The Bard’s Tale IV – zobacz środowisko gry w Unreal Engine 4
W sieci pojawił się filmik przedstawiający możliwości silnika graficznego The Bard’s Tale IV – kontynuacji legendarnej serii gier RPG, która od kilku dni zbiera fundusze w serwisie Kickstarter. Dotychczas na poczet budżetu produkcji udało się zgromadzić nieco ponad milion dolarów.
Michał Jodłowski
- Producent: inXile entertainment
- Wydawca: inXile entertainment
- Gatunek: cRPG
- Platformy: PC (Win, Mac, Linux)
- Data premiery: 4. kwartał 2017 r.
Studio inXile entertainment opublikowało w Internecie widoczny powyżej filmik, prezentujący środowisko The Bard’s Tale IV renderowane na silniku Unreal Engine 4. Trzeba przyznać, że jak na produkcję o stosunkowo niewielkim budżecie, owo demo technologiczne przedstawia się naprawdę zacnie; zdecydowanie lepiej od świeżo zapowiedzianego Fallouta 4 od Bethesda Softworks. Pełnoprawna kontynuacja legendarnej serii gier RPG trafiła 3 dni temu do serwisu Kickstarter i do tej pory udało jej się zebrać nieco ponad milion dolarów. Wszystko zatem wskazuje, że twórcy bez większego problemu pomyślnie zgromadzą 1,25 miliona dolarów potrzebnych do wyprodukowania rzeczonego tytułu (wiemy także, że samo studio dołoży do budżetu co najmniej drugie tyle z własnej kieszeni). Na postęp kampanii zapewne nie bez wpływu pozostała wygasła już oferta darmowej gry dla graczy wspierających The Bard’s Tale IV w ciągu 48 godzin od momentu startu zbiórki funduszy.
Polscy gracze, niekoniecznie zaznajomieni z serią The Bard’s Tale, mogą zapoznać się ze stroną kickstarterowej kampanii w języku polskim. Dostarcza ona praktycznie wszystkich informacji niezbędnych do podjęcia decyzji o wsparciu projektu. Aby zapewnić sobie dostęp do The Bard’s Tale IV, należy rozstać się z co najmniej 20 dolarami, czyli mniej więcej 74 złotymi według aktualnego kursu walut.
inXile entertainment ma na swoim koncie już dwie udane zbiórki funduszy: na Wasteland 2 oraz Torment: Tides of Numenera. Jako że duchowi następcy i sequele klasyków są teraz w cenie, Brian Fargo i jego świta po raz kolejny zwracają się o finansowanie bezpośrednio do fanów.
Według aktualnego terminu dostawy wspominanego na stronie zbiórki, The Bard’s Tale IV zadebiutuje końcem 2017 roku na komputerach osobistych z systemami Windows, Mac OS oraz Linux. Gra będzie dystrybuowana będzie przez Steam oraz GOG.com i otrzyma polską lokalizację.

The Bard's Tale IV: Director's Cut
Data wydania: 18 września 2018
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- trailery (gry)
- inXile Entertainment
- Unreal Engine
- zbiórki pieniędzy
- PC
Komentarze czytelników
Marcus64 Pretorianin
Bez przesady. Stare japońskie gry rpg były inspirowane takimi klasykami jak Ultima czy Wizardry. Dalej na konsolach da się znaleźć ciekawostki tylko trzeba szukać wśród mniejszych firm.
OK masz rację, ale zobacz kiedy to było 18 lat temu. Można tu śmiało napisać porównanie
FF 7 wzorował się na Ultimie i Wizardy, gdzie finalnie teraz jRPG przekształciło się w coś na zasadzie Action RPGa. Można to nazwać Action jRPG bo ze starej rozgrywki w 100% zrezygnowano na rzecz właśnie takiego slashera by było dynamicznie i szybko i coś się działo,coś na wzór Dragon Age II i III
Martius_GW Generał

FF 7 wzorował się na Ultimie i Wizardy, gdzie finalnie teraz jRPG przekształciło się w coś na zasadzie Action RPGa. Można to nazwać Action jRPG bo ze starej rozgrywki w 100% zrezygnowano na rzecz właśnie takiego slashera by było dynamicznie i szybko i coś się działo,coś na wzór Dragon Age II i III
Bardziej miałem na myśli pierwsze odsłony FF czy Dragon Questa, kolejna części z czasem rozwijały się w innym kierunku. W FF7 jak dla mnie już nie zostało nic z tej inspiracji.
Naprawdę polecam sprawdzić gry od mniejszych firm jak Atlus czy NIS jeśli Ci nie przeszkadza czasami dosyć specyficzna oprawa graficzna. Cały czas tworzą gry z walką turową czy dungeon crawlery, chociaż te drugie to już głównie na systemy przenośne.
Ogame_fan Legend

Lol
Z jednego watku uciekles, i piszesz glupoty w drugim. Najwiecej odlschoolowych rpgow, dungeon crawlerow i tacticsow maja konsole Nintendo. Na jednego kickstartera przypadaja ze 2-3 gry na konsole, proste. Jeden Xcom wiosny nie czyni. To samo 3 dungeon crawlery ktore wyszly w ciagu 4 lat. To jest wlasnie bieda.
FF 7 wzorował się na Ultimie i Wizardy
Wez sie chlopie nie osmieszaj, FF7 to juz ma tyle wspolnego z Ultima i Wizardy ze az nic.
gdzie finalnie teraz jRPG przekształciło się w coś na zasadzie Action RPGa.
Ktore jrpgi? Bo wiesz ze nadal wychodzi masa jrpgow ktore sa taktyczne i nie sa nastawione na akcje. Chociazby Bravely Default i Bravely Second, ktore sa wlasnie spadkobiercami pierwszych finali.
Cyniczny Rewolwerowiec Senator
@Marcus64
Na konsole wychodzi więcej "klasycznych", wymagających RPGów (jrpg, tacticsy, dungeon crawlery) niż na PC.