Jak wyglądała kwestia fizyki gier komputerowych w 2008 roku? Okazuje się, że zaskakująco dobrze – tak przynajmniej sugerują Star Warsy sprzed 17 lat.
Z każdym rokiem technologia brnie coraz bardziej do przodu, a co za tym idzie, studia produkujące gry stawiają poprzeczkę coraz wyżej. Jesteśmy na etapie, gdzie wiele tytułów AAA przypomina do złudzenia filmy kinowe, oferując jednocześnie duże otwarte światy. Z drugiej strony innowacyjne metody istnieją nie od dziś, co pokazuje chociażby growe uniwersum Gwiezdnych Wojen.
Na wiele lat przed premierą takich produkcji jak Ocalały czy Outlaws, Star Wars istniało na rynku gier między innymi za pośrednictwem The Force Unleashed. Wydana w 2008 roku gra akcji TPP zabierała nas między trzeci a czwarty film, do mrocznego świata sithów – albowiem protagonista był uczniem Dartha Vadera we własnej osobie.
Dziś o tej grze nie mówi się zbyt wiele – przynajmniej na pierwszy rzut oka. Przez ostatnie kilka dni internauci wychwalali zastosowaną w The Force Unleashed fizykę, która wyprzedza swoje czasy. Niektórzy ryzykują nawet stwierdzenie, że 17-letnia gra wideo prezentuje się pod tym względem lepiej niż dzisiejsze premiery.
Najwięcej miał tutaj do powiedzenia youtuber 2kliksphilip, od którego tak naprawdę rozpoczyna się cały wątek. Gracz poruszył kwestię fizyki w swoim najnowszym materiale, podkreślając że The Force Unleashed wręcz demoluje współczesne gry AAA i wciąż trzyma się dobrze pomimo upływu tylu lat. Widzimy to na przykładzie chociażby realistycznie łamiących się drzew. Taką samą opinię podzielają fani na Reddicie.
Jeszcze nie znalazłem takiej gry akcji TPP, która miałaby zbliżony poziom destrukcji otoczenia.
W tamtym czasie ragdolle i fizyka były nowością, dlatego [twórcy] zaszaleli z nimi. Szkoda, że dziś już nikt nie traktuje tematu z taką powagą.
Niektórzy komentujący przytoczonego wyżej wątku zaznaczają także, że The Force Unleashed jest grą wartą obadania nie tylko ze względu na swój graficzny potencjał, ale także przez wciągający wątek fabularny oraz mechanikę walki. Dacie jej szansę?
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
0

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.