STALKER 2 to gra na setki godzin. Nie zobaczymy wszystkiego, grając tylko raz
Zakhar Bocharov ze studia GSC Game World porozmawiał z redakcją serwisu GamingBolt na temat nadchodzącej postapokaliptycznej strzelanki – STALKER 2. W czasie konwersacji pojawiły się m.in. wątki długości i atmosfery gry.
Bartosz Świątek

W SKRÓCIE:
- S.T.A.L.K.E.R 2 będzie grą na setki godzin;
- gracz będzie musiał podejmować wybory fabularne, które sprawią, że zobaczenie wszystkiego za jednym zamachem będzie niemożliwe;
- opowieść ma pełnić bardzo ważną rolę, ale jej przedstawienie ma być niemożliwe bez otwartego świata;
- atmosfera ma być gęsta i wykorzystywać elementy horroru.
Serwis GamingBolt przeprowadził niedawno wywiad z Zakharem Bocharovem ze studia GSC Game World. Tematem rozmowy była oczywiście nadchodząca produkcja tego dewelopera, czyli postapokaliptyczna strzelanka S.T.A.L.K.E.R. 2 będąca kolejną odsłoną kultowego cyklu zapoczątkowanego w 2007 roku. Dzięki temu poznaliśmy trochę nowych informacji na temat gry.
STALKER 2 to gra na setki godzin
Jeden z najciekawszych detali dotyczy wielkości gry – deweloper przyznał, że STALKER 2 jest planowany jako produkcja, w którą będzie można grać setki godzin.
To bardzo długa gra, nawet jeśli zdecydujesz się tylko podążać za głównym wątkiem. Jeśli zechcesz zająć się dalszą eksploracją i zadaniami pobocznymi, możesz spędzić w niej setki godzin – powiedział Zakhar Bocharov.
Produkcja ma skupiać się na opowiadaniu historii, jednak zdaniem twórcy zrobienie tego we właściwy sposób jest niemożliwe bez otwartego świata.
W S.T.A.L.K.E.R. 2 chodzi przede wszystkim o nową historię, a tej nie opowiemy bez otwartego świata. Gracz musi poczuć skalę i skutki swoich decyzji. To długa droga, dzięki czemu może zrobić odpowiednie wrażenie. To wielka podróż z własnym tempem i konsekwencjami.
Chodzi też o to, by zobaczyć Strefę w jej odnowionym pięknie. Pozbawiony ekranów ładownia otwarty świat to coś, do czego seria zawsze dążyła. Mamy nadzieję, że gracze będą zachwyceni zarówno historią, jak i światem, który tworzymy. Są one dla nas bardzo wyjątkowe – stwierdził deweloper.
Jednym z czynników wpływających na długość i różnorodność rozgrywki będzie też fakt, że tym razem czyny gracza będą wpływały na główny wątek fabularny.
Nie zdradzając zbyt wiele, ujmijmy to w ten sposób: nie da się zobaczyć wszystkiego za jednym razem. Gracz będzie potrzebował kilku podejść, aby zobaczyć całą zawartość fabularną – czytamy w wywiadzie.
STALKER 2 – elementy horroru i gatunku Immersive Sim
Zakhar Bocharov odniósł się także do atmosfery gry, która będzie mocno bazowała na elementach znanych z prawdziwego świata – twórcy kilkukrotnie odwiedzali tereny wokół Czarnobyla.
Mając już na koncie trzy gry z tej serii sądzimy, że mamy jasną wizję tego, co gracze lubią i czego oczekują.
Ponadto główny zespół znajduje się w Kijowie na Ukrainie, a my odwiedzamy Strefę Wykluczenia co kilka miesięcy - zarówno w celach zawodowych (fotogrametria), jak i by zaczerpnąć inspirację.
Można więc powiedzieć, że jest to mieszanka istniejących doświadczeń i tłumaczenia kodu kulturowego. Całość jest tak silna, a jednocześnie tak subtelna, że naprawdę trudno to opisać słowami. Można być pewnym, że dla każdego jest to coś innego. Ale prawdopodobnie to jest właśnie ta „atmosfera”, o której ludzie mówią – tłumaczył deweloper.
Kluczową kwestią jest stworzenie atmosfery zaszczucia. STALKER 2 w pewnym sensie będzie Immersive Simem (mowa o gatunku, w którym gracze otrzymują szereg różnych narzędzi umożliwiających radzenie sobie z problemami na różne sposoby i sami decydują o tym, jak je wykorzystają – należą do niego takie produkcje, jak Prey, Deus Ex czy BioShock), ale wszystko będzie w nim podporządkowane temu, by gracz czuł trud eksplorowania wyjątkowo niebezpiecznego miejsca, w którym niemal wszystko może zakończyć życie jego postaci.
W S.T.A.L.K.E.R. 2 (jak i w całej serii) chodzi o to, by być małym i niemal bezbronnym w skrajnie stresujących i niebezpiecznych warunkach, walczyć ze śmiercią w każdej sekundzie, wiedząc, że jeśli zginiesz, Strefa nawet tego nie zauważy i nic się nie zmieni. Immersive simowe elementy w S.T.A.L.K.E.R. 2 mają sprawić, że poczujesz się jak ta osoba – opisywał Zakhar Bocharov.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Data wydania: 20 listopada 2024
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
leaven Konsul

Poczekamy zobaczymy. Po aferze Cyberpunka nie wierzę już żadnym przedpremierowym bajarzom.
WolfDale Legend

Brzmi bardzo fajnie, ale wolę poczekać na efekt końcowy. Mimo że kocham serię Stalker i cieszę się ze skręciła bardziej w "sowietów", ale też nie była tym czym miała być.
Maverick0069 Legend

ILE już czekamy na dużą grę pokroju wiedzmina czy rdr2..... dluuuuugo.
zanonimizowany1299021 Pretorianin
W Polsce ta seria zawdzięcza swój sukces lektorowi :)
Rammbajamba Legionista
Już mam dość tych gier na setki godzin gdzie 3/4 czasu się zwiedza kopiuj/wklej znaczniki. Niech gra bedzie 4 razy mniejsza ale trzymająca w napięciu przez 30 godzin bez zapychaczy to dam nawet 400 zlotych na premierę.