Studio Naughty Dog uczciło piąte urodziny The Last of Us, ogłaszając, że sprzedaż gry przekroczyła 17 milionów egzemplarzy. Jest to wynik łączny, obejmujący pierwszą wersję na PlayStation 3 i remaster na PS4.

Niewiele gier pokazanych podczas tegorocznej edycji targów E3 wzbudziło takie emocje jak The Last of Us: Part II. Powodem tego nie była tylko sama prezentacja, ale również kredyt zaufania, jaki studio Naughty Dog wypracowało sobie poprzednią częścią serii. Jak wielkim sukcesem ona była dobitnie pokazały najnowsze dane udostępnione przez twórców. Pochwalili się, że sprzedaż The Last of Us przekroczyła 17 milionów egzemplarzy.
Ten budzący respekt wynik udało się wypracować w pięć lat od premiery. W jego skład wchodzi sprzedaż zarówno pierwszej wersji gry, wydanej na PlayStation 3 w czerwcu 2013 roku, jak odświeżonego wydania w postaci The Last of Us: Remastered, które trafiło na PlayStation 4 w lipcu 2014 r.
17 milionów sprzedanych egzemplarzy to imponujący wynik dla każdej gry, a w tym przypadku osiągnięcie jest tym większe, że produkcja dostępna jest wyłącznie na konsole firmy Sony.
Autorzy zasłużyli na ten sukces. Gra The Last of Us była jedną z najlepszych produkcji 2013 roku, co najlepiej ilustruje średnia ocen na poziomie 95% według serwisu Metacritic. Identycznym wynikiem może pochwalić się remaster na PlayStation 4. Nasi recenzenci byli odrobinę bardziej surowi, ale obie produkcje i tak otrzymały noty 9.0/10.
Popularność gry sprawiła, że szybko narodził się pomysł jej ekranizacji. Różnice zdań odnośnie kierunku, w jakim miała pójść ta adaptacja, spowodowały jednak, że prace nad filmem utknęły w martwym punkcie.
Przypomnijmy na koniec, że kontynuacja, czyli The Last of Us: Part II zmierza wyłącznie na konsolę PlayStation 4. Gra najpewniej zadebiutuje w przyszłym roku.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
19

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.