Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 lutego 2024, 09:37

autor: Kamil Kleszyk

Szef Ubisoftu stanął w obronie Skull and Bones. Tłumaczy, dlaczego gra kosztuje 60/70 dolarów

Dyrektor generalny Ubisoftu stwierdził, że cena Skull and Bones umotywowana jest skalą projektu. Na potrzeby produkcji sternik firmy wymyślił nawet termin gry AAAA.

Źródło fot. Ubisoft
i

Ceny gier AAA są tematem licznych dyskusji od co najmniej kilku lat. Najczęstszym zarzutem graczy jest to, że koszt zakupu niektórych gier jest nieadekwatny do oferowanej zawartości i pozostawiającego wiele do życzenia stanu technicznego.

Zarzuty te postanowił odeprzeć dyrektor generalny Ubisoftu, Yves Guillemot. Uważa on, że cena najnowszej gry studia – Skull and Bones – w pełni odpowiada temu, co oferuje ten tytuł. W Polsce za grę w wersji podstawowej należy zapłacić 250 zł (PC) lub 339 zł (konsole). Z kolei edycja premium, umożliwiająca m.in. wypłynięcie na szerokie wody trzy dni przed premierą, kosztuje 360 zł (PC) lub 489 zł (konsole).

Cena gry o piratach została poruszona przez jednego z uczestników telekonferencji odnośnie do raportu finansowego Ubisoftu za trzeci kwartał roku podatkowego 2024. Zapytał on Guillemota, dlaczego firma ustaliła taką cenę i czy korzystniej nie byłoby użyć modelu free-to-play, który lepiej pasowałby do elementów gry-usługi zawartych w Skull and Bones.

Szef Ubisoftu wyjaśnił, że cena odzwierciedla skalę produkcji i jej potencjalnie długą żywotność.

Zobaczycie, że Skull and Bones to pełnoprawna gra. To bardzo duży projekt i czujemy, że ludzie naprawdę zobaczą, jak rozległa i kompletna jest ta produkcja. To naprawdę pełna gra AAA, wręcz AAAA, która usatysfakcjonuje graczy w dłuższej perspektywie – tłumaczył (via Insider Gaming).

Czy Skull and Bones faktycznie zasługuje na miano gry AAAA? O tym możemy się po części przekonać samodzielnie, dzięki mającej właśnie miejsce otwartej becie (na PC i konsolach). Testy potrwają do 12 lutego do godziny 00:01. Pierwsze opinie graczy są mocno zróżnicowane – fani nieustannej progresji i zbierania lootu wydają się mile zaskoczeni, reszta twierdzi, że to nie jest gra dla nich. Niektórzy sugerują też, że wysoka cena ostatecznie zabije Skull and Bones.

Premiera Skull and Bones odbędzie się z kolei 16 lutego (13 lutego w przypadku osób z wcześniejszym dostępem). Gra trafi na PC, PlayStation 5 oraz Xboksy Series X/S.

  1. Skull and Bones – oficjalna strona gry
  2. Skull and Bones może być piękną katastrofą. Nie musi, ale może

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej