Steam zmienia sposób, w jaki przeglądamy gry: trzeba będzie uważać, czego się szuka. Valve wyjaśniło też „zamieszanie” z kolejną dużą wyprzedażą
Valve testuje nowy wygląd sklepu Steam i wyjaśnia „zamieszanie” wokół Jesiennej wyprzedaży.

Valve nie zwalnia tempa, jeśli chodzi o usprawnianie działania platformy Steam. Po niedawnym wprowadzeniu narzędzia do monitorowania wydajności komputera podczas grania oraz zapowiedzi przeprojektowania odtwarzacza wideo, firma rozpoczęła testy nowego, przejrzystszego menu sklepu Steam. W oficjalnym komunikacie Valve informuje:
Podobnie jak w przeciągu ostatnich kilku lat zmienił się sklep Steam i dodane zostały nowe funkcje, tak samo sposób przeglądania sklepu przez użytkowników uległ zmianie. Dzisiejsza wersja beta klienta Steam zawiera nowe menu sklepu, które zostało zaprojektowane tak, by ułatwić dostęp do miejsc najczęściej odwiedzanych przez użytkowników.
Wśród najważniejszych nowości wymienionych przez Valve znajduje się nowy układ menu, łączący dużą kolumnę linków po lewej stronie ekranu oraz niebieski pasek menu u góry. Wersja ta ma być dostępna na większej liczbie stron w sklepie, co powinno zwiększyć wygodę korzystania ze Steama.
W głównym pasku wyszukiwania pojawiły się także dodatkowe opcje – „Popularne wyniki wyszukiwania”, „Ostatnio przeglądane” oraz „Więcej niż tylko gry” – pozwalające filtrować wyniki według tagów, kategorii czy wydawców. Dostępny jest również szybki skrót do zaawansowanego wyszukiwania.

Wśród zakładek dodano nową sekcję „Rekomendacje”, która prowadzi do strony prezentującej sugestie zakupowe oparte na czasie gry, wcześniejszych nabytkach oraz wyborach znajomych. Zaktualizowana zakładka „Przeglądaj” umożliwia z kolei wyszukiwanie według popularności, ceny, zniżek i daty wydania, a „Kategorie” została dostosowana do preferencji użytkownika, tak by prezentowała gatunki i tagi zgodne z jego historią grania.

Przeprojektowany interfejs jest obecnie dostępny w wersji beta – aby go przetestować, należy wziąć udział w becie klienta Steam.
Odbiór? Pozytywny, ale nie brakuje krytyki
W sekcji komentarzy użytkowników dominuje pozytywny odbiór nadchodzących zmian. Nowe menu chwalone jest za większą przejrzystość i porządek – w przeciwieństwie do starej wersji, którą wielu określa jako „bałagan”. Nie brakuje jednak głosów krytycznych – niektórzy twierdzą, że dotychczasowy układ był lepszy, a podpowiedzi dotyczące popularnych wyszukiwań są zbędne.
Powody przesunięcia startu Jesiennej wyprzedaży Steam
Valve postanowiło także rozwiać wątpliwości dotyczące zmienionej daty Jesiennej wyprzedaży. Tradycyjnie odbywała się ona pod koniec listopada i zbiegała się z początkiem sezonu świątecznego, ale w tym roku zaplanowano ją na dni od 29 września do 6 października. Firma ujawniła, że po ogłoszeniu tej decyzji w lutym otrzymała od deweloperów wiele zapytań o przyczynę stojącej za tym decyzji. Odpowiedź? Chęć zapewnienia „lepszego ogólnego terminarza dla charakterystycznych i równo oddzielonych od siebie wyprzedaży sezonowych”.
Valve potwierdziło również, że nie planuje własnej czarnopiątkowej wyprzedaży. Zamiast tego od 24 listopada do 1 grudnia na stronie z wydarzeniami i zniżkami pojawią się specjalne oferty przygotowane z tej okazji.
Jeśli natomiast chodzi o nominacje do Nagród Steam, te – zgodnie z tradycją – odbywały się na przełomie listopada i grudnia, zwykle przy okazji Jesiennej wyprzedaży. Ponieważ ta ostatnia została w tym roku przesunięta na wcześniejszy termin, Valve zdecydowało się pozostawić nominacje w dotychczasowym, standardowym okresie – tj. w dniach od 24 listopada do 1 grudnia.