Epic Games zaprezentował Unreal Engine 5.6. Firma obiecuje poprawę wydajności w grach z otwartym światem
Ukazała się wczesna wersja silnika Unreal Engine 5.6. Przynosi on m.in. lepszą wydajność w grach z otwartym światem.

Firma Epic Games wypuściła wczesną wersję (tzw. preview) wersji 5.6 silnika Unreal. Aktualizacja oferuje szereg ulepszeń.
- Poprawiono optymalizację, tak aby silnik mógł oferować „ogromne, wiernie odwzorowane otwarte światy” wyświetlane w 60 klatkach na sekundę.
- Do tego dochodzą ulepszenia proceduralnych aspektów kreowania wirtualnych światów.
- Wersja 5.6 przynosi również największą do tej pory aktualizację zestawu narzędzi do tworzenia animacji.
- MetaHuman Creator, czyli system tworzenia wirtualnych postaci, jest teraz dostępny bezpośrednio w silniku.
- Unreal Engine 5.6 pozwala także na szybsze tworzenie gier dzięki zaimplementowaniu wersji 2.0 przeglądarki treści oraz wprowadzeniu nowego ukłądu paska narzędzi Viewport.
Wersja 5.6 Unreal Engine powinna zaowocować lepiej zoptymalizowanymi grami. Nasuwa się tu pytanie, jakie produkcje z tego skorzystają.
Możemy być pewni, że Fortnite szybko przestawi się na tą edycję silnika. Bez wątpienia użytek z tego zrobi także wiele nadchodzących produkcji. Inaczej może być z już wydanymi projektami, takimi jak The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered czy inZOI.
Obie produkcje mają problemy z wydajnością, więc przestawienie silnika na wersję 5.6 byłoby korzystne, ale trudno stwierdzić, jakie są na to szanse. Takie przesiadki nie są czymś niespotykanym (mogliśmy je zobaczyć np. w przypadku Ashes of Creation oraz Satisfactory), ale nie są też zjawiskiem powszechnym.
- patche i aktualizacje
- Epic Games
- Unreal Engine 5
- PC
Komentarze czytelników
pawel1812 Generał
Jak zwykle panuje bledne przekonanie, powielane przez pismakow, ze przejscie na nowy silnik, istniejacej gry moze poprawić znaczaco wydajnośc. To bzdura, bo gra nie bedzie korzystać z nowosci, ktore to zapewniaja. Za to bedzie obarczona dodatkowymi przeportowaniami. Zeby skorzystac w pelni z mocy nowego silnika, trzeba od zera na nim robic gre. Byc moze W4 na tym skorzysta. I byc moze nowy silnik byl juz robiony przy wspolpracy z redami
Herr Pietrus Legend

nowy system oświetlenia
Porównywalny ze sprzętowym RT, a zdecydowanie szybszy!
zupełnie nowy system rysowania obiektów
Niespotykana wręcz szczegółowość modeli oglądanych z bliska bez negatywnego wpływu na szybkość i wydajność, prawdziwa rewolucja w tworzeniu i optymalizacji gier!
RoyPremium Konsul

A wiecie, jak przeskok z UE4 na UE5 poprawi wydajność? Panie, zupełnie nowy system rysowania obiektów w oddali, nowy system oświetlenia, optymalizacja nie będzie potrzebna, wszystkim będą gry same z siebie super śmigać w jeszcze większej ilości klatek.
Tak obiecywali. Taki przekozak miał być ten silnik, a on jest byle jaki, tylko bardzo ładne krajobrazy i modele można w nim robić. Ale teraz pół branży w nim siedzi, unity jeszcze bardziej się spartolił i odpadł z wyścigu, no to przecież epic nie będzie cisnął i specjalnie się przemęczał z upgrade'ami skoro jest monopolistą prawie. Tak dla dobrego marketingu raz na rok coś tam o lepszej wersji powiedzą, że obsługuje już dlss5 i fsr3, to teraz na kartach serii 50xx to wyciągniecie te 60klatek w 4K.
pieterkov Senator

Oni dopiero teraz celują w 60fps? I testują to pewnie na 5090, powinni wtedy celować w 240 fps...