się bez drobnych modyfikacji, by nie zepsuć balansu rozgrywki).
Ładocha zdradził też co nieco na temat dalszego rozwoju obu modów, w tym o planach dodania nowych lokacji oraz odtworzenia systemu walki z pierwszego „Wieśka”, włącznie ze stylami. Na razie moder testuje „surowe” animacje, ale nie ukrywa, że to dużo pracy i nie obraziłby się, gdyby ktoś podał mu pomocną dłoń.
Warto zwrócić też uwagę na to, jak twórczość „Gerwanta” koresponduje z tekstem Pawła Woźniaka o tytule „Na tym polu przegrał nawet Wiedźmin 3 – dlaczego rozwój postaci i ekwipunek to dla mnie najważniejsze elementy RPG”. Miłej lektury!
Jeśli podoba Wam się działalność Patryka „Gerwanta” Ładochy, to możecie wesprzeć go za sprawą serwisów Ko-fi oraz Patreon.
- Wiedźmin 3 Next Gen – recenzja. Prawie remaster – i to za darmo!
- Wiedźmin 3: Dziki Gon – poradnik do gry
- Najlepsze gry singleplayer z fabułami na 100 lub więcej godzin