W Baldur's Gate 3 będziecie mogli rozegrać jedną z najlepszych kampanii DnD w historii. Fani odtwarzają Curse of Strahd
Marzenie wielu fanów już wkrótce może się spełnić. Ruszyły prace nad kampanią, która przeniesie graczy Baldur’s Gate 3 do wampirzego pałacu rodem z horroru.

Wprowadzone we wrześniu narzędzie moderskie na dobre odmieniło społeczność Baldur’s Gate 3, umożliwiając fanom tworzenie autorskich kampanii, niekoniecznie powiązanych z fabułą podstawki. Choć dzieło Larian Studios nie doczeka się pełnoprawnego DLC, nic nie stoi na drodze graczom, by samodzielnie takie rozszerzenie stworzyć – zwłaszcza że uniwersum DnD ma jeszcze wiele do zaoferowania.
Jedną z najbardziej wyczekiwanych przygód była kampania Ravenloft, osadzona w gotyckiej oraz skrytej tajemnicami Barovii, którą rządzi wampirzy lord. Byliście w gronie zainteresowanych? Jeśli tak, to szczęście się właśnie do was uśmiechnęło – i pokazało kły.
Początek podróży do Barovii
W miniony weekend grupa moderów oficjalnie ogłosiła trwające prace nad Projektem Strahd, który będzie (jak sama nazwa wskazuje) odtworzeniem przygody Curse of Strahd z 2016 roku. Całość została stworzona na wzór wspomnianego wcześniej Ravenloft, utrzymując się w stylistyce gotyckiego horroru – wszystko to będziemy mogli ujrzeć na silniku Baldur’s Gate 3.
Jak wyjaśnia Veteran Joystick, Curse of Strahd nie jest klasyczną kampanią DnD. Całość opiera się nie tyle na turowej walce i przygodach, co bardziej na przetrwaniu w brutalnym świecie, który manipuluje graczem na każdym kroku. Fani właśnie za to uwielbiają moduł Ravenloft, wierząc że idealnie sprawdziłby się w świecie BG3.
Jak podkreślają twórcy projektu, każda wielka przygoda zaczyna się od pierwszego kroku, dlatego w ramach wprowadzenia zostanie nam zademonstrowany Dom Śmierci (ang. Death House), będący jedną z najbardziej rozpoznawalnych dla kampanii lokacji. Pierwsze efekty możemy podziwiać już teraz na udostępnionych screenshotach.
Twórcom zależy na stworzeniu historii, która zachowa upiorny klimat oryginału, czyniący z Barovii „żywy koszmar”. Następne w kolejności znajdują się kręte korytarze zamku Ravenloft oraz skryte we mgle pustkowia. Niestety dla posiadaczy konsol, modyfikacja będzie dostępna wyłącznie na komputerach – przynajmniej dopóki Larian Studios nie rozszerzą podstawowego toolkita.

Tak czy siak, projekt spotkał się z ogromnym entuzjazmem graczy wyczekujących pojawienia się Barovii od momentu ogłoszenia narzędzia moderskiego. Niektórzy oferują nawet pomoc przy pracy – chociażby w roli kompozytora ścieżki dźwiękowej. Jeszcze inni żartują, że Baldur wreszcie „doczeka się prawdziwych wampirów”.
Choć to nie pierwsze z dużych przedsięwzięć moderskich w BG3 (takich jak odtworzenie kampanii z World of Warcraft), Projekt Strahd być może będzie największym ze wszystkich. Jeśli interesuje was efekt końcowych, modyfikację możecie śledzić za pośrednictwem takich mediów jak YouTube, Instagram czy właśnie Reddit.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic