Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 września 2019, 10:30

autor: XxX

Ubisoft bierze się za walkę z atakami DDoS w Rainbow Six: Siege

W związku z niedawną falą ataków na serwery gry Rainbow Six: Siege, Ubisoft postanowił podjąć drastyczne kroki, aby zaradzić problemom. Wszystko zostało dokładnie opisane na blogu, aby gracze wiedzieli, czego mogą się spodziewać.

Do Rainbow Six: Siege zmierza fala banów / źródło: Ubisoft. - Ubisoft bierze się za walkę z atakami DDoS w Rainbow Six: Siege - wiadomość - 2019-09-19
Do Rainbow Six: Siege zmierza fala banów / źródło: Ubisoft.

Po wypuszczeniu Operacji Ember Rise pracownicy Ubisoftu zanotowali wzmożone ataki DDoS oraz DoS na serwery gry Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege. Producent nie zamierza siedzieć z założonymi rękami, i podejmie działania mające na celu zażegnanie problemu. Wszystkie kroki, jakie zamierza w najbliższym czasie przedsięwziąć Ubisoft, zostały opisane na stronie gry.

Na początku będą bany

Wszystko zacznie się od wielkiej fali banów. Twórcy gry twierdzą, że już udało im się namierzyć osoby odpowiedzialne za ataki na serwery, a kolejnym krokiem będzie nałożenie blokady na ich konta. Dotyczy to zarówno graczy konsolowych, jak i pecetowców.

Wielka czystka rozpocznie się w przyszłym tygodniu, a w razie potrzeby będzie później kontynuowana.

Podział meczów na serwery

Obecnie każdy serwer gry obsługuje trzy mecze, przez co ataki wpływają na wszystkie trzy rozgrywki, zamiast na jedną. Ubisoft zamierza rozdzielić to w taki sposób, aby każdy serwer obsługiwał tylko jeden mecz, dzięki czemu w razie ewentualnych problemów negatywne skutki nie dotkną tak dużej liczby graczy. Ten ruch pozwoli zredukować straty o 66%. Zmiany zostaną wdrożone pod koniec tego tygodnia.

Osoby odpowiedzialne za ataki mogą spodziewać się wielu nieprzyjemności / źródło: Ubisoft. - Ubisoft bierze się za walkę z atakami DDoS w Rainbow Six: Siege - wiadomość - 2019-09-19
Osoby odpowiedzialne za ataki mogą spodziewać się wielu nieprzyjemności / źródło: Ubisoft.

Usunięcie kary za przerwanie rozgrywki dla graczy dotkniętych atakami

Ubisoft w swoich grach stosuje strategię karania graczy za wychodzenie z meczu w trakcie rozgrywki. W normalnych sytuacjach jest to bardzo przydatne narzędzie, dzięki któremu użytkownicy rzadziej decydują się na taki ruch. Kiedy jednak w grę wchodzą ataki na serwer i rozłączenie następuje z ich winy, wtedy nie jest już tak kolorowo, a gracze, którzy padli ofiarami ataku są dodatkowo krzywdzeni.

Ubisoft zamierza to delikatnie zmodyfikować, dzięki czemu użytkownicy, którzy przebywali na zaatakowanym serwerze nie będą odczuwali negatywnych skutków wcześniejszego opuszczenia meczu.

Zmiany zostaną wprowadzona pod koniec tygodnia.

Monitorowanie ruchu w sieci

Ubisoft zamierza zmienić sposób zarządzania danymi sieciowymi i metody ich monitorowania. Zmianie ulegnie również sposób przyjmowania pakietów serwerowych. Twórcy nie mogą podać szczegółów dotyczących modyfikacji, ponieważ informacje te w niewłaściwych rękach mogłyby wyrządzić wiele szkód. Musimy wierzyć, że wszystko to poprawi sytuację.

Zmiany te zostaną wprowadzone z początkiem października.

Kroki prawne

Ubisoft zamierza również zaprzęgnąć do pracy swoich prawników. Ich zadanie będzie polegało na rozmowach z administratorami stron świadczącymi poszczególne usługi oraz z samymi osobami odpowiedzialnymi za ataki DDoS/DoS.

Współpraca z partnerami

W grę wchodzi również ścisła współpraca z partnerami, jak na przykład z zespołem Microsoft Azure. Jej celem jest opracowanie krótko i długoterminowych rozwiązań pomagających w radzeniu sobie z tego typu przypadkami.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.