Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 lutego 2022, 20:05

autor: Michał Zegar

AC Valhalla: Świt Ragnaroku da Odynowi możliwość zmiany w kruka

Nowy dodatek do Assassin's Creed: Valhalla - zatytułowany Świt Ragnaroku - da graczom możliwość zmiany w kruka, a także chodzenia po lawie. Nie zabraknie również masy nowej broni i pancerzy.

Twórcy Assassin's Creed: Valhalla cały czas starają się urozmaicić zabawę posiadaczom gry, wydając do niej kolejne dodatki. Nadchodzące rozszerzenie, zatytułowane Świt Ragnaroku, pozwoli nam wcielić się w Odyna, który uda się do Svartalfheimu (krainy krasnoludów), by odnaleźć swojego syna, Baldura. Na drodze staną nam ogniści wojownicy z Muspelheimu oraz lodowi giganci z Jotunheimu.

  1. Rekomendowana moc naszej postaci dla tego dodatku wynosi 340.
  2. Zdobyte w dodatku wyposażenie i punkty rozwoju przeniosą się do głównej kampanii.
  3. Płeć Odyna będzie zależeć od wyboru gracza.
  4. W dodatku nie zabraknie nawiązań do cywilizacji Isu.
  5. Premiera dodatku zaplanowana jest na 10 marca.

Nowe taktyki

Widziałem kruka cień…

  1. Chyba najfajniejszą nowością w dodatku jest umiejętność Odyna pozwalająca na ograniczoną czasowo przemianę w kruka (domyślnie białego z pozłacanymi piórami).
  2. W tej formie poruszanie się i interfejs nie odbiegają zbytnio od tego, co znamy z „podstawki” w trakcie obejmowania kontroli nad Synin (krukiem Eivora).
  3. Tworzy jednak zupełnie nowe możliwości taktyczne, np. przemienienie się w ludzką formę tuż nad głową nieświadomego przeciwnika i ciche wykończenie go ukrytym ostrzem.

„Next-genowe” wtapianie się w tłum

  1. Nie jest to jedyna nowa umiejętność zawarta w Świcie Ragnaroku. Na wyróżnienie zasługuje również „moc Muspelheimu” (ang. Power of Muspelheim).
  2. Pozwoli ona nam czasowo przybrać sylwetkę ognistego wojownika i tym samym bez większych przeszkód – nie licząc ograniczonej prędkości poruszania się – „kursować” pomiędzy naszymi adwersarzami, bez potrzeby wtapiania się w tłum.
  3. W tej formie nie będziemy także otrzymywać obrażeń od ognia. Dzięki temu będziemy mogli dosłownie stąpać po lawie.

Pozyskiwanie nowych umiejętności

  1. Tę, jak i pozostałe nowe umiejętności pozyskamy z ciał zabitych istot, które są powiązane z daną zdolnością, np. wyżej wspomniana transformacja „wypadnie” z uśmierconych kruków.
  2. Zdolności te są możliwe dzięki posiadanemu przez Odyna karwaszowi o nazwie Hugr-Rip.
  3. Po zabiciu danego przeciwnika pojawi się nad nim specjalna ikonka. Aby pozyskać umiejętność, należy do niego podejść i wcisnąć odpowiedni przycisk interakcji.

Działanie Hugr-Rip

  1. Gdy to już zrobimy, pojawi się ekran wyboru gniazda, do którego chcemy przydzielić daną umiejętność.
  2. Na przedstawionych materiałach z gry dostępne były dwa gniazda. Jednak kołowy element interfejsu (domyślnie wyświetlany po prawej dolnej stronie ekranu) wskazuje, iż najpewniej kolejne odblokujemy wraz z postępami.
  3. Każdorazowe skorzystanie z tych umiejętności kosztuje nas określoną liczbę segmentów specjalnych zielonych pasków Hugr (osobnych od tych znanej z podstawki adrenaliny).

Perków nigdy za wiele

  1. Umiejętności Hugr-Rip ulepszymy o specjalne perki u krasnoludzkich rzemieślników, np. poprzez odblokowanie wspomnianej egzekucji z kruczej formy.
  2. Uwaga: Hugr-Rip będzie działać tylko w kampanii Świt Ragnaroku i nie przeniesie się do głównego wątku fabularnego.

Pozostałe ujawnione umiejętności Hugr-Rip

  1. Moc Zimy – przez krótki czas nasyca broń Odyna lodem, co pozwala mu zamrażać i rozbijać wrogów.
  2. Moc Jotunheimu – Odyn tymczasowo przyjmuje sylwetkę mroźnego giganta, co pozwala mu na teleportację do specjalnych celów za pomocą łuku i strzał.
  3. Moc wskrzeszenia – gdy jest aktywna, protagonista wskrzesza każdego pokonanego wroga, aby walczył po jego stronie.

Nowy sprzęt

  1. W przeciwieństwie do umiejętności Hugr-Rip, zdobyte w dodatku pancerze oraz broń przeniosą się do głównej kampanii.
  2. Każda z broni będzie mieć dodatkowe gniazdo na runy Odyna, które będzie można znaleźć w Svartalfheimie.
  3. Dodatek wprowadzi boską jakość ekwipunku.
  4. Dzięki niemu będziemy mogli także skorzystać z nowego typu broni, atgeira. Jest to włócznia, która zamiast grotu ma zakończenie przypominające siekierkę.

Próby Walkirii

  1. Odyn będzie mógł toczyć walki na specjalnej arenie, będącej częścią prób Walkirii.
  2. Każda z tych walk będzie swoistą inscenizacją danej przygody Odyna.
  3. Gracze spragnieni wyzwań będą mogli użyć 14 modyfikatorów, by drastycznie zmienić przebieg starć na arenie.
  1. Recenzja Assassin's Creed Valhalla - to jest Assasyn, którego szukacie
  2. Assassin's Creed Valhalla - poradnik do gry
  3. Assassin's Creed Valhalla – strona oficjalna