Sukces Tom Clancy's Splinter Cell zaskoczeniem nawet dla samego Ubi Softu

Okazuje się bowiem, iż pierwotnie firma Ubi Soft planowała sprzedać około 1,1 miliona egzemplarzy gry Tom Clancy's Splinter Cell w wersji na konsolę Xbox, jednakże w związku z tym, iż w przeciągu tylko trzech tygodni od premiery, sprzedanych zostało 480 tysięcy egzemplarzy, Ubi Soft przewiduje, iż docelowo gra znajdzie aż 1,5 miliona nabywców. Jednym słowem – „Sukces”... a my czekamy na wersję PC, która ma zadebiutować na początku 2003 roku.

Przemysław Bartula

Okazuje się bowiem, iż pierwotnie firma Ubi Soft planowała sprzedać około 1,1 miliona egzemplarzy gry Tom Clancy's Splinter Cell w wersji na konsolę Xbox, jednakże w związku z tym, iż w przeciągu tylko trzech tygodni od premiery, sprzedanych zostało 480 tysięcy egzemplarzy, Ubi Soft przewiduje, iż docelowo gra znajdzie aż 1,5 miliona nabywców. Jednym słowem – „Sukces”... a my czekamy na wersję PC, która ma zadebiutować na początku 2003 roku.

Tom Clancy's Splinter Cell to gra akcji inspirowana twórczością Toma Clancyego oraz książkami z serii NetForce opowiadającymi o cyberterroryzmie, tajnych agencjach rządowych i zadaniach wykonywanych na ich zlecenie. W odróżnieniu od wielu poprzednich gier z serii Tom Clancy's, gdzie główny nacisk położono na dowodzenie oddziałem i rozgrywkę zespołową, Splinter Cell to gra skupiająca się wokół jednej postaci. Gracz staje się tajnym agentem (Sam Fisher), członkiem jednej z tzw. „grup cieni” nazwanej „Third Echelon”, wchodzącej w skład NSA (National Security Agency). Na wykonanie czeka czternaście ultra-tajnych zadań polegających najczęściej na likwidacji wyjątkowo niebezpiecznych wrogów, niszczeniu dokumentów i tajnych instalacji. Autorzy oddali do dyspozycji grających asortyment trzynastu broni, jednak w Splinter Cell najważniejsza jest nie siła ognia, lecz sztuka infiltracji, to tzw. „stealth-action game”. Oprawa graficzna gry wykonana została przy użyciu najdoskonalszego obecnie, trójwymiarowego silnika graficznego Unreala. Akcja przedstawiona jest z perspektywy trzeciej osoby.

Oficjalna strona gry.

Tom Clancy's Splinter Cell

Tom Clancy's Splinter Cell

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 28 listopada 2002

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

8.3

Gracze

8.8

Steam

OCEŃ
Oceny
  • Ubisoft
  • PC
Podobało się?

0

Przemysław Bartula

Autor: Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
25
26

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl