Szokujące odkrycie w realistycznej survivalowej strzelance. Sadyzm twórców Escape from Tarkov nie ma granic, ale ma sens

Escape from Tarkov udowadnia, że nie patyczkuje się z graczami, odzierając przetrwanie z jakiegokolwiek romantyzmu czy bohaterstwa. Szokujące odkrycie nie pozostawia co do tego złudzeń.

Szokujące odkrycie w realistycznej survivalowej strzelance. Sadyzm twórców Escape from Tarkov nie ma granic, ale ma sens, źródło grafiki: Battlestate Games.
Szokujące odkrycie w realistycznej survivalowej strzelance. Sadyzm twórców Escape from Tarkov nie ma granic, ale ma sens Źródło: Battlestate Games.

Gdy pierwszy gracz uciekł z Tarkowa, prezes studia Battlestate Games, Nikita Bujanow, zadał mu iście filozoficzne pytanie. „Przetrwałeś” – napisał. „Ale za jaką cenę?”. Teraz, gdy kolejni fani Escape from Tarkov dokonują tej sztuki, okazało się, że ukończenie wieńczącej wersję 1.0 gry misji Terminal w pojedynkę jest mniej drastyczne niż w przypadku grupy.

Odkrycia tego dokonał Axel, jeden z bardziej popularnych twórców contentu z EfT. Opublikował on dziś na X grafikę, która pokazuje, co dzieje się, gdy ze służącej do ucieczki z Tarkowa łodzi Zubr chcemy skorzystać w pełnym, 5-osobowym składzie. Otóż na ekranie pojawia się komunikat, że nie jest ona w stanie pomieścić wszystkich, a jedynie dwie osoby. Trzy pozostałe muszą zostać w przystani – a zatem zginąć.

Źródło: X / Axel.

Kto okaże się sędzią, kto katem, a kto ofiarą? Za swoistym sadyzmem twórców z Battlestate Games stoi prosty cel – pokazać, że w Escape from Tarkov albo się zabija, albo ginie. Jeśli ktoś nie przyswoi sobie tej lekcji wcześniej, przyjdzie mu ją odrobić w samym finale, wracając myślami do pytania Bujanowa. „Przetrwałeś. Ale za jaką cenę?”.

Wersja 1.0 EfT ukazała się 15 listopada 2025 roku, po prawie 10 latach rozwoju w ramach wczesnego dostępu. Przez stan techniczny premiera była fatalna – gra niemal otarła się o „bardzo negatywne” recenzje na Steamie (poniżej 30% pozytywnych), ale w odstępie blisko miesiąca jej odbiór nieco się poprawił i jest „mieszany”, z delikatną przewagą przychylnych opinii (54%).

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Escape from Tarkov

Escape from Tarkov

PC
Data wydania: 15 listopada 2025
Escape from Tarkov - Encyklopedia Gier
2.7

Gracze

4.1

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

1

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Weteran Fallouta, Wasteland i Arcanum nie ma wątpliwości: nowe RPG to jego „najbardziej złożona gra”. Twórcy Clockwork Revolution „komplikują sobie zadanie”

Poprzedni
Weteran Fallouta, Wasteland i Arcanum nie ma wątpliwości: nowe RPG to jego „najbardziej złożona gra”. Twórcy Clockwork Revolution „komplikują sobie zadanie”

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl