Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 stycznia 2021, 09:54

autor: Adrian Werner

The Medium - wymagania sprzętowe. Bez mocnego PC sobie nie pogramy

Ujawniono zaktualizowane wymagania sprzętowe gry The Medium. Przyprawiają one o zawrót głowy, zwłaszcza jeśli zechcecie bawić się z ray tracingiem.

Już tylko osiem dni pozostało do premiery gry The Medium, czyli najnowszej produkcji polskiego studia Bloober Team. Autorzy uznali, że najwyższy czas opublikować wymagania sprzętowe wersji PC. Są one wyjątkowo szczegółowe - obejmują nie tylko pięć standardowych wariantów (od minimalnych ustawień, aż po ultra), ale również trzy dotyczące zabawy z ray tracingiem.

Wymagania są bardzo wysokie. Nie jest to jednak żadnym zaskoczeniem. The Medium będzie pierwszą prawdziwie next-genową grą (czyli taką, która nie powstawała również z myślą o PS4/Xboksie One), która trafi na PC.

Warto zwrócić uwagę, że wszystkie warianty podają konfiguracje dla 30 klatek na sekundę. W menu gry znajdziemy jednak opcję zniesienia limitu FPS-ów.

The Medium – minimalne wymagania sprzętowe na PC (1080p/30 FPS, niskie ustawienia)

  1. Procesor: Intel Core i5-6600 / AMD Ryzen 5
  2. Pamięć RAM: 8 GB
  3. Karta grafiki: Nvidia GeForce GTX 1650 Super / GTX 1060 lub AMD R9 390X
  4. Wersja DirectX: 11
  5. Miejsce na dysku: 50 GB (rekomendowany dysk SSD)
  6. System operacyjny: Windows 10 64-bit

The Medium – zalecane wymagania sprzętowe na PC (1080p/30 FPS, średnie ustawienia)

  1. Procesor: Intel Core i5-9600 / AMD Ryzen 7 3700 X
  2. Pamięć RAM: 16 GB
  3. Karta grafiki: Nvidia GeForce GTX 1660 Super lub AMD RX 5600 XT 6 GB
  4. Wersja DirectX: 11
  5. Miejsce na dysku: 50 GB (rekomendowany dysk SSD)
  6. System operacyjny: Windows 10 64-bit

The Medium – „Wysokie” wymagania sprzętowe na PC (1440p/30 FPS, wysokie ustawienia)

  1. Procesor: Inte Core i9-9600 / AMD Ryzen 7 3700 X
  2. Pamięć RAM: 16 GB
  3. Karta grafiki: Nvidia GeForce RTX 2060 Super lub AMD 5700 XT
  4. Wersja DirectX: 11
  5. Miejsce na dysku: 50 GB (rekomendowany dysk SSD)
  6. System operacyjny: Windows 10 64-bit

The Medium – wymagania sprzętowe „Ultra” na PC (2160p/30 FPS, wysokie ustawienia)

  1. Procesor: Intel Core i7-9700 / AMD Ryzen 7 3700 X
  2. Pamięć RAM: 16 GB
  3. Karta grafiki: Nvidia GeForce RTX 2080 / RTX 3060 Ti 8 GB lub AMD RX 6800 16 GB
  4. Wersja DirectX: 11
  5. Miejsce na dysku: 50 GB (rekomendowany dysk SSD)
  6. System operacyjny: Windows 10 64-bit

The Medium – minimalne wymagania sprzętowe dla ray tracingu (1080p/30 FPS, średnie ustawienia)

  1. Procesor: Intel Core i9-9600 / AMD Ryzen 7 3700 X
  2. Pamięć RAM: 16 GB
  3. Karta grafiki: Nvidia GeForce RTX 2060 Super 8 GB / AMD RX 6800 16 GB
  4. Wersja DirectX: 12
  5. Miejsce na dysku: 50 GB (rekomendowany dysk SSD)
  6. System operacyjny: Windows 10 64-bit

The Medium – zalecane wymagania sprzętowe dla ray tracingu (1440p/30 FPS, wysokie ustawienia)

  1. Procesor: Intel Core i7-9700 / AMD Ryzen 7 3700 X
  2. Pamięć RAM: 16 GB
  3. Karta grafiki: Nvidia GeForce RTX 3060 Ti / RTX 2080 8 GB / AMD RX 6800 16 GB
  4. Wersja DirectX: 12
  5. Miejsce na dysku: 50 GB (rekomendowany dysk SSD)
  6. System operacyjny: Windows 10 64-bit

The Medium – wymagania sprzętowe dla ray tracingu w 4K (2160p/30 FPS, wysokie ustawienia)

  1. Procesor: Intel Core i7-9700 / AMD Ryzen 7 3700 X
  2. Pamięć RAM: 16 GB
  3. Karta grafiki: Nvidia GeForce RTX 3080 / AMD RX 6800 XT 16 GB
  4. Wersja DirectX: 12
  5. Miejsce na dysku: 50 GB (rekomendowany dysk SSD)
  6. System operacyjny: Windows 10 64-bit

Autorzy wypuścili również nowy materiał wideo, który możecie obejrzeć powyżej. Filmik koncentruje się na zaprezentowaniu nadnaturalnych zdolności bohaterki, czyli tytułowego Medium.

Przypomnijmy, że gra zmierza na pecety oraz Xboksa Series X/S. Premiera odbędzie się 28 stycznia tego roku, równocześnie na obu platformach sprzętowych. Produkcja dostępna będzie także w abonamencie Xbox Game Pass, zarówno na konsolach, jak i PC.

  1. Oficjalna strona studia Bloober Team
  2. Widzieliśmy grę The Medium - „Silent Hill z Krakowa” intryguje

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej