Twórcy Valheim już szykują nową krainę; zapowiada się posępnie
Wulkaniczna kraina umarłych Ashlands będzie kolejnym biomem w Valheim, ale to nie wszystko, co szykują twórcy z Iron Gate Studio.

Po debiucie aktualizacji Mistlands i krótkiej przerwie twórcy Valheim szykują już kolejną lokację. W nowym wpisie na Steamie zespół Iron Gate Studios pokrótce omówił plany rozwoju gry, które uwzględniają nowy biom: Popielne Ziemie (Ashlands).
Góry i mokradła dodane w dotychczasowych uaktualnieniach nie należą do przyjaznych miejsc, ale kolejna kraina może się okazać jeszcze większym wyzwaniem. Ashlands ma być wulkaniczną krainą umarłych, którą będą przemierzać prawdziwie ohydne monstra.
Przynajmniej taki zamysł mają obecnie twórcy. Projekt nadal jest na etapie preprodukcji, tak że wiele może się zmienić, nim Popielne Ziemie zostaną dodane (na południowych skrajach świata Valheim).
Jednakże deweloperzy chcą być mniej sekretni niż w trakcie prac nad Mistlands. W praktyce ma przełożyć się to na pokazywanie większej liczby materiałów z produkcji, takich jak grafiki koncepcyjne Ashlands zamieszczone na Steamie.
Studio Iron Gate wspomniało też o nowościach, które powinny trafić do Valheim jeszcze przed debiutem nowego biomu. Wkrótce gra ukaże się na Xboxach Series X/S, pozwalając posiadaczom konsol na wspólną zabawę z pecetowcami (tak, gra będzie wspierać funkcję cross-play).
Poza tym gracze mogą spodziewać się nowych questów i postaci (w ramach tzw. zadania Hildira), dodatkowego poziomu trudności oraz większej różnorodności odzieży. W planach jest też wprowadzenie kolejnych opcji „dostępności”, by pozwolić bawić się w Valheim większej liczbie graczy.
Może Cię zainteresować:
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
'ekto Generał

A jak to ma jeść skoro ma gębę pełną czaszek?
Przeczytaj dwie losowe opowieści Lovecrafta i znajdziesz milion sposobów na nakarmienie tego czegoś.
zanonimizowany1381691 Centurion
Marketing, że niby nie próżnują. Jednakże obawiam się o jakość nowej treści, patrząc na stan obecnej. Najnowsze dungeony musieli utrudnić architektonicznie wobec npc, gdyż inaczej gracze nie mieliby szansy ich przejść. Patrząc na bezgłośnych przeciwników, którzy zabijają przez ściany, odnoszę wrażenie, że to cięcie rogów.
Jaya Generał
Mnie jakoś nawet by jeden biom wystarczył. Może dawno w to nie grałem, ale wizja, że mogę się tylko rozwinąć pokonując bossa jakoś mnie irytuje, zwłaszcza, że idzie sobie i niszczy wszystko po drodze. W dodatku po co mam budować piękne osady jak sam w nich tylko mieszkam. Nie pamiętam też jakiegoś systemu szablonów, żeby ten sam warsztat zbudować gdzieś w strategicznym miejscu (w sumie jak się samemu mieszka to jest niepotrzebny).
Czy coś się zmieniło w tych kwestiach? Może za dużo grałem w Minecrafta z Minecolonies i pięknymi shaderami+teksturami i Rimworld'a.
Tasdeadman Generał
Jak już szykują nową krainę a do pokazania mają jedynie concept arty to mam uzasadnione obawy, że następne rozszerzenie zobaczymy za 2 lata.