Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 września 2025, 15:51

Średniowieczna strategia o budowaniu miasta nie przestaje zachwycać graczy. Imponująca „mapa drogowa” potwierdza, że wyczekiwana nowość trafi do Norland

Fani strategii Norland mogą liczyć na szereg nowości i to już w ciągu najbliższych miesięcy. W grze pojawi się m.in. wyczekiwany generator lokalnych map.

Źródło fot. Long Jaunt
i

Twórcy Norland w ciągu najbliższych 6 miesięcy zamierzają wprowadzić wyczekiwaną przez graczy funkcję. Średniowieczny city builder od studia Long Jaunt ma otrzymać proceduralny generator lokalnych map. W najnowszym wpisie producenci opowiedzieli o funkcjach, jakie wkrótce trafią do strategii. Przedstawili również imponującą „mapę drogową”, która choć pozbawiona konkretnych dat, pokazuje kierunek rozwoju gry.

  1. Generator lokalnych map będzie bezpośrednio związany z sezonowymi zmianami klimatu. Poszczególne regiony będą różnić się pod względem występującej tam fauny i flory czy tempa wzrostu. Elementy te znajdą odzwierciedlenie w handlu.
  2. Na ekonomię gry wpłyną epidemie (np. tyfusa), którym będzie można zapobiec dzięki utrzymywaniu higieny z pomocą łaźni. Pojawią się też wykwalifikowani, a zarazem drożsi w utrzymaniu rzemieślnicy. Ponadto poświęcając część swojej daniny, powołamy w wioskach baronów, co otworzy nam drogę do nowych łańcuchów produkcyjnych i stawiania m.in. kopalń czy browarów.
  3. W planach są nowe budynki (kamieniołom, warsztat łuczniczy czy tartak) i wprowadzenie konieczności używania materiałów, takich jak glina oraz dachówki. W grze zagoszczą też barbarzyńskie osady, z którymi będziemy mogli handlować lub zetrzeć je w pył w imię kościoła.
  4. Więcej szczegółów na temat nowej zawartości znajdziecie w oficjalnym komunikacie twórców na stronie Steama.

Długoterminowa „mapa drogowa” dla Norland.Long Jaunt

Norland to pecetowa produkcja, którą od 18 lipca 2024 roku można ogrywać w ramach wczesnego dostępu. Jak potwierdzili twórcy, obecna zawartość to jedynie ok. 25% z planowanych treści. Z tego powodu pełna wersja gry pojawi się dopiero za kilka lat.

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej