Tim Cain ma dość sarkastycznych bohaterów oraz zadań polegających na eskortowaniu – weteran branży zdradził, czego powinni unikać twórcy RPG-ów.
Ojciec pierwszego Fallouta wskazał trzy elementy, których twórcy RPG-ów powinni unikać za wszelką cenę. Tim Cain skupił się na zmorach gier, z jakimi na co dzień spotykamy się w wielu produkcjach – jednowymiarowych NPC-ach, zalewaniu nas informacjami oraz misjach polegających na eskortowaniu. Ostatnia z wymienionych bolączek to coś, przez co niejeden użytkownik cisnął padem o ziemię. Doświadczony deweloper podzielił się jednak kilkoma radami dla kolegów po fachu.
Tim Cain skrytykował (nie po raz pierwszy) schematyczne podejście do bohaterów niezależnych. Jego zdaniem zbyt często w grach pojawiają się postacie sarkastyczne, którym na niczym nie zależy. Prawdziwym problemem jest to jednak wtedy, gdy nie idzie w parze z głębią – unikatowymi cechami bądź historią, wyróżniającą takiego NPC-a. Jeśli włączymy do drużyny podobnego towarzysza, zwykle będzie on ostro oceniał nasze poczynania. Cain uważa, że powinniśmy móc skonfrontować się z kompanem, chociażby drogą dialogu czy permanentnego uśmiercenia.
Kolejnym grzechem twórców RPG-ów wymienionym przez dewelopera są misje oparte na eskortowaniu. Trudno nie pokiwać głową, gdy Cain mówi o blokowaniu się NPC-ów w dziwnych miejscach czy ich powolnym poruszaniu się. Zwykle przez to gracz, zamiast dotrzymywać mu kroku, znajduje się kilka metrów przed nim. Rozwiązaniem może być oddanie w nasze ręce pojazdu, który uprzyjemni podróż, nie wykluczając jednocześnie walki czy innych wyzwań.
Na koniec pozostają jeszcze informacje o świecie bądź fabule przekazywane za pomocą długich przerywników filmowych lub dialogów. Najgorzej, gdy przyjmują one formę wykładu, zmuszając nas do biernego słuchania. Cain podkreślił, że w takiej sytuacji gracz zawsze musi mieć możliwość pominięcia sekwencji. Lepszym rozwiązaniem jest jednak umieszczenie lore’owej wiedzy w odkrywanych dziennikach, książkach czy nagraniach. Dzięki temu staje się ona opcjonalna.
Tim Cain znany jest z prac nad dwiema pierwszymi odsłonami cyklu Fallout, a także takimi tytułami jak Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi, Vampire: The Masquerade - Bloodlines czy wydanym w październiku tego roku The Outer Worlds 2. Od 4 lat prowadzi również kanał w serwisie YouTube w głównej mierze poświęcony projektowaniu gier.
Więcej:Fallout: New Vegas dostanie remaster? Znany dziennikarz nonszalancko potwierdził plotki
0

Autor: Krzysztof Kałuziński
W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.