STALKER 2 to gra na setki godzin. Nie zobaczymy wszystkiego, grając tylko raz

Zakhar Bocharov ze studia GSC Game World porozmawiał z redakcją serwisu GamingBolt na temat nadchodzącej postapokaliptycznej strzelanki – STALKER 2. W czasie konwersacji pojawiły się m.in. wątki długości i atmosfery gry.

Bartosz Świątek

STALKER 2 to gra na setki godzin. Nie zobaczymy wszystkiego, grając tylko raz.
STALKER 2 to gra na setki godzin. Nie zobaczymy wszystkiego, grając tylko raz.

W SKRÓCIE:

  1. S.T.A.L.K.E.R 2 będzie grą na setki godzin;
  2. gracz będzie musiał podejmować wybory fabularne, które sprawią, że zobaczenie wszystkiego za jednym zamachem będzie niemożliwe;
  3. opowieść ma pełnić bardzo ważną rolę, ale jej przedstawienie ma być niemożliwe bez otwartego świata;
  4. atmosfera ma być gęsta i wykorzystywać elementy horroru.

Serwis GamingBolt przeprowadził niedawno wywiad z Zakharem Bocharovem ze studia GSC Game World. Tematem rozmowy była oczywiście nadchodząca produkcja tego dewelopera, czyli postapokaliptyczna strzelanka S.T.A.L.K.E.R. 2 będąca kolejną odsłoną kultowego cyklu zapoczątkowanego w 2007 roku. Dzięki temu poznaliśmy trochę nowych informacji na temat gry.

STALKER 2 to gra na setki godzin

Jeden z najciekawszych detali dotyczy wielkości gry – deweloper przyznał, że STALKER 2 jest planowany jako produkcja, w którą będzie można grać setki godzin.

To bardzo długa gra, nawet jeśli zdecydujesz się tylko podążać za głównym wątkiem. Jeśli zechcesz zająć się dalszą eksploracją i zadaniami pobocznymi, możesz spędzić w niej setki godzin – powiedział Zakhar Bocharov.

Produkcja ma skupiać się na opowiadaniu historii, jednak zdaniem twórcy zrobienie tego we właściwy sposób jest niemożliwe bez otwartego świata.

W S.T.A.L.K.E.R. 2 chodzi przede wszystkim o nową historię, a tej nie opowiemy bez otwartego świata. Gracz musi poczuć skalę i skutki swoich decyzji. To długa droga, dzięki czemu może zrobić odpowiednie wrażenie. To wielka podróż z własnym tempem i konsekwencjami.

Chodzi też o to, by zobaczyć Strefę w jej odnowionym pięknie. Pozbawiony ekranów ładownia otwarty świat to coś, do czego seria zawsze dążyła. Mamy nadzieję, że gracze będą zachwyceni zarówno historią, jak i światem, który tworzymy. Są one dla nas bardzo wyjątkowe – stwierdził deweloper.

Jednym z czynników wpływających na długość i różnorodność rozgrywki będzie też fakt, że tym razem czyny gracza będą wpływały na główny wątek fabularny.

Nie zdradzając zbyt wiele, ujmijmy to w ten sposób: nie da się zobaczyć wszystkiego za jednym razem. Gracz będzie potrzebował kilku podejść, aby zobaczyć całą zawartość fabularną – czytamy w wywiadzie.

STALKER 2 – elementy horroru i gatunku Immersive Sim

Zakhar Bocharov odniósł się także do atmosfery gry, która będzie mocno bazowała na elementach znanych z prawdziwego świata – twórcy kilkukrotnie odwiedzali tereny wokół Czarnobyla.

Mając już na koncie trzy gry z tej serii sądzimy, że mamy jasną wizję tego, co gracze lubią i czego oczekują.

Ponadto główny zespół znajduje się w Kijowie na Ukrainie, a my odwiedzamy Strefę Wykluczenia co kilka miesięcy - zarówno w celach zawodowych (fotogrametria), jak i by zaczerpnąć inspirację.

Można więc powiedzieć, że jest to mieszanka istniejących doświadczeń i tłumaczenia kodu kulturowego. Całość jest tak silna, a jednocześnie tak subtelna, że naprawdę trudno to opisać słowami. Można być pewnym, że dla każdego jest to coś innego. Ale prawdopodobnie to jest właśnie ta „atmosfera”, o której ludzie mówią – tłumaczył deweloper.

Kluczową kwestią jest stworzenie atmosfery zaszczucia. STALKER 2 w pewnym sensie będzie Immersive Simem (mowa o gatunku, w którym gracze otrzymują szereg różnych narzędzi umożliwiających radzenie sobie z problemami na różne sposoby i sami decydują o tym, jak je wykorzystają – należą do niego takie produkcje, jak Prey, Deus Ex czy BioShock), ale wszystko będzie w nim podporządkowane temu, by gracz czuł trud eksplorowania wyjątkowo niebezpiecznego miejsca, w którym niemal wszystko może zakończyć życie jego postaci.

W S.T.A.L.K.E.R. 2 (jak i w całej serii) chodzi o to, by być małym i niemal bezbronnym w skrajnie stresujących i niebezpiecznych warunkach, walczyć ze śmiercią w każdej sekundzie, wiedząc, że jeśli zginiesz, Strefa nawet tego nie zauważy i nic się nie zmieni. Immersive simowe elementy w S.T.A.L.K.E.R. 2 mają sprawić, że poczujesz się jak ta osoba – opisywał Zakhar Bocharov.

  1. STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
  2. STALKER 2 – strona oficjalna
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 listopada 2024

Informacje o Grze
6.5

GRYOnline

6.2

Gracze

8.1

Steam

7.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

121

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2021-05-08
06:02

leaven Konsul

leaven

Poczekamy zobaczymy. Po aferze Cyberpunka nie wierzę już żadnym przedpremierowym bajarzom.

Komentarz: leaven
2021-05-08
12:53

WolfDale Legend

WolfDale

Brzmi bardzo fajnie, ale wolę poczekać na efekt końcowy. Mimo że kocham serię Stalker i cieszę się ze skręciła bardziej w "sowietów", ale też nie była tym czym miała być.

Komentarz: WolfDale
2021-05-08
13:58

Maverick0069 Legend

Maverick0069

ILE już czekamy na dużą grę pokroju wiedzmina czy rdr2..... dluuuuugo.

Komentarz: Maverick0069
2021-05-08
14:49

zanonimizowany1299021 Pretorianin

W Polsce ta seria zawdzięcza swój sukces lektorowi :)

Komentarz: zanonimizowany1299021
2021-05-10
18:53

Rammbajamba Legionista

Już mam dość tych gier na setki godzin gdzie 3/4 czasu się zwiedza kopiuj/wklej znaczniki. Niech gra bedzie 4 razy mniejsza ale trzymająca w napięciu przez 30 godzin bez zapychaczy to dam nawet 400 zlotych na premierę.

Komentarz: Rammbajamba

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl