Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 20 kwietnia 2010, 08:58

autor: Adrian Werner

Ubisoft żegna się z drukowanymi podręcznikami

Firma Ubisoft, w ramach dbania o środowisko ogłosiła, że całkowicie porzuca dołączanie drukowanych podręczników użytkownika oraz zmienia pudełka na bardziej ekologiczne

Firma Ubisoft,wramach dbania o środowisko ogłosiła, że całkowicie porzuca dołączanie do swoich gier drukowanych podręczników użytkownika oraz zmienia pudełka na bardziej ekologiczne

Ubisoft żegna się z drukowanymi podręcznikami - ilustracja #1

Falcon 4.0 wraz z legendarną „cegłą użytkownika”. Dziś żaden wydawca nie porwałby się na coś takiego.

Od teraz już wszystkie gry wydawane przez Ubisoft posiadać będą jedynie cyfrową wersję podręczników. Co ciekawe dotyczy to nie tylko tytułów pecetowych, ale również konsolowych. Gracze komputerowi przyzwyczaili się już do czytania pdfów, zobaczymy jak zareagują na elektroniczne wersje miłośnicy konsol. Ubisoft motywuje swoją decyzję względami ekologicznymi, stwierdzając, że do wyprodukowania tony papieru używanego przy drukowaniu podręczników do gier potrzeba dwóch ton drewna pozyskanego z około 13 drzew. Tradycjonaliści będą kręcić nosami, ale prawda jest taka, że jeśli dołączane papierowe instrukcje mają wyglądać tak jak ta zawarta w Silent Hunter 5, która niczego tak naprawdę nie wyjaśnia i jest w praktyce bezużyteczna, to lepiej żeby ich w ogóle nie było. Szkoda drzew na coś takiego. Nie mówiąc już o tym, że bez wątpienia wydawca zaoszczędzi w ten sposób sporo pieniędzy.

Bardziej ekologiczne zrobią się również same pudełka. Zawierać będą teraz polipropylen, który jest tworzywem w pełni odzyskiwalnym. W przypadku terytorium Stanów Zjednoczonych pierwszą grą, która zostanie zapakowana w ten sposób będzie zapowiadany na przyszły tydzień, pecetowy Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction. Jeżeli chodzi o resztę świata, w tym Europę to tytułem inaugurującym nowe rozwiązanie będzie Shaun White Skateboarding.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej