Sukces BioShock Infinite, Max Payne 3 i Borderlands 2 - Take-Two podsumowuje zeszły rok

Koncern Take-Two poinformował o popularności swoich topowych gier w podsumowaniu czwartego kwartału 2013 roku fiskalnego. Do sklepów powędrowało kilka milionów egzemplarzy takich tytułów jak BioShock Infinite, Max Payne 3, NBA 2K13 czy Borderlands 2. Zaprezentowano również plan wydawniczy na najbliższe miesiące.

Bartosz Woldański

Firma Take-Two wyszła na plus w czwartym kwartale fiskalnym - Sukces BioShock Infinite, Max Payne 3 i Borderlands 2 - Take-Two podsumowuje zeszły rok  - wiadomość - 2013-05-14
Firma Take-Two wyszła na plus w czwartym kwartale fiskalnym

Firma Take-Two ujawniła wyniki finansowe za ostatni kwartał 2013 roku fiskalnego, trwający od 1 stycznia do 31 marca. W ciągu tych trzech miesięcy koncern zanotował 299,5 milionów dolarów przychodu, co wygląda zauważalnie lepiej niż 141,1 milionów dolarów uzyskanych w analogicznym kwartale 2012 roku. Ogólnie przez ostatni kwartał wypracowano zysk na poziomie 21,2 milionów dolarów, co może wydawać się niewielkim sukcesem, ale w porównaniu do 66-milionowej straty w analogicznym okresie sprzed roku należy uznać to za dobrą prognozę, zwłaszcza że na horyzoncie GTA V, które powinno jeszcze bardziej podreperować stan konta koncernu.

Takie wyniki finansowe to w dużej mierze zasługa popularności kontynuacji flagowych serii Take-Two. Do sklepów powędrowało 3,7 milionów egzemplarzy BioShock Infinite i 4 miliony Max Payne’a 3, 5 milionów kopii NBA 2K13, a Borderlands 2 przekroczył barierę 6 milionów sztuk. Również Major League Baseball 2K13 oraz Grand Theft Auto IV, Red Dead Redemption i Civilization V schodzą z półek sklepowych nadal w zadowalających ilościach – nie podano jednak dokładnych rezultatów.

BioShock Infinite sprzedaje się bardzo przyzwoicie - Sukces BioShock Infinite, Max Payne 3 i Borderlands 2 - Take-Two podsumowuje zeszły rok  - wiadomość - 2013-05-14
BioShock Infinite sprzedaje się bardzo przyzwoicie

Zyski Take-Two przynosi także elektroniczna dystrybucja, która zaliczyła wzrost o 192% w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. W czwartym kwartale ta część rynku stanowiła o 27% zysków całej firmy. W osiągnięciu takich wyników pomogła niewątpliwie wysoka sprzedaż takich produkcji jak Borderlands 2, NBA 2K13, BioShock Infinite, Max Payne 3, Grand Theft Auto 4, XCOM: Enemy Unknown czy Red Dead Redemption. Większość tych gier sprzedaje się bardzo dobrze, zarówno jeśli chodzi o wersje pudełkowe, jak i cyfrowe.

W ciągu całego roku Take-Two wypracowało przychód na poziomie 1,214 miliarda dolarów, czyli jednak sporo więcej niż w 2012 roku, który firma zakończyła z kwotą wynoszącą 825,8 miliona dolarów. Pomimo tego zaliczono stratę w wysokości 31,2 mln dolarów, jest to jednak poprawa w stosunku do zeszłorocznej utraty 107,7 milionów dolarów. Polepszyła się także sytuacja na rynku cyfrowej dystrybucji – odnotowano wzrost o 148% w skali całego roku, co stanowi 22% całego przychodu koncernu.

Z okazji ogłoszenia wyników finansowych zaprezentowano także plan wydawniczy na najbliższe miesiące, począwszy od 14 maja, a skończywszy na 29 października 2013 roku. Poznaliśmy amerykańskie daty premier czołowych tytułów sportowych firmy, takich jak NBA 2K14 czy WWE 2K14. Lista nie jest zbyt obszerna, ale wielu graczom zapewne wystarczy, że znajduje się na niej jedna z najbardziej oczekiwanych gier tego roku.

Gra

Platformy sprzętowe

Planowana data premiery

Borderlands 2: Psycho Pack (DLC)

PC, PS3, X360

14 maja 2013 r.

Borderlands 2: Tiny Tina’s Assault on Dragon Keep (DLC)

PC, PS3, X360

25 czerwca 2013 r.

Civilization 5: Brave New World

PC, Mac

9 lipca 2013 r.

The Bureau: XCOM Declassified

PC, PS3, X360

20 sierpnia 2013 r.

Grand Theft Auto V

PS3, X360

17 września 2013 r.

NBA 2K14

Brak danych

1 października 2013 r.

WWE 2K14

PS3, X360

29 października 2013 r.

Na koniec warto dodać, że Take-Two zdradziło również, iż koncern planuje na najbliższy rok fiskalny zapowiedzi nowych tytułów, ale niestety nie będą one dotyczyć głównych marek, nie ma więc co liczyć na pokaz chociażby Mafii III. Produkcje zaplanowane na konsole nowej generacji zostały opóźnione o kolejny rok fiskalny. Zabraknie także dużych gier 2K i Rockstara na targach E3 – firma potwierdziła, że zamierza skupić się głównie na kampanii promocyjnej, ze szczególnym naciskiem na GTA V.

Max Payne 3

Max Payne 3

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 15 maja 2012

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

8.5

Gracze

8.6

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2013-05-14
16:44

zanonimizowany577933 Centurion

@Kazioo

Gdybyś mi to napisał o dwójce to jeszcze jako tako bym się mógł zgodzić, ale nie w jedynce w której eksploracji na mapach nie było (były to same zazwyczaj puste korytarze) a jedynie tu i ówdzie pojawiały się sławne easter eggi. Żeby nie było - jedynkę wspominam bardzo dobrze, tak samo jak każdą pozostałą część cyklu, ale się nie zgodzię z tobą i @wcogram

Komentarz: zanonimizowany577933
2013-05-14
16:48

zanonimizowany916771 Senator

MP3 sprzedał się miernie, było już o tym mówione. Poza tym sprzedaż na PC jest poniżej krytyki, tylu fanów i takie oczekiwania, wydawać by się mogło, a tu taki kop w dupe od fanów.

Komentarz: zanonimizowany916771
2013-05-14
17:44

zanonimizowany850052 Generał

^ 4 milion to nie jest słaba sprzedaż. Nie wiem po jakiej cenie je sprzedano, ale skoro 2k jest zadowolone to znaczy, że jest dobrze.

W MP1 eksplorowałeś mapę, korytarze budynków i co chwilę rozwalałeś jakiś wrogów poumieszczanych w różnych miejscach, w co raz to innych pomieszczeniach

Przecież jedynka działa na skryptach, wrogowie w 99% sytuacji znajdowali się w tych samych miejscach.
Zarówno w 1 jak i 3 masz tak, że nie możesz pójść dalej dopóty nie załatwisz wszystkich wrogów.

fps jak COD

Pomijając tą bzdurę o DMC to Max Payne nie jest fpsem to raz, dwa nie każdy fps chce być jak COD więc nie pitol.
Choćby i Borderldans czy Far Cry 3 to świetne przykłady.

Komentarz: zanonimizowany850052
2013-05-14
22:00

dj_sasek Legend

dj_sasek

Do mnie Max Payne 3 nie przemówił. Bycie lekko zawiedzionym to dobre określenie. Spodziewałem się więcej nawiązań z przeszłością serii. 4 miliony to jest dobry wynik tym bardziej, że mnożymy je o cenę gry. Jestem ciekaw ile w tą grę włożyli i ile im się z tego zwróciło. Jeżeli nie będzie 4 części, to pewnie uznali, że trójka była za mało opłacalna.

Komentarz: dj_sasek
2013-05-15
17:01

Child of Pain Legend

😁

[12]
Fpsy to fpsy, wiekszosc tpp akcji wyglada jak Gears of War. A ty podales dwa tytuly no super a gdzie reszta? Po multi to rowniez wyglada tak samo, czyli team deathmatch i grindowanie poziomow, sa wyjatki ale nieliczne.

A DMC zobacz jak sie sprzedalo, to pewnie wina wszystkich niedobrych starych fanow ktorzy nie dosc, ze gry nie kupili w obliczu studia i capcomu plujacego w twarz to jeszcze odganiali innych kijami od kupienia gry.

Komentarz: Child of Pain

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl