Valheim z lepszą wydajnością dzięki Vulkan i bez błędu niszczącego światy
Ukazał się patch 0.146.8 do gry Valheim. Naprawia on błędy, wzmacnia bossów oraz dodaje wsparcie dla technologii Vulkan.

- usunięto błąd powodujący uszkodzenie danych świata, powstający przy zamykaniu gry za pomocą ALT+F4,
- zwiększono stabilność połączeń z serwerami,
- wzmocniono niektórych bossów,
- dodano obsługę API Vulkan.
Valheim doczekał się nowej aktualizacji. Patch nosi numer 0.146.8 i przynosi wiele wyczekiwanych poprawek oraz zmian, które powinny uprzyjemnić rozgrywkę.
Przede wszystkim aktualizacja ma zminimalizować problemy z połączeniami z serwerami, na które skarżyło się wielu graczy. Dodano także wsparcie dla technologii Vulkan. Skorzystanie z tego API może ograniczyć zawieszanie się gry na niektórych kartach graficznych.
Niektórzy gracze donoszą, że korzystanie z Vulkana przynosi duże, nawet dwukrotne wzrosty wydajności. Inni nie widzą żadnej różnicy. W każdym razie warto sprawdzić, jak gra będzie działać z tym API na Waszych pecetach.
Usunięto również błąd, który w niektórych przypadkach powodował zepsucie wirtualnego świata jeśli opuściliśmy grę zamykając ją kombinacją ALT+F4. Takie problemy nie zdarzały się często, ale skutki ich pojawienia się były tak poważne, że autorzy rekomendowali ręczne tworzenie kopii zapasowych plików zawierających dane o świecie i postaciach.
Twórcy zauważyli także, że wieli graczy zbyt szybko pokonuje bossów. Dlatego wzmocniono wszystkich poza pierwszymi dwoma. Dzięki temu Bonemass, Moder oraz Yagluth zyskali m.in. więcej punktów życia oraz częściej mogą korzystać z niektórych ataków specjalnych. Aktualizacja przynosi także poprawki wielu mniejszych niedoróbek technicznych. Przykładowo, aby pozycja gracza była widoczna dla wszystkich na mapie konieczne jest zaznaczenie odpowiedniej opcji. Przed patchem gra nie była jednak w stanie zapamiętać tego ustawienia, więc trzeba było je włączać przy każdym uruchomieniu. Teraz nie jest już to konieczne.
Zmiany są na tyle poważne, że jeśli wczytamy i zapiszemy postać w grze z najnowszym patchem, to potem nie będzie już możliwe jej załadowanie we wcześniejszej wersji Valheim.
Przypomnijmy, że gra zadebiutowała 2 lutego w Steam Early Access. Produkcja okazała się pierwszym wielkim przebojem tego roku. Wczoraj pisaliśmy, że sprzedaż Valheim przekroczyła już 4 mln egzemplarzy.
- Valheim – strona oficjalna
- Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
- Valheim - poradnik do gry

Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
kamil44512 Legionista

Ja tak miałem w RDR2, na DX12 proc 30-40% a na Vulkan 65%+
nie Legionista
Działa o wiele stabilniej na laptopie z AMD Ryzen 5 3500U i do tego są mniejsze temperatury, 65-70 zamiast 67-74
konrad09k Junior
No dobrze ok, skoro tak mówisz to pewnie tak jest, pozdrawiam GL Hf.
zanonimizowany668247 Legend
To ja się powtórzę - jeśli ci się komputer przegrzewa to jest to wina złego odprowadzania ciepła, a nie gry. Gry nie mogą tak same z siebie powodować, że procesor ci się przegrzewa jeśli masz zamontowane dobre chłodzenie, wydajną pastę termoprzewodzącą i odpowiednią cyrkulację powietrza. Poza tym Ryzeny mają to do siebie, że lubią się grzać przy wysokiej pracy procesora i 80 stopni to jest dopuszczalna temperatura. 95 to już powoduje awaryjne wyłączenie komputera.
Ja mam u siebie zamontowany Ryzen 5 5600x i przy 100% pracy miałem właśnie 95stopni. Mimo, że pastę miałem założoną Thermal Grizzly Cryonaut i zachowaną odpowiednią cyrkulację powietrza, ale zamontowany miałem chłodzenie boxowe z włączonym gameboostem (czyli zegar automatycznie się podkręcał z 3600 MHz do 4700 MHz.
konrad09k Junior
Pc niedawno złożony, jakośc wykonania bardzo dobra, ryzen 5 3600 gtx 1080 8gbi zawsze kontroluje w każdej grze temperaturki i zauważyłem zmianę tylko po odpaleniu V i dlatego również zadałem pytanie czy ktoś miał podobnie, i jeszcze dodam że jak odpalam normalnie bez V Panie to wszystko wraca do normy, więc coś na rzeczy jest, napewno nie twoje pasty itd ??