Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 maja 2025, 12:12

autor: Adrian Werner

Twórcy Baldur's Gate 3 otwierają zupełnie nowy dział. Poszukują do niego ludzi z dobrym gustem i smykałką do opowiadania historii

Studio Larian powołało nowy dział, który będzie zajmował się fabułami. Ma on pomagać deweloperom firmy przy grach, ale wiele wskazuje na to, że do jego obowiązków będzie także należała koordynacja ekspansji na inne media.

Źródło fot. Larian
i

Studio Larian w większości skończyło już rozwijanie Baldur’s Gate 3 (wydany dwa tygodnie temu patch 8 ma być ostatnią dużą aktualizacją do tego przeboju). Wiemy już, że obecnie firma szykuje równolegle dwa następne projekty. Teraz okazało się, że aby wspomóc pracujących nad nimi deweloperów otworzony zostanie nowy dział zajmujący się wyłącznie aspektami fabularnymi.

  1. Larian rozpoczęło właśnie rekrutację do tego nowego działu. Poszukiwani są „ludzie z dobrym gustem i smykałką do opowiadania historii”. Ci pracownicy mają pomagać zespołom pracującym przy grach, szkolić ich deweloperów oraz koordynować rozwój fabuł.
  2. Z ofert pracy można się domyślać, że nie chodzi tylko o tworzenie gier. Dział ma się także zajmować podpisywaniem kontraktów z utalentowanymi twórcami oraz dbaniem o rozwój fabuł studia Larian „w różnych formatach”, co sugeruje że studio może chcieć rozwijać swoje marki także w innych mediach.

Przypomnijmy, że na razie nie wiadomo, czym mają być te dwa niezapowiedziane projekty studia Larian. Jego szef Swen Vincke, zdradził jedynie niedawno, że prace przebiegają w dobrym tempie i zażartował, że boleśnie przypomniał sobie, ile pracy wymaga stworzenie wielkich gier.

  1. „Zaczęliśmy od zera i do zera możemy wrócić”. Rozmawiamy z twórcami Baldur’s Gate 3 – Swenem Vincke i Adamem Smithem
  2. Recenzja Baldur’s Gate 3 – RPG na dychę i na lata
  3. Baldur’s Gate 3 – poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej