Brian Fargo, legenda gatunku RPG, podzielił się nowymi informacjami o Clockwork Revolution – jednej z najbardziej ambitnych produkcji w historii studia inXile Entertainment.
Podczas tegorocznego PC Gaming Show: Most Wanted 2025 nie zabrakło interesujących zapowiedzi i prezentacji nadchodzących produkcji, a jedną z niespodzianek okazał się występ studia inXile Entertainment, odpowiedzialnego za oczekiwane RPG Clockwork Revolution.
Choć deweloperzy nie pokazali nowego materiału wideo, na scenie pojawili się szef studia, Brian Fargo, oraz reżyser gry, Chad Moore, by ponownie podgrzać atmosferę wokół swojego steampunkowego RPG z motywem manipulacji czasem. Obaj twórcy nie szczędzili ambitnych obietnic dotyczących skali i złożoności projektu.
Fargo określił Clockwork Revolution jako „najbardziej złożoną grę”, nad jaką pracował w swojej karierze – a to deklaracja, która w ustach współtwórcy Fallouta, Wasteland czy Arcanum brzmi wyjątkowo mocno.
Ponadto deweloper podkreślił znaczenie rozbudowanej kreacji postaci, wysokiego poziomu reaktywności świata oraz charakterystycznego dla studia czarnego humoru. Zaznaczył też, że dotychczas zaprezentowano jedynie „niewielki fragment” tego, co gra ma do zaoferowania.
Moore dodał, że zespół „komplikuje sobie zadanie” poprzez wyniesienie wizualnej reaktywności na zupełnie nowy poziom. Gracze będą mogli podróżować w przeszłość i dosłownie przepisywać historię.
Clockwork Revolution nadal nie ma wyznaczonej daty premiery, ale Fargo zapewnił, że gra zostanie udostępniona „w odpowiednim czasie”. Tytuł zmierza na PC oraz Xboxy Series X/S, a od dnia debiutu będzie dostępny w abonamencie Game Pass.
Przypomnijmy, że Clockwork Revolution po raz pierwszy zaprezentowano w 2023 roku podczas Xbox Games Showcase. Kilka miesięcy później dowiedzieliśmy się, że przy produkcji pomaga nowo powstałe studio Shapeshifter Games, założone przez byłych pracowników Volition, odpowiedzialnych wcześniej m.in. za serię Saints Row. Od tamtej pory twórcy dzielili się informacjami oszczędnie – aż do czerwca tego roku, gdy otrzymaliśmy gameplay trailer steampunkowego RPG-a.
Więcej:„Gracze są samolubni”. Chris Avellone o tym, dlaczego Planescape: Torment stał się hitem

Autor: Kamil Kleszyk
Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.