Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 listopada 2020, 11:49

autor: Adrian Werner

Ubisoft wyjaśnia przenoszenie postępów między platformami

Firma Ubisoft wyjaśniła wątpliwości związane z systemem cross-progression, pozwalającym na przenoszenie postępów w rozgrywce między różnymi platformami sprzętowymi.

Cross-progression obejmuje:
  • save’y,
  • walutę zdobytą poprzez rozgrywkę,
  • ekwipunek, za wyjątkiem obiektów z dodatków, jeśli nie mamy tych DLC na innej platformie,
  • przedmioty kupione za pomocą waluty Helix.

Kilka tygodni temu ruszyła usługa Ubisoft Connect, która zastąpiła Uplay oraz Ubisoft Club. Jednym z najciekawszych elementów nowego serwisu jest funkcja cross-progression, która pozwala na przenoszenie postępów w rozgrywce między różnymi platformami. Do tej pory nie było do końca jasne, jakie są ograniczenia tego rozwiązania, więc warto zwrócić uwagę na właśnie opublikowane FAQ, które rozwiewa wszystkie wątpliwości.

Takie funkcje nie są czymś nowym, ale do tej pory były głównie stosowane w grach multiplayer. W przypadku Ubisoft Connect cross-progression dostępne jest także w produkcjach przeznaczonych głównie dla pojedynczego gracza, takich jak Watch Dogs: Legion, Assassin's Creed: Valhalla czy nadchodzące Immortals: Fenyx Rising. Gracze mogą przenosić postępy między wszystkimi platformami, na których posiadają dany tytuł.

Sytuacja robi się bardziej skomplikowana w przypadku dodatków. Jeśli nasza postać posiada np. przedmiot dostępny tylko w rozszerzeniu, to nie odblokujemy go w innej wersji gry, jeśli nie posiadamy tego DLC na tej platformie sprzętowej.

W obrębie jednej rodziny konsol zakupy rozszerzeń najczęściej będą przenoszone z jednej generacji na drugą, np. z Xboksa One na Xboksa Series X/S i z PlayStation 4 na PS5. Kupienie dodatku na XONE nie zapewni jednak dostępu do niego na PlayStation 5. Również posiadacze wersji PC nie odblokują dostępu do dodatków na konsolach. W takim wypadku przedmiot dostępny tylko w DLC zostanie usunięty z ekwipunku postaci na innej platformie. Nie zniknie jednak i odzyskamy go, gdy powrócimy do zabawy na systemie, gdzie posiadamy dodatek.

Podobnie działa wirtualna waluta Helix. Jest ona wspólna tylko w obrębie jednej rodziny konsol. Co jednak ciekawe, to ograniczenie nie będzie dotyczyło przedmiotów zakupionych za jej pomocą. Jeśli więc za pomocą punktów Helix kupimy np. zbroję na PC, to zostanie ona odblokowana na wszystkich innych platformach sprzętowych.

  1. Ubisoft - strona oficjalna
  2. Recenzja Assassin's Creed Valhalla - to jest Asasyn, którego szukacie
  3. Assassin's Creed Valhalla - poradnik do gry
  4. Recenzja gry Watch Dogs: Legion - bardzo bezpieczna i grzeczna rewolucja
  5. Watch Dogs Legion - poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej