Dodatek do gry Assassin's Creed: Valhalla
Assassin's Creed: Valhalla - Dawn of Ragnarok
Data wydania: 10 marca 2022
Świt Ragnaroku to trzecie duże rozszerzenie do Assassin's Creed Valhalla. DLC jest inspirowane mitologią nordycką i pozwala się wcielić w poszukującego swojego syna Odyna.
GRYOnline
Gracze
Świt Ragnaroku to trzecie duże rozszerzenie do wydanego w 2020 roku Assassin's Creed Valhalla. Za opracowanie tytułu odpowiada Ubisoft Sofia.
W Assassin's Creed Valhalla: Świt Ragnaroku trafiamy do znanego z mitologii nordyckiej królestwa krasnoludów Svartalfheim. Tam protagonista podstawowej wersji gry – Eivor – wcieli się w nordyckiego boga Odyna. Jego zadaniem jest poprowadzenie akcji ratunkowej i wyzwolenie swojego syna Baldura z rąk Surtema.
Świt Ragnaroku nie wprowadza żadnych zmian w mechanikach rozgrywki znanych z podstawowej wersji gry. Zamiast tego twórcy zdecydowali się zaimplementować nową zawartość. W DLC przyjdzie nam zwiedzić krainę Svartalfheim, w której czekają misje fabularne do wykonania oraz nowi przeciwnicy.
Dodatkowo Odyn zaoferuje szereg nowych zdolności, które możemy wykorzystać. Wśród nich znajdziemy wskrzeszanie poległych oraz zamianę w kruka.
Assassin's Creed Valhalla: Świt Ragnaroku jest dodatkiem niesamodzielnym i do działania wymaga podstawowej wersji gry.
Autor opisu gry: Agnieszka Adamus
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
Xbox Series X/SPolskie napisy
PlayStation 4Polskie napisy
Xbox OnePolskie napisy
PlayStation 5Polskie napisy
Producent: Ubisoft Sofia
Wydawca: Ubisoft
39GIER
Seria produkowana i wydawana przez koncern Ubisoft, która narodziła się jako gry akcji z otwartymi światem, jednak po latach wykonała zwrot w stronę gatunku action RPG. Cykl zadebiutował w 2007 roku grą Assassin's Creed. Za twórców marki uznawani są Patrice Désilets, Jade Raymond oraz Corey May.
Podstawka dla Assassin's Creed: Valhalla - Świt Ragnaroku
24 marca 2022
Najbardziej ambitne DLC? Nie, po prostu duże. Krasnoludy w AC: Valhalli – Dawn of Ragnarok miały wydobyć kamień szlachetny z kopalni pomysłów, a wyszło jak zwykle. Assassin’s Creed: Infinity nie ma z takim podejściem większych szans na sukces.
Assassin's Creed: Valhalla - Dawn of Ragnarok wygrało pierwszą w historii nagrodę Grammy w kategorii najlepszej muzyki z gier. Podczas gali miał miejsce zabawny incydent.
gry
Adrian Werner
6 lutego 2023 10:05
Dzisiaj rozpoczynają się obchody 15. urodzin serii Assassin's Creed. Z tej okazji zaprezentowano, jaka darmowa zawartość zawita do gry Assassin's Creed Valhalla jeszcze w tym roku. Na wyróżnienie zasługuje tryb Forgotten Saga.
gry
Michał Zegar
14 czerwca 2022 20:49
Assassin's Creed Valhalla wzbogaci się o zbrojownię. Aktualizacja 1.5.2 usunie też sporo błędów w dodatku Świt Ragnaroku.
gry
Jakub Błażewicz
23 maja 2022 19:24
Pojawiły się pierwsze recenzje Assassin's Creed Valhalla: Świtu Ragnaroku. Rozszerzenie zbiera w większości pozytywne opinie i być może stanie się najlepszym dodatkiem do Valhalli.
gry
Dawid Wanat
9 marca 2022 17:01
Właśnie poznaliśmy ogólne plany rozwoju AC: Valhalla na najbliższe tygodnie. Oprócz tego dowiedzieliśmy się, kiedy gracze będą mogli przetestować tytuł za darmo.
gry
Michał Zegar
18 lutego 2022 18:55
Nowy dodatek do Assassin's Creed: Valhalla - zatytułowany Świt Ragnaroku - da graczom możliwość zmiany w kruka, a także chodzenia po lawie. Nie zabraknie również masy nowej broni i pancerzy.
gry
Michał Zegar
10 lutego 2022 20:05
Pokaz Świtu Ragnaroku dostarczył nam wielu ciekawych informacji. Okazuje się, że nowy dodatek do Assassin's Creed: Valhalla może pochwalić się rozmiarem, którego nie powstydziłyby się pełnoprawne produkcje.
gry
Przemysław Dygas
14 grudnia 2021 09:56
Ubisoft zapowiedział dwa DLC do Assassin’s Creed Valhalla. Pierwszy z nich – Świt Ragnaroku – pozwoli się wcielić w Odyna. Drugi – Crossover Stories – trafi również do AC Odyssey i ukaże nam relację Eivora i Kassandry.
gry
Agnieszka Adamus
13 grudnia 2021 18:21
Dzięki błędowi chińskiego sklepu do sieci wyciekły pierwsze screeny z trzeciego dodatku do AC: Valhalla oraz sporo informacji na jego temat. Potwierdzają one mitologiczny charakter DLC.
gry
Adrian Werner
12 grudnia 2021 11:40
Wymagania sprzętowe gry Assassin's Creed: Valhalla - Świt Ragnaroku:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4460 3.2 GHz / AMD Ryzen 3 1200 3.1 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 960 / Radeon R9 380 lub lepsza, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-4790 3.6 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 570 lub lepsza, Windows 10 64-bit.
Ultra wymagania sprzętowe:
(4K / 30 fps) Intel Core i7-9700K 3.6 GHz / AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce RTX 2080 / Radeon RX 5700 XT lub lepsza, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 5 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 252 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Adrian Werner
GRYOnline.pl Team
2024.05.31
Ogólnie średni dodatek. Bez polotu, z brzydką mapą i fabułą, która robi się ciekawa dopiero na samym końcu. Zwłaszcza rozczarowujące DLC, biorąc pod uwagę o ile lepsze są mitologiczne sekcje w podstawowej wersji gry.
Harry M
Ekspert
2023.04.26
13h na większość zawartości Dodatek ogólnie oceniam pozytywnie Nowe lokacja są piękne, zróżnicowane i charakterystyczne Świetna i zapadająca w pamięć muzyka Najwięcej roboty robią tutaj nowe moce (głownie przemiana w kruka i teleportacja) - nie jest ich za wiele, ale wprowadzają masę świeżości do rozgrywki i jeszcze więcej radochy - naprawdę bawiłem się z tym przednio Fabuła leży - fajnie zobaczyć kontynuację wątku Odyna, ale wyszło to byle jak - a finał i finałowa walka rozczarowują. Brakowało tutaj odwagi na coś lepszego Ponownie sporo pustych zapełniaczy Fajna zabawa ale pusta
wwad
Ekspert
2022.04.20
Potraktowałem ten dodatek jako nową grę , jakoś nie bardzo fabularnie by się on trzymał kupy z Valhallą. Zacząłem nową grę w samym dodatku a podstawka i dwa pierwsze DLC są dla mnie już zamknięte, ukończyłem i starczy ( jakoś z 3 - 4 mieszki minęły więc odpocząłem ).Niestety początek był kiepski, źle rozdane domyślnie drzewko umiejętności ( prawie pełne drzewko środkowe i brak drzewek ościennych które są niezwykle ważne ).Po około 20 - 30 minutach prologu zresetowałem drzewko ( wcześniej się nie dało ) i było sporo klikania , zrobiłem sobie drzewko po swojemu i pozmieniałem sety i bronie i runy w nich + umiejętności zrobiło się przyjemnie jak dawniej.Graficznie o dziwo jest całkiem spoko te ogromne złote góry, złote kamienie, pozłacane pnie drzew, złote bogactwo bezwartościowe na ulicach klimatem są bardzo dobre :) Magmowe skały wiszące w powietrzu z fajnymi efektami cząsteczkowymi widocznymi w hdr ( w sdr tego nie ma ).Lawa , ogień fabularnie nie mam pojęcia do czego to podobne ale jak pisałem ja to traktuje jako nową grę wiec nie musi być do niczego podobne ważne że coś jest innego na +.Pomysły artystyczne uważam za dobre ale to cieszy przez max 8h potem już wszystko wygląda niestety powszechnie.Muzyka bardzo dobra choć mogło by jej być więcej.Dodatek jest w stylu valhalli więc jak komuś to nie pasowało co było w podstawce mechanicznie to i tu szczęścia nie zazna.Zmienić się w kruka i polecieć sobie w świat , przyjemnie przyjemnie bardzo przydatny skill oszczędza masę czasu w podróżach.Fajny kotek do podróżowania i skórka kruka zwiadowczego są z tego DLC wizualnie.Niestety z czasem zamiast ciekawić ten dodatek zaczyna przynudzać. Biega się z jednej strony mapy na drugą a fabularnie wiele się nie dzieje.14h gry walka przestała mnie już cieszyć bo system rozwoju nie daje na tym etapie już wcale satysfakcji, loot nie istnieje bo cały czas gram w tym samym co na początku ( uważam że lepiej by było ten DLC puścić od poziomu mocy 0 i jako samodzielny dodatek wtedy to drzewko najlepiej działało )Po 15.5h ukończyłem DLC i nawet udało się uzbierać na rozwój kołczana na przed ostatni lvl :) Jeśli chodzi o EQ no to rozwój był tragiczny przez brak matsów i udało mi się ulepszyć itemy do boskich + wbić w nich ulepszenia jedynie główną broń 3/3 i łuk o 2/3 :D na pancerz i bron w drugiej ręce nie było tytanu więc słabo twórcy słabo.Gra na 7 dniowym free ubisoft+ więc za darmoszkę co jest znaczącym plusem tej sytuacji i ocenię grę na 7.0, kupować dodatku się by raczej nie opłacało ale jak była okazja nie żałuję.Z pozostałych wad :- w sklepach nie ma nic do kupienia z surowców poza tier 1 czyli jak gram nową grę w dodatek tylko no to tytan jest nie do dostania a ceny ulepszeń jak bym nakupił tego w podstawce w setkach- hdr się wyłącza po każdym restarcie gry- notatki fabularne właściwie nie istnieją ( jak już są to są o tym samym )Mam mieszane uczucia ani nie był to tragiczny DLC ani porywający taki bardziej zapychacz. Poprzednie DLC w zwykłym świecie były lepsze.
pan martin
Ekspert
2022.03.20
Dobrze sie bawiłem, z tych trzech jakie wyszły najlepszy dodatek, ale też najdroższy - ograłem w ramach ubi+ to troche zniwelowałem koszta, płacić za to prawie 200zł to stanowczo za duzo. Gre co prawda przeszedłem w około 25 godzin (robiąc prawie wszystko) więc czas jak pełnoprawny tytuł ( ale tez te 35-40 twórców to bajeczka bo do wymaxowania mi koło 2 godzin zabrakło plus minus) , ale jednak wiele mechanik powtarza sie z podstawy i to na zasadzie przeniesienia 1 do 1 bez sensu - mówie tu o chociażby najazdach na klasztory, co wobec tego że gramy Odynem ma średni sens - zwłaszcza ta załoga przebrana w barwy krucznej przystani - c’mon, mogli by to jakoś przerobić pod mitologiczne czasy a nie copy paste.Historia mi sie podobała, miała zaskakujące momenty - twórcy jeńców nie brali i nie bali sie uśmiercać bohaterów w zaskakujący sposób, nie wiem jak zgodność z mitologią nordycką ale mam wrażenie że Ubisoft Sofia dosyć wiernie sie tego trzymała - na pewno wierniej niż twórcy GoW co na plus. Zakończenie efektowne ale mam wrażenie że nieco urwane i zostawiające pole to sequela.Nowe moce to takie fifty fifty - były fajne, były mniej fajne; moc olbrzymów - czyli teleportacja przy skrytobójstwie sprawiała frajde. Zamrażanie wrogów i rozbijanie ich na kawałki także. Misje logiczne łatwe w porównaniu do innych gier ale lepiej sie przy nich bawiłem niż w podstawce.Lokacja - kraina krasnoludów (nazwy nie przepisze :)) ) przepiękna, bardziej mi sie podobała od Anglii, Asgardu, Francji, Irlandii czy Jotunheimu. Rzeźby wykutych krasnoludów miodzio.Muzyka - kilka kawałków spoko, co ważne w miare często je słyszałem - w schronach je grali, w podstawce zbyt mało je wykorzystywaliDodatkowy feature w postaci areny Valkyrii na ktôrej można zdobyć dodatkowe przedmioty nuży - takie nieciekawe grindowanieOgólnie polecam, ale nie za pełną kwote. No i nie grajcie od razu po zakończeniu podstawki, bo to jednak AC - trzeba odpocząć i z głodem zacząć :)8/10Ed: przydałaby sie moźliwość postarzenia Haviego, zrobienia fryzury jaką znamy z mitologii, bo jednak granie młodym Eivorem z wyglądu jako „the high one” (bóg bogów - ekhm te tłumaczenie) wybijała z immersji i ciągle kaptur zakładałem byle wyglądać bardziej jak mędrzec a mniej jak narwany wiking.
Butryk89
Ekspert
2022.11.08
pan martin Pretorianin
Dobrze sie bawiłem, z tych trzech jakie wyszły najlepszy dodatek, ale też najdroższy - ograłem w ramach ubi+ to troche zniwelowałem koszta, płacić za to prawie 200zł to stanowczo za duzo. Gre co prawda przeszedłem w około 25 godzin (robiąc prawie wszystko) więc czas jak pełnoprawny tytuł ( ale tez te 35-40 twórców to bajeczka bo do wymaxowania mi koło 2 godzin zabrakło plus minus) , ale jednak wiele mechanik powtarza sie z podstawy i to na zasadzie przeniesienia 1 do 1 bez sensu - mówie tu o chociażby najazdach na klasztory, co wobec tego że gramy Odynem ma średni sens - zwłaszcza ta załoga przebrana w barwy krucznej przystani - c’mon, mogli by to jakoś przerobić pod mitologiczne czasy a nie copy paste.
Historia mi sie podobała, miała zaskakujące momenty - twórcy jeńców nie brali i nie bali sie uśmiercać bohaterów w zaskakujący sposób, nie wiem jak zgodność z mitologią nordycką ale mam wrażenie że Ubisoft Sofia dosyć wiernie sie tego trzymała - na pewno wierniej niż twórcy GoW co na plus. Zakończenie efektowne ale mam wrażenie że nieco urwane i zostawiające pole to sequela.
Nowe moce to takie fifty fifty - były fajne, były mniej fajne; moc olbrzymów - czyli teleportacja przy skrytobójstwie sprawiała frajde. Zamrażanie wrogów i rozbijanie ich na kawałki także.
Misje logiczne łatwe w porównaniu do innych gier ale lepiej sie przy nich bawiłem niż w podstawce.
Lokacja - kraina krasnoludów (nazwy nie przepisze :)) ) przepiękna, bardziej mi sie podobała od Anglii, Asgardu, Francji, Irlandii czy Jotunheimu. Rzeźby wykutych krasnoludów miodzio.
Muzyka - kilka kawałków spoko, co ważne w miare często je słyszałem - w schronach je grali, w podstawce zbyt mało je wykorzystywali
Dodatkowy feature w postaci areny Valkyrii na ktôrej można zdobyć dodatkowe przedmioty nuży - takie nieciekawe grindowanie
Ogólnie polecam, ale nie za pełną kwote. No i nie grajcie od razu po zakończeniu podstawki, bo to jednak AC - trzeba odpocząć i z głodem zacząć :)
8/10
Ed: przydałaby sie moźliwość postarzenia Haviego, zrobienia fryzury jaką znamy z mitologii, bo jednak granie młodym Eivorem z wyglądu jako „the high one” (bóg bogów - ekhm te tłumaczenie) wybijała z immersji i ciągle kaptur zakładałem byle wyglądać bardziej jak mędrzec a mniej jak narwany wiking.
Begum Chorąży
Ale kicz. Oblężenie Paryża miało taki potencjał... a zrobiony na kolanie. Fabuła na 8 godzin, rozmiar mapy to żart. A tu? Może I dłuższy wątek i większa kraina, ale fantasy? Ja rozumiem, że chcieli dodać coś innego, coś nowego,ale jak to ma się do podstawki i wikingów? Jakieś krasnoludy. Ubisoft wie jak skopać bardzo dobrą grę. Przecież to dodatek do Wiedźmina a nie do Valhalli. Brak słów.
wwad Generał
Potraktowałem ten dodatek jako nową grę , jakoś nie bardzo fabularnie by się on trzymał kupy z Valhallą.
Zacząłem nową grę w samym dodatku a podstawka i dwa pierwsze DLC są dla mnie już zamknięte, ukończyłem i starczy ( jakoś z 3 - 4 mieszki minęły więc odpocząłem ).
Niestety początek był kiepski, źle rozdane domyślnie drzewko umiejętności ( prawie pełne drzewko środkowe i brak drzewek ościennych które są niezwykle ważne ).
Po około 20 - 30 minutach prologu zresetowałem drzewko ( wcześniej się nie dało ) i było sporo klikania , zrobiłem sobie drzewko po swojemu i pozmieniałem sety i bronie i runy w nich + umiejętności zrobiło się przyjemnie jak dawniej.
Graficznie o dziwo jest całkiem spoko te ogromne złote góry, złote kamienie, pozłacane pnie drzew, złote bogactwo bezwartościowe na ulicach klimatem są bardzo dobre :)
Magmowe skały wiszące w powietrzu z fajnymi efektami cząsteczkowymi widocznymi w hdr ( w sdr tego nie ma ).
Lawa , ogień fabularnie nie mam pojęcia do czego to podobne ale jak pisałem ja to traktuje jako nową grę wiec nie musi być do niczego podobne ważne że coś jest innego na +.
Pomysły artystyczne uważam za dobre ale to cieszy przez max 8h potem już wszystko wygląda niestety powszechnie.
Muzyka bardzo dobra choć mogło by jej być więcej.
Dodatek jest w stylu valhalli więc jak komuś to nie pasowało co było w podstawce mechanicznie to i tu szczęścia nie zazna.
Zmienić się w kruka i polecieć sobie w świat , przyjemnie przyjemnie bardzo przydatny skill oszczędza masę czasu w podróżach.
Fajny kotek do podróżowania i skórka kruka zwiadowczego są z tego DLC wizualnie.
Niestety z czasem zamiast ciekawić ten dodatek zaczyna przynudzać. Biega się z jednej strony mapy na drugą a fabularnie wiele się nie dzieje.
14h gry walka przestała mnie już cieszyć bo system rozwoju nie daje na tym etapie już wcale satysfakcji, loot nie istnieje bo cały czas gram w tym samym co na początku ( uważam że lepiej by było ten DLC puścić od poziomu mocy 0 i jako samodzielny dodatek wtedy to drzewko najlepiej działało )
Po 15.5h ukończyłem DLC i nawet udało się uzbierać na rozwój kołczana na przed ostatni lvl :) Jeśli chodzi o EQ no to rozwój był tragiczny przez brak matsów i udało mi się ulepszyć itemy do boskich + wbić w nich ulepszenia jedynie główną broń 3/3 i łuk o 2/3 :D na pancerz i bron w drugiej ręce nie było tytanu więc słabo twórcy słabo.
Gra na 7 dniowym free ubisoft+ więc za darmoszkę co jest znaczącym plusem tej sytuacji i ocenię grę na 7.0, kupować dodatku się by raczej nie opłacało ale jak była okazja nie żałuję.
Z pozostałych wad :
- w sklepach nie ma nic do kupienia z surowców poza tier 1 czyli jak gram nową grę w dodatek tylko no to tytan jest nie do dostania a ceny ulepszeń jak bym nakupił tego w podstawce w setkach
- hdr się wyłącza po każdym restarcie gry
- notatki fabularne właściwie nie istnieją ( jak już są to są o tym samym )
Mam mieszane uczucia ani nie był to tragiczny DLC ani porywający taki bardziej zapychacz. Poprzednie DLC w zwykłym świecie były lepsze.
Sh4d0w_1938 Centurion
Zdecydowanie najlepszy dodatek do Valhalli jaki wyszedł. Mocno odświeża grę, nie nudzi jak 2 poprzednie. Wprowadzili jedynie 1 nową mechanikę z umiejętnościami hugr, a zmieniło to gameplay w tak dużym stopniu, że w zasadzie gra się w to zupełnie inaczej niż w podstawową grę, która w pewnym momencie robi się mocno nużąca.
Dlatego 2 pierwsze DLC nie przypadły mi do gustu, bo nie zmieniały prawie nic. Było to więcej tego samego. W Ragnaroku wcielamy się w Odyna i dostajemy "supermoce", które mocno urozmaicają rozgrywkę i mocno skracają nudne podróże oraz wspinanie na wysokie obiekty. Motyw jest podobny do tych snów/wizji Eivora z podstawki, jednak lepiej zrobiony. Do tego jest dużo więcej walki oraz bossów oraz co za tym idzie o wiele mniej nudnych misji niż w Asgardzie i Jotunheimie.
Polecam dla tych, którym Valhalla mocno się znudziła, ale mają ochotę wejść do tego świata w trochę innym stylu i na trochę innych zasadach.
Admin Senator
Assassin's Creed: Valhalla - Świt Ragnaroku - recenzje graczy