Tak wygląda granie w rozdzielczości 16K

Na kanale Linus Tech Tips w serwisie YouTube ukazało się nagranie prezentujące rozgrywkę w m.in. w Minecrafcie i Rise of the Tomb Raider na potężnym komputerze w rozdzielczości 16K.

Kamil Zwijacz

Czy tak wygląda przyszłość gamingu? - Tak wygląda granie w rozdzielczości 16K - wiadomość - 2017-08-03
Czy tak wygląda przyszłość gamingu?

Na kanale Linus Tech Tips w serwisie YouTube pojawiło się interesujące nagranie, na którym postanowiono odpowiedzieć na pytanie, czy da się obecnie grać w rozdzielczości… 16K. Aktualnie dostępne komercyjne karty grafiki z najwyższej półki radzą już sobie całkiem dobrze w 4K, ale dla większości z nas nawet taka rozdzielczość nie jest osiągalna. Na razie standardem cały czas jest 1080p, czyli 1920×1080 pikseli (2,1 megapiksela). W ramach porównania, 16K to 15360x8640 pikseli, a więc 132.7 megapikseli – 64 razy więcej niż przy 1080p. Dobra, ale do rzeczy.

W tym miejscu zobaczycie jak powstawał ten szalony komputer, wyposażony w cztery karty Nvidia Quadro P5000 (koszt jednej to około 9 tysięcy złotych), i równie szalone stanowisko, na którym umieszczono 16 monitorów 4K. Natomiast poniżej obejrzycie finalne efekty wraz z „testami” kilku gier.

Na początek odpalono Minecrafta, który radzi sobie na takim potworze całkiem sprawnie, na poziomie 40-50 klatek. Następnie włączono dużo bardziej wymagającego Rise of the Tomb Raider. W tym przypadku nie było już tak różowo, bo gra działała praktycznie tylko w teorii, zacinając na potęgę nawet w menu. Niemniej widok Lary Croft wielkości człowieka robi wrażenie. Z kolei Half-Life 2 okazał się jak najbardziej grywalny.

Nasze monitory nie są w stanie oddać pełni wrażeń płynących z obcowania z takim sprzętem. Z pewnością też 16K nie wejdzie do powszechnego użytku w najbliższych latach (o ile w ogóle wejdzie), ale cóż, dobrze wiedzieć, że nawet dziś da się cokolwiek uruchomić w takiej rozdzielczości. Pozostaje tylko pytanie, czy graczom kiedykolwiek taka rozdzielczość będzie potrzebna?

Podobało się?

17

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2017-08-04
02:27

zanonimizowany449082 Generał

Czy mnie matematyka nie myli i 16 monitorów 4K powinny dać obraz 64K ???
A moze to te upały...

Komentarz: zanonimizowany449082
2017-08-04
10:01

ProTyp Senator

ProTyp
😁

I ci wszyscy ludzie którzy mówią, jak bardzo się to mija z celem, komu to potrzebne i dlaczego tak drogo. Masakra.
Chyba nie rozumiecie po co powstał ten film i kto go zrobił.

Komentarz: ProTyp
2017-08-04
18:25

zanonimizowany475387 Konsul

Jak dla mnie to w nietórych grach grafika jest nawet zbyt dobra,zbytnio wyrazista nienaturalna,trudno czasem posród tak wielu elementów cos dostrzec.inaczej wszystko wygląda w rzeczywistosci a przeciez producenci starają się oddac rzeczywistosc. A moze ja juz poprostu ślepne..;)

Komentarz: zanonimizowany475387
2017-08-04
19:02

zanonimizowany828620 Pretorianin

16 tysięcy pikselaen? A komu to potrzebne? A dlaczego? Jeszcze poprzedzielane grubymi krechami jakimi są ramy monitorów. Narysujcie sobie flamastrem 16 czarnych prostokątów na swoich monitorach i powiedzcie czy to ładne i wygodne xD Z tego powodu gra nawet na 2 czy 3 monitorach mi się nie podoba.

Komentarz: zanonimizowany828620
2017-08-07
18:08

yadin Legend

yadin

Of kors not, its not de fjuczer.

Komentarz: yadin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl