Ubisoft - im dłuższa gra, tym więcej zarabia

Ubisoft doskonale rozumie znaczenie powiedzenia „czas to pieniądz”. Z najnowszego raportu finansowego firmy wynika, że tworzenie długich gier ma swoje odzwierciedlenie w zyskach.

Krzysztof Kałuziński

Ubisoft - im dłuższa gra, tym więcej zarabia.
Ubisoft - im dłuższa gra, tym więcej zarabia.
W SKRÓCIE:
  1. Z ostatniego raportu finansowego Ubisoftu wynika, że im dłużej gracz pozostaje przy jednej produkcji, tym większa jest szansa, iż postanowi dokupić DLC lub zawartość kosmetyczną.
  2. Francuska firma planuje zwiększać zainteresowanie takimi tytułami jak Far Cry 6 i Assassin’s Creed: Valhalla poprzez kolejne mniejsze i większe dodatki.

Im dłuższa gra, tym więcej czasu spędza przy niej użytkownik, zwiększa się też szansa na to, że przy okazji wyda pieniądze na dodatkową zawartość. Taką zależność dostrzegł Ubisoft i nie waha się jej wykorzystywać. Francuska firma udostępniła wyniki finansowe obejmujące okres od 1 kwietnia do 31 grudnia 2021 roku – ze sprawozdania wynika, że dłuższe gry generują większe przychody.

Fani spędzają więcej czasu przy grach, a Ubisoft na tym korzysta

Jak zauważyła redakcja serwisu TheGamer, z raportu wynika, że miłośnicy serii Far Cry spędzili aż o 45% więcej czasu przy szóstej odsłonie niż przy „piątce”. Co jednak ważniejsze dla Ubisoftu, przełożyło się to również na 30-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży DLC, elementów kosmetycznych etc. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku Riders Republic, które zanotowało na obu polach czterokrotnie lepsze wyniki niż utrzymane w podobnym stylu poprzednie dzieło studia, gra Steep.

Gry Ubisoftu mogą stać się jeszcze dłuższe

Najlepszy wynik uzyskał jednak inny tytuł – Assassin’s Creed: Valhalla, o którego sukcesie finansowym pisaliśmy wczoraj. Wpływy z wszelkiej maści dodatków były aż o 80% wyższe niż w przypadku poprzedniej odsłony w analogicznym okresie. Dzięki takiej strategii gra stała się pierwszą produkcją w dorobku firmy, z której przychód przekroczył miliard dolarów.

Nie dziwi więc, że Ubisoft planuje rozwijać wspomniane tytuły o kolejne płatne elementy, na czele z nadchodzącym dodatkiem Assassin's Creed: Valhalla - Świt Ragnaroku. Premiera rozszerzenia zaplanowana jest na 10 marca.

  1. Oficjalna strona firmy Ubisoft
Assassin's Creed: Valhalla

Assassin's Creed: Valhalla

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 10 listopada 2020

Informacje o Grze
7.2

GRYOnline

6.8

Gracze

7.0

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

26

Krzysztof Kałuziński

Autor: Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

Cyberpunk 2077 - fani odnajdują RPG-owe zmiany w balansie rozgrywki w 1.5

Następny
Cyberpunk 2077 - fani odnajdują RPG-owe zmiany w balansie rozgrywki w 1.5

Najciekawsze promocje sprzętowe na weekend 18-20 lutego 2022

Poprzedni
Najciekawsze promocje sprzętowe na weekend 18-20 lutego 2022

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl