Starfield wykonał kolejny krok w kierunku Skyrima dzięki zmianom w obsłudze modów

Bethesda naprawiła kilka poważnych błędów związanych z oficjalnym systemem modów, ale przy okazji, niestety, zablokowała wgrywanie do Creation Club określonego typu plików.

Adrian Werner

Starfield wykonał kolejny krok w kierunku Skyrima dzięki zmianom w obsłudze modów, źródło grafiki: Bethesda.
Starfield wykonał kolejny krok w kierunku Skyrima dzięki zmianom w obsłudze modów Źródło: Bethesda.

Na początku czerwca ukazały się wreszcie oficjalne narzędzia moderskie (tzw. Creation Kit) do Starfielda. Poza tym RPG został dodany do usługi Creation Club, czyli oficjalnej metody dystrybucji modów do gier tego zespołu. Jak to w przypadku projektów studia Bethesda bywa, nie uniknięto problemów technicznych. Część z nich rozwiązuje najnowsza aktualizacja.

Hotfix do Starfielda

Patch to tzw. hotfix, czyli mała łatka mająca naprawić błędy, ale wprowadzone przez nią zmiany są istotne.

  1. Rozwiązano problem, który powodował zawieszanie się gry podczas prób wczytania save’a z usuniętym modem.
  2. Naprawiono problem powodujący otwieranie się sklepu Microsoft Store po użyciu funkcji szybkiego wznawiania rozgrywki.
  3. Poprawiono system zakupu Kredytów (waluta służąca do nabywania płatnych modów w Creation Club) podczas korzystania ze Steama.
  4. W Creation Store przyciski wyświetlają się teraz prawidłowo podczas korzystania z trybu dużej czcionki.
  5. Ponadto w edytorze Creation Kit rozwiązano problem z zastosowaniem słów kluczowych do nowo utworzonych folderów.

Bethesda wprowadza ograniczenia dla moderów w Creation Club

Ponadto wprowadzono ważną zmianę dotyczącą samych modów. Od teraz do Creation Club nie można wgrywać modów z przerobionymi plikami .ini. Powodem jest to, że generowały one problemy techniczne – np. skutkowały błędami audio na konsolach Xbox. Bethesda prowadzi konsultacje z twórcami modyfikacji, którzy wykorzystują zmodyfikowane pliki .ini co do tego, jak zachować ich funkcjonalność bez konieczności wgrywania takich elementów.

Taka zmiana jest rozczarowująca, gdyż ogranicza swobodę twórców, ale w praktyce nie jest niczym nowym, bo w przypadku Skyrima jest dokładnie tak samo i tam również nie można wgrywać zmodyfikowanych plików .ini. Creation Club jest po prostu przeznaczony dla mniej skomplikowanych projektów, które mają działać bezproblemowo także na konsolach. Po bardziej ambitne modyfikacje tradycyjnie trzeba się będzie udać do serwisu Nexus Mods.

Starfield wydano na PC oraz konsolach Xbox Series X i Xbox Series S. Gra dostępna jest również w abonamencie Game Pass na wszystkich tych platformach sprzętowych.

  1. Strona Starfield Creation Club
  2. Starfield na Steamie
  3. Recenzja Starfield – ten kosmos pozytywnie przytłacza

Abonament Game Pass kupisz tutaj

Starfield

Starfield

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 6 września 2023

Informacje o Grze
6.5

GRYOnline

5.9

Gracze

5.9

Steam

8.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2024-07-04
12:17

radas_b Senator

Taka zmiana jest rozczarowująca, gdyż ogranicza swobodę twórców, ale w praktyce nie jest niczym nowym, bo w przypadku Skyrima jest dokładnie tak samo i tam również nie można wgrywać zmodyfikowanych plików .ini.

I przez 13 lat w Beci nie znalazł się nikt, komu by do głowy przyszło, żeby to poprawić i nie ograniczać swobody tworzenia modów na konsolach. Super...

Komentarz: radas_b
2024-07-04
13:12

neXus Senator

neXus

I dlatego ta gra powoli umiera, gra w nią coraz mniej osób. Nie pomogło wprowadzenie modów, Wątpliwe czy dodatek tak uatrakcyjni rozgrywkę ze ludzie do niej wrócą...

Komentarz: neXus
2024-07-04
13:21

Kwisatz_Haderach Senator

Kwisatz_Haderach

Kiedy twoj system jest tak dobry, ze plik tekstowy z parametrami dotyczacymi koloru skarpetek npc'ow powoduje wylaczenie dzwieku.

Komentarz: Kwisatz_Haderach
2024-07-04
16:22

Znubionek Generał

swoja droga, poleci ktos jakies mody do Starfielda z nowymi lokacjami?
uzytkownik PawKowal pisal w tym threadzie https://www.gry-online.pl/newsroom/tworca-fallout-london-poskarzyl-sie-w-bbc-na-bethesde-nie-dajac-z/komentarze/z229052#post0-16499302 ze bethesda specjalnie zrobila takie puste planety by moderze mogli pododawac nowe lokacje. niestety zamilkł, nie jest w stanie mi odpisac gdzie znalezc takie mody. nie sugeruję, ze on pisal kompletne brednie, o nie, absolutnie, to raczej ja jestem taki ulomny, ze nie potrafie znalezc

Komentarz: Znubionek

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl