Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 października 2015, 14:19

autor: Madanowicz Michał

Sukces Until Dawn zaskoczył Sony. Kampania marketingowa szykowana na święta

Wydany ekskluzywnie na PlayStation 4 horror Until Dawn otrzymał nikłe wsparcie marketingowe od Sony i to mimo bardzo ciepłego przyjęcia gry przez krytyków. Jak się okazuje, tytuł ten może mieć drugie życie w okresie świątecznym.

Sukces Until Dawn był niespodzianką nawet dla Sony. - Sukces Until Dawn zaskoczył Sony. Kampania marketingowa szykowana na święta - wiadomość - 2015-10-01
Sukces Until Dawn był niespodzianką nawet dla Sony.

Until Dawn trafiło do sprzedaży w sierpniu tego roku i towarzyszyła mu dość „dyskretna” kampania reklamowa. Firma Sony nie ukrywa, że wiara w tytuł produkowany przez studio Supermassive Games do największych nie należała, a sam sukces gry był dla japońskiego giganta zaskoczeniem.

W rozmowie z serwisem Eurogamer Shuhei Yoshida, prezes Sony Worldwide Studios, wytłumaczył dokładnie, dlaczego Until Dawn nie mogło liczyć na silniejsze wsparcie ze strony wydawcy gry:

To była decyzja podjęta przez oddziały marketingowe firmy w poszczególnych regionach. Z powodu skoncentrowania się na zbliżającym się okresie świątecznym i promowaniu wielkich tytułów produkowanych przez zewnętrzne studia, jak chociażby Destiny, sekcje marketingowe nie widziały potrzeby poświęcania większej uwagi Until Dawn. Myślę, że dla wszystkich to pozytywne przyjęcie było zaskoczeniem.

Yoshida dodał także, że dobre recenzje mogą zapewnić grze solidną kampanię marketingową nawet kilka miesięcy po premierze. Wszystko wskazuje bowiem na to, że Sony poświęci Until Dawn więcej uwagi, promując produkcję w najgorętszym okresie sprzedażowym w roku. Można powiedzieć, że to taki uśpiony hit. Teraz, kiedy tytuł jest rozpoznawalny, działy marketingowe mogą go kreatywnie wesprzeć w czasie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia – zasugerował prezes Sony Worldwide Studios.

Gra być może doczeka się porządnej kampanii marketingowej w okresie świątecznym. - Sukces Until Dawn zaskoczył Sony. Kampania marketingowa szykowana na święta - wiadomość - 2015-10-01
Gra być może doczeka się porządnej kampanii marketingowej w okresie świątecznym.

Brak wiary w grę studia Supermassive zdaje się być mimo wszystko usprawiedliwiony. O produkcji po raz pierwszy usłyszeliśmy podczas targów Gamescom w 2012 roku. Pierwotnie tytuł tworzony był z myślą o PlayStation 3 i miał wykorzystywać kontroler PlayStation Move. Z biegiem lat koncept zaczął się jednak zmieniać. Gra, która miała ukazać się w 2013 roku, ostatecznie do sklepów trafiła dwa lata później, zmieniając nie tylko docelową platformę, ale i podstawowe założenia rozgrywki. Until Dawn był dla wszystkich zagadką, jak widać także dla samego wydawcy.

O dużym sukcesie gry świadczy chociażby ilość filmów poświęconych omawianej produkcji opublikowanych w serwisie YouTube. Choć Until Dawn do sprzedaży trafiło 25 sierpnia, to nie przeszkodziło to jej w uzyskaniu miana najpopularniejszej gry tegoż miesiąca we wspomnianym serwisie.