The Last of Us – zobacz gameplay z nowej gry twórców Uncharted
Naughty Dog i Sony pokazały konkretny materiał z gry The Last of Us. Brutalny i bezkompromisowy fragment rozgrywki nie pozostawia złudzeń – studio żegna się z lekkimi, przygodowymi klimatami w stylu Uncharted.
Szymon Liebert

Na konferencji Sony w końcu pokazano właściwą rozgrywkę z gry The Last of Us. Kilkuminutowa prezentacja rzuciła nowe światło na produkcję studia Naughty Dog. Wygląda na to, że dostaniemy tytuł w pewien sposób nawiązujący do Uncharted, ale jednak zrealizowany w innej, znacznie cięższej i poważniejszej konwencji. W tej grze bohaterowie będą toczyli zaciekłą walkę o życie – przekonajcie się sami, sprawdzając materiał.
W The Last of Us pokierujemy poczynaniami niejakiego Joela, mężczyzny, który przemierza postapokaliptyczny świat w towarzystwie nastolatki Ellie. Dwójka będzie starała się pomagać sobie w trudnych momentach, na przykład podczas walki. Same starcia wydają się bardziej przyziemne i znacznie brutalniejsze niż w przypadku Uncharted. Bohater zostanie opatrzony nieregenerującym się paskiem życia i będzie musiał uważać na amunicję.
Naughty Dog opanowało sceny kameralnych starć do perfekcji – na to wskazuje dynamiczny, ale też ciężki fragment rozgrywki. Ciekawe jest to, że Joel będzie potrafił naprędce montować różne pomocne „zabawki”, na przykład koktajl Mołotowa. Ellie nie raz uratuje mu skórę, odwracając uwagę oponenta i w ten sposób dając mężczyźnie moment wytchnienia oraz szansę na kontratak. Na ile to wszystko jest liniowe? Przekonamy się pewnie niedługo.

The Last of Us zostanie wydany na PlayStation 3 – prawdopodobnie na początku przyszłego roku.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
yadin Legend
Niezła jatka. Nie mogę zrozumieć tylko kilku rzeczy. Czyżby sukces Uncharted 3 studio chciało dyskontować tak długo, że zamierza czekać z premierą aż tak długo? Sadząc po obecności tych samych gadżetów, co w U3, podobnego wystroju wnętrz, można odnieść wrażenie, że U3 dostarczyło wielu surowców do produkcji "The Last of Us". Poza tym niepokoi mnie powrót do systemu apteczek, jak zrobiono to w Max Payne 1-3. To zdecydowanie złe rozwiązanie. Kolejna rzecz, to wieczny brak amunicji. Wiem, że to nie strzelanka lecz przygodowy survival. Jednak czemu bohater czasami nie ma nic?
Zestawiając pierwszy film sprzed kilku miesięcy z tym powyżej podejrzewam, że rozgrywka będzie monotonna. Powtórzą się sekwencje z U3: strzelaj, schowaj się, wejdź, zrób swoje, wyjdź, schowaj się strzelaj i uciekaj do innej lokacji.
Tak czy inaczej panowie z Naughty Dog produkują to samo, co od lat, ale z innymi postaciami i z inną fabułą.
zanonimizowany425253 Generał
yadin
Ty chyba nie grałeś w Uncharted, lokacje w serii Uncharted to dżungle, pustynie, mroźne góry, jaskinie, stare zamki, forty. W Uncharted nie ma żadnych gadżetów, żadnego plecaka w którym może je trzymać, tylko spory arsenał.
Joel nie będzie miał nic, będzie miał to co mu podwinie się pod rękę, rurki, deski i świat będzie bardziej otwarty niz w Uncharted. Oj coś mi się wydaje, że próbujesz na siłę znaleźć jakieś wady nawet tam gdzie ich nie ma.
" Powtórzą się sekwencje z U3: strzelaj, schowaj się, wejdź, zrób swoje, wyjdź, schowaj się strzelaj i uciekaj do innej lokacji"
W taki sposób to można każdą grę skrytykować. Na przykład rts-y, przecież tam co misję wręcz robisz to samo, wybuduj bazę, znajdź surowiec, wybuduj jeden, potem następny i jeszcze jeden budynek, potem masę wojska i tak przez około 12 misji te same sekwencje.
strelnikov Senator
ad.11
popieram w 100% - sam i tak zrobie - wyglada naprawde niezle pomimo ze to "konsolowa pozycja".
Coy2K Legend
SDraid już? już ci lepiej? masz już kisiel w majtach? ciesze sie, ale baranów to możesz szukać u siebie
A finalnie Killzone 2 wygladał nawet lepiej niż ten filmik :)
hahaha :D dobre dobre, to się uśmiałem :D
zanonimizowany674990 Pretorianin
Shrike zdaje mi się, że świat nie będzie ani trochę bardziej otwarty niż w serii Uncharted i będzie przechodzenie od lokacji do lokacji, które maja być tylko trochę większe niż w ich poprzednich grach. (Mogę się jednak mylić)