Szereg gier dla PlayStation 3 zbliża się do poziomu objętości rzędu 25 GB
Zbliżający się komercyjny debiut stacjonarnej konsoli PlayStation trzeciej generacji wprowadzi wreszcie do elektronicznej rozrywki nowy nośnik danych, czyli płyty Blu-ray Disc. Reprezentujący firmę Sony Computer Entertainment dyrektor nazwiskiem Phil Harrison twierdzi jednak, że standardowa pojemność tych krążków przestanie wkrótce wystarczać dla gier, dedykowanych PS3.
Zbliżający się komercyjny debiut stacjonarnej konsoli PlayStation trzeciej generacji wprowadzi wreszcie do elektronicznej rozrywki nowy nośnik danych, czyli płyty Blu-ray Disc. Reprezentujący firmę Sony Computer Entertainment dyrektor nazwiskiem Phil Harrison twierdzi jednak, że standardowa pojemność tych krążków przestanie wkrótce wystarczać dla gier, dedykowanych PS3.

Na jednowarstwowym dysku BD mieści się bowiem do 25 GB danych, a wartości tej bliskie już są rozmiary większości tzw. tytułów startowych wspomnianej konsoli. Harrison mówi, iż tyle miejsca pożerają tekstury o wysokiej rozdzielczości, przestrzenne efekty dźwiękowe klasy 7.1 etc. Nie należy również zapominać o rosnącym stopniu skomplikowania gier. Dlatego od przyszłego roku niektóre pozycje dla PlayStation 3 zostaną umieszczone na dwuwarstwowych płytach o maksymalnej pojemności 50 GB.
Więcej:Gracze mogą zrecenzować swoje gry na PlayStation 5, ale tylko wydania cyfrowe
Komentarze czytelników
Coy2K Legend

realsolo nie mam nic do MGS4, wzialem pierwszego lepszego screena ( z tych nowszych) na Golu... pierwszego lepszego dlatego, ze zaden z nich nie wybija sie ponad przeciętnosc, ale chetnie zobacze tę Twoją boskość jak wskazesz mi tylko linka do takowych screenshotow...
co do gier na PC, gram bardzo rzadko, raz na "ruski rok" jak to mowią i nie spuszczam się jak zobacze pare high-poly obiektow... motorstorm i heavenly sword wygladają dobrze na filmikach kręconych kamerą na rzutnikach... gdyby ten obraz pokazac bezposrednio z tv juz nie byloby tak rozowo, ale jak juz pisalem chetnie przyznam sie do bledu jesli tylko pokazesz mi zachwycające grafiką screeny z Motorstorm, MGS4 czy chocby Heavenly Sword
kom-pan Pretorianin
chca robic duze objetosciowo gry i beda sie starac je robic. bo tylko w taki sposob moga jakos ograniczyc piractwo. sciagniecie 25 gb to jednak troche czasu nie?
z drugiej strony nie tylko konsole i nosniki doczekaly sie nastepnych generacji. szybszy internet tez juz jest. tylko nie w polsce oczywiscie
zanonimizowany394123 Pretorianin
Kupujesz gre za 250 zeta to musi byc wypasiona, nie?
A piractwa i tak nie ogranicza bo sciagniecie 25 giga to na srednim laczu ledwie 75 godzin no a nagrywarki BD juz za rok beda taniutkie jak barszcz :)
Coy2K Legend

doktor_Wyspa >>> jakby nie patrzec to wielu providerów ( nie tylko w Polsce ) ma wprowadzone limity na ilosc sciagnietych danych i te 25GB to sporo jak na jeden tytuł :)
poza tym nie wszyscy mają kilkumegowe łącza
zanonimizowany251643 Legend
Prawda jest taka - każdy dysk, niezależnie jak duży, zostanie prędzej czy później zapełniony. Jeżeli można do gry włożyć 5x więcej danych, to nikt mi nie powie że to lenistwo programistów. Wolę mieć 5x więcej tekstur niż ganiać po mapach zbudowanych z tych samych klocków.
Wystarczy spojrzeć na Resistance - ok 30 GB w finalnej wersji, ale w grze SP będzie 40 OGROMNYCH obszarów, doładowywanych w locie. Czas gry, nawet jeżeli wystarczy 30 min na obszar - 20 godzin. Gears of War na X360 będzie zajmować (prawdopodobnie) każdy bajt powierzchni na dysku DVD, a żeby przejść całą grę, wystarczy 12 godzin. Widzicie różnicę ? Bo ja widzę.