Twórca Resident Evil wyjawił sekret dobrego remake'u i pochwalił twórców odświeżonego RE4 za naprawienie „niedorobionej” historii, którą napisał w 2 tygodnie

Ojciec serii Resident Evil w rozmowie o remake'ach zdradził, jaki według niego jest sekret właściwego odświeżania starych produkcji.

Adrian Werner

Twórca Resident Evil wyjawił sekret dobrego remake'u i pochwalił twórców odświeżonego RE4 za naprawienie „niedorobionej” historii, którą napisał w 2 tygodnie, źródło grafiki: Capcom.
Twórca Resident Evil wyjawił sekret dobrego remake'u i pochwalił twórców odświeżonego RE4 za naprawienie „niedorobionej” historii, którą napisał w 2 tygodnie Źródło: Capcom.

Odświeżanie starych gier jest obecnie w modzie. Serwis IGN opublikował ciekawy wywiad, w którym o tym trendzie podyskutowali Shinji Mikami (ojciec serii Resident Evil) oraz Goichi Suda (znany również jako Suda 51), który opracował takie tytuły, jak Killer7 czy seria No More Heroes.

Zapytany o to, co potrzebne jest do opracowania dobrego remake’u, Mikami stwierdził:

Myślę, że potrzebne jest kompleksowe i fundamentalne zrozumienie tego, co sprawiło, że oryginał zadziałał w pierwszej kolejności. To jest prawdopodobnie najważniejszy element dobrego remake'u.

Mikami jako przykład dobrej produkcji tego typu podał zeszłoroczny remake Resident Evil 4, co jest o tyle ważne, że to on stał na czele zespołu, który opracował pierwowzór z 2004 roku.

  1. Nowa wersja unowocześniła walkę oraz sterowanie i na twórcy pierwowzoru duże wrażenie wywarło to, że mimo tego udało się zachować to samo napięcie i poziom trudności.
  2. To dobrze pokazuje, że twórcy doskonale rozumieli, jak te elementy działały w wersji sprzed dwóch dekad.

Również scenariusz zyskał aprobatę Mikamiego. Przyznał on, że fabułę pierwowzoru napisał w raptem dwa tygodnie i miała ona wiele niedociągnięć, które remake naprawił.

Z kolei Goichi Suda ma duże doświadczenie w odświeżaniu własnych gier. Jak tłumaczy, jego podejście zmienia się w zależności od projektu. W przypadku Shadows of the Damned: Hella Remastered, które zadebiutuje za kilka dni, wystarczył remaster, bo twórcy chcieli jedynie lekko podrasować ten tytuł. Z kolei gra The 25th Ward: The Silver Case pierwotnie ukazała się na telefony (jeszcze te stare, z klapką), więc po prostym przeniesieniu na pecety i konsole byłaby kompletnie niegrywalna, dlatego konieczny okazał się pełny remake.

Mikami pomagał przy Shadows of the Damned: Hella Remastered, ale z rozbrajającą szczerością przyznaje, że remastery niezbyt go interesują. Spośród gier Sudy najbardziej chciałby opracować remake Killer7. Mikami uważa, że aby skutecznie odświeżyć tę produkcję, potrzebne byłyby wielkie zmiany w wielu jej elementach, więc prosty remaster po prostu by się nie sprawdził.

Shadows of the Damned: Hella Remastered zadebiutuje 31 października tego roku. Gra ukaże się równocześnie na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox Series S, Xbox Series X oraz PlayStation 5. Produkcja nie zaoferuje polskiej wersji językowej.

  1. Shadows of the Damned: Hella Remastered na Steamie

Wyniki największych marek Capcomu

Pozostając w temacie serii Resident Evil, warto wspomnieć, że jej sprzedaż przekroczyła właśnie 163 mln egzemplarzy (wzrost o 3 mln od poprzedniego kwartału). Taka informacja pojawiła się w nowym raporcie finansowym firmy Capcom. Można w nim również przeczytać, że sprzedaż cyklu Monster Hunter przebiła już 105 mln egz,, a marki Street Fighter – 55 mln.

Ponadto w ostatnich 12 miesiącach 54% wszystkich egzemplarzy gier sprzedanych przez Capcom przypadło to cyfrowe wersje wydań pecetowych. Cyfrowe wydania konsolowe odpowiadały za 40%, a pudełkowe edycje konsolowe – za raptem 6%.

Resident Evil 4

Resident Evil 4

PC PlayStation Xbox Mobile
po premierze

Data wydania: 24 marca 2023

Informacje o Grze
9.0

GRYOnline

7.6

Gracze

9.8

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Black Ops 6 budzi większe zainteresowanie od MW3 i dostaje pozytywne recenzje. Ten tydzień przyniesie tryb Infected i mapę Nuketown

Następny
Black Ops 6 budzi większe zainteresowanie od MW3 i dostaje pozytywne recenzje. Ten tydzień przyniesie tryb Infected i mapę Nuketown

Jeśli szukaliście powodu, by wrócić do mitologicznego survivalu Valheim, nowa aktualizacja jest dokładnie tym, czego potrzebowaliście

Poprzedni
Jeśli szukaliście powodu, by wrócić do mitologicznego survivalu Valheim, nowa aktualizacja jest dokładnie tym, czego potrzebowaliście

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl