Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 kwietnia 2025, 19:00

autor: Maciej Gaffke

Baldur’s Gate 3 otrzymało pierwszą aktualizację, która naprawia błędy Patcha 8. O dziwo, jest całkiem spora

Po wypuszczeniu Patcha 8 do Baldur’s Gate 3 Larian Studios szybko zabrało się do pracy nad poprawkami, które dziś trafiły do gry w ramach świeżego hotfixa.

Źródło fot. Larian Studios
i

W tym miesiącu zadebiutował ostatni olbrzymi patch do hitowego Baldur’s Gate 3. Mimo że produkcja nie będzie już otrzymywać rozbudowanych aktualizacji, to twórcy przez jakiś czas nadal będą dostarczać mniejsze hotfixy – jeden z nich trafił dziś do graczy.

Baldur’s Gate 3 – hotfix 30

Studio Larian skupiło się przede wszystkim na poprawieniu funkcji crossplay oraz usunięciu usterek w trybie fotograficznym. Poza tymi elementami naprawiono również kilka błędów występujących w gameplayu, nowych podklasach, interfejsie czy przy tworzeniu modów. Poniżej znajdziecie wybrane zmiany, jakie przyniósł hotfix oznaczony numerem 30.

  1. Naprawiono raporty Mod Menedżera, docierające do autorów modów od pozornie anonimowych użytkowników, nawet jeśli byli oni poprawnie zalogowani.
  2. Wyeliminowano błąd, przez który klient zatrzymywał się na ekranie ładowania, gdy gracz próbował dołączyć do lobby crossplay bez zaproszenia.
  3. Dodano limit czasu, który spowoduje powrót do menu głównego w przypadku nieudanej próby dołączenia do gry międzyplatformowej.
  4. Jeśli połączenie na PC zostanie przerwane i pojawi się komunikat „funkcje sieciowe są wyłączone”, to ustawienia sesji online zostaną wyłączone (przy takich opcjach, jakie wybrano).
  5. Ujednolicono limity znaków w nazwie użytkownika na wszystkich platformach.
  6. Naprawiono ustawienie „Highlights” oraz opcję „Mirror” w trybie fotograficznym.
  7. Usunięto usterkę, która uniemożliwiała wybór dwóch postaci w trybie fotograficznym.
  8. Naprawiono opóźnienia w sterowaniu na podzielonym ekranie na konsoli PS5, gdy obaj gracze edytują swojego Strażnika Snów.

Przypomnijmy, że aktualnie belgijska firma pracuje nad dwoma projektami. W ostatnim wywiadzie szef studia Larian, Swen Vincke, opowiedział więcej o nowym systemie produkcji gier, jaki został przyjęty w przedsiębiorstwie.

  1. Recenzja Baldur’s Gate 3 – RPG na dychę i na lata
  2. Baldurs Gate 3 – poradnik do gry

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej