Starfield traci zainteresowanie części moderów. Zniechęceni postawą Bethesdy porzucają oni ten tytuł na rzecz innych gier.
Kosmiczne RPG Starfield okazało się do pewnego stopnia rozczarowaniem, przynajmniej na tle innych wielkich produkcji studia Bethesda. Nic nie pokazuje tego dobitniej, jak sytuacja społeczności moderskiej tej gry, a konkretnie to, co dzieje się z projektem Starfield Community Patch.
Autorzy dociągnęli Starfield Community Patch do wersji 1.0.0 i w takiej postaci projekt spełnia większość swoich zadań. Jednak nie da się ukryć, że miejsca na więcej zmian i poprawek jest jeszcze sporo.
Dlatego twórcy mają nadzieję, że znajdą chętnych do przejęcia tej modyfikacji. Jeśli się tak nie stanie, to zaczną po prostu rekomendować korzystanie z alternatywnego moda tego typu w postaci Unofficial Starfield Patch (jego twórcy nota bene równolegle rozwijają również Unofficial Oblivion Remastered Patch, który kilka godzin temu otrzymał nową wersję).
Abonament Game Pass kupisz tutaj
Starfield dostępny jest na PC oraz konsolach Xbox Series X i Xbox Series S. Produkcja wchodzi również w skład oferty serwisu Game Pass na wszystkich tych platformach sprzętowych.
Projekt nie okazał się mieć takiej żywotności, jak inne RPG-i Bethesdy. Dobrze pokazują to wyniki aktywności. Wczorajszy rekord Starfielda na Steamie wyniósł 5145 osób bawiących się równocześnie. Dla porównania – w najgorętszym momencie minionej niedzieli w The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition bawiło się 46 tys. osób, a w Fallout 4 – 18 tys.
Starfieldowi nie pomaga także wielka popularność wydanego w ubiegłym miesiącu The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, który absorbuje obecnie uwagę wielu moderów specjalizujących się w przerabianiu gier Bethesdy. W ciągu ostatnich 24 godzin w serwisie NexusMods opublikowano ponad 70 modyfikacji do tego remastera, podczas gdy Starfield otrzymał raptem 8.
Oczywiście odświeżona wersja Obliviona jest jeszcze bardzo młoda i z czasem jej popularność wśród twórców modów najpewniej zmaleje (zwłaszcza że nie ma w planach udostępnienia oficjalnych narzędzi moderskich), ale wątpliwe wydaje się, aby wtedy wielu z tych kreatywnych fanów postanowiło zabrać się za tworzenie projektów do Starfielda.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.