Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 listopada 2020, 15:13

Warcraft 3: Reforged wciąż bez obiecanych funkcji

Dziesięć miesięcy po premierze Warcraft III: Reforged Angzt z Reddita ponownie podsumował dotychczasowy rozwój produkcji. Niestety, w grze wciąż brakuje wielu elementów z oryginalnego Warcraft 3, mimo obietnic Blizzarda.

Niewiele słów potrafi wywołać jednocześnie radość i grozę, ale „remake” to niewątpliwie jedno z nich. Gracze (i nie tylko) zawsze marzą o powrocie ukochanych serii w nowych szatach, niemniej obawiają się też, czy w efekcie nie powstanie potworek, o którym będą chcieli zapomnieć tak fani, jak i twórcy. Niedawny debiut XIII był tego koronnym przykładem, podobnie jak remaster Warcraft III: Reforged. W tym drugim przypadku firma Blizzard zapewniła, że postara się naprawić produkcję, która na premierę spotkała się z ostrą krytyką. Co wyszło z tych obietnic? Na to pytanie odpowiada użytkownik Angzt z serwisu Reddit w wątku podsumowującym rozwój odświeżonego Warcrafta 3.

Blizzard i złamane obietnice

Przypomnijmy: krytyka odświeżonego Warcrafta 3 sprowadzała się do wielu elementów, ale solą w oku był przede wszystkim brak funkcji znanych z oryginału. Bynajmniej nie chodziło o drobnostki. Z gry usunięto system klanów, profile graczy, drabinki rankingowe, automatyczne turnieje oraz możliwość rozegrania własnych map dla jednego gracza i kampanii. Do maja otrzymaliśmy przedostatnią z tych opcji, ale reszta pozostaje nieobecna, mimo że jeszcze w lipcu Blizzard miał uznać tryb rankingowy za priorytet.

Nie znaczy to, że brakowało aktualizacji. Warcraft III: Reforged otrzymał osiem łatek, z czego pierwsze skupiły się na poprawkach technicznych, a ostatnie na balansie rozgrywki. Tylko jedna z nich poszła po linii życzeń graczy, dodając wspomnianą obsługę fanowskich map single player. Co prawda od maja Blizzard wykazał się większą komunikatywnością, co poskutkowało opublikowaniem planów rozwoju oraz wpisów zapewniających o trwających pracach nad profilami graczy, edytorem świata (World Editor), trybem rankingowym etc. Jednak od ostatniej tego typu wiadomości minęły wczoraj trzy miesiące, a żadna z nich nie podawała jakichkolwiek ram czasowych. Innymi słowy, nadal nie mamy pojęcia ani o postępie prac nad tymi zmianami, ani o planowym terminie wprowadzenia ich w życie.

Narzekania na Warcraft 3: Reforged, patch 1.1

Oczywiście można by poddawać w wątpliwość tezy losowego internauty, ale wypada zwrócić uwagę na pewne kwestie. Wątek założony przez Angzta zyskał sobie ponad 10 tysięcy polubień w serwisie Reddit, co pokazuje, że spora część graczy zgadza się z jego opinią. Łatwo też znaleźć wpisy na oficjalnym forum Blizzarda z ostatnich tygodni, w których gracze pytają o dalszy rozwój Warcraft III: Reforged, pozostawione bez odpowiedzi przez twórców.

Warcraft 3: Reforged wciąż bez obiecanych funkcji - ilustracja #1
10 miesięcy po premierze Warcraft III: Reforged nadal rozczarowuje graczy.

Jednak najzabawniejsza (i najsmutniejsza) w tym wszystkim jest… lista zmian we wpisie. Jego treść została skopiowana z majowego tematu użytkownika, który musiał zmienić tylko cztery rzeczy: liczbę miesięcy i aktualizacji od premiery, zawartość nowszych uaktualnień oraz fragment o komunikacji w grze. Jest jeszcze dodatek w postaci pochwały dla moderów odpowiedzialnych za powstanie narzędzia W3Champions, wprowadzającego m.in. fanowske drabinki rankingowe, matchmaking i profile graczy z poziomu gry. Innymi słowy, elementy, które powinny być obecne w Warcraft III: Reforged na premierę, a których jednak wciąż ani widu, ani słychu.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej