Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 maja 2025, 14:39

autor: Adrian Werner

Epic Games zaprezentował Unreal Engine 5.6. Firma obiecuje poprawę wydajności w grach z otwartym światem

Ukazała się wczesna wersja silnika Unreal Engine 5.6. Przynosi on m.in. lepszą wydajność w grach z otwartym światem.

Źródło fot. Bethesd
i

Firma Epic Games wypuściła wczesną wersję (tzw. preview) wersji 5.6 silnika Unreal. Aktualizacja oferuje szereg ulepszeń.

  1. Poprawiono optymalizację, tak aby silnik mógł oferować „ogromne, wiernie odwzorowane otwarte światy” wyświetlane w 60 klatkach na sekundę.
  2. Do tego dochodzą ulepszenia proceduralnych aspektów kreowania wirtualnych światów.
  3. Wersja 5.6 przynosi również największą do tej pory aktualizację zestawu narzędzi do tworzenia animacji.
  4. MetaHuman Creator, czyli system tworzenia wirtualnych postaci, jest teraz dostępny bezpośrednio w silniku.
  5. Unreal Engine 5.6 pozwala także na szybsze tworzenie gier dzięki zaimplementowaniu wersji 2.0 przeglądarki treści oraz wprowadzeniu nowego ukłądu paska narzędzi Viewport.

Wersja 5.6 Unreal Engine powinna zaowocować lepiej zoptymalizowanymi grami. Nasuwa się tu pytanie, jakie produkcje z tego skorzystają.

Możemy być pewni, że Fortnite szybko przestawi się na tą edycję silnika. Bez wątpienia użytek z tego zrobi także wiele nadchodzących produkcji. Inaczej może być z już wydanymi projektami, takimi jak The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered czy inZOI.

Obie produkcje mają problemy z wydajnością, więc przestawienie silnika na wersję 5.6 byłoby korzystne, ale trudno stwierdzić, jakie są na to szanse. Takie przesiadki nie są czymś niespotykanym (mogliśmy je zobaczyć np. w przypadku Ashes of Creation oraz Satisfactory), ale nie są też zjawiskiem powszechnym.

  1. Oblivion Remastered – poradnik do gry
  2. The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej