Deweloperzy z Sandfall Interactive odwiedzili japońskich gigantów ze Square Enix i Kojima Productions. Czyżby miała narodzić się z tego nowa gra twórców Clair Obscur: Expedition 33?
Clair Obscur: Expedition 33, już okrzyknięte „jedną z najlepszych gier 2025 roku”, dalej święci triumfy. Wpływ produkcji zaczyna być coraz lepiej widoczny w branży, czego dowodem jest chociażby niedawna presja inwestorów na Square Enix, by ci powrócili do turowego systemu walki w swej najbardziej rozpoznawalnej serii – Final Fantasy – i w ten sposób skorzystali na fali popularności wzniesionej przez Clair Obscur.
Na tym chyba jednak się nie skończy. Deweloperzy z Sandfall Interactive, studia odpowiedzialnego za Clair Obscur, zostali bowiem zaproszeni do siedziby Square Enix, gdzie miała miejsce „kreatywnie bogata wymiana pomysłów i wizji” (via PC Gamer). Innymi słowy, twórcy „burzowali” – jak to mają w zwyczaju mówić polscy stand-uperzy w odniesieniu do burzy mózgów dotyczącej swej sztuki.
W Square Enix pojawili się zatem przedstawiciele Sandfall Interactive – Guillaume Broche, Francois Meurisse i Tom Guillermin – a także Alexis Garavaryan z Kepler Interactive. Na powyższym zdjęciu towarzyszą im Naoki Hamaguchi (reżyser Final Fantasy 7 Rebirth), a także producent serii – Yoshinori Kitas.
Square Enix to jednak nie jedyne studio, które jest zainteresowane perspektywą autorów Clair Obscur – do swego studia zaprosił ich także sam Hideo Kojima, na co twórcy tegorocznego hitu odpowiedzieli bez wahania.
Co jednak „urodzi” się z tych spotkań – nie sposób przewidzieć. Z pewnością jednak żaden z wymienionych twórców nie ma zamiaru spocząć na laurach i zaprzestać kreatywnych poszukiwań. To dobra wieść dla wszystkich fanów gatunku jRPG, jak również całej branży gier – deweloperzy są otwarci na współpracę i inspiracje, a gotowość do twórczego dialogu tylko to potwierdza.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
4

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.