Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 kwietnia 2022, 20:56

Sprzedaż serii Dying Light przebiła połowę tego, co osiągnął Wiedźmin 3

Nasze rodzime studio Techland pochwaliło się sprzedażą cyklu Dying Light. Wynik robi wrażenie, lecz to „tylko” nieco ponad połowa tego, co osiągnął Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Obchodząca w zeszłym roku trzydziestolecie swojego istnienia polska firma Techland ma co świętować. Wyniki sprzedaży serii Dying Light robią bowiem duże wrażenie. Wydane 4 lutego 2022 roku Stay Human do końca owego miesiąca rozeszło się w 5 milionach egzemplarzy (wliczając zamówienia przedpremierowe). W marcu i w kwietniu liczba ta z pewnością znacząco wzrosła, zwłaszcza że gra doczekała się pierwszych dużych obniżek ceny (ostatnie promocyjne sztuki na PS4 i PS5 wciąż są dostępne).

Sprzedaż serii Dying Light przebiła połowę tego, co osiągnął Wiedźmin 3 - ilustracja #1
Źródło: Twitter.

W następnym tygodniu Techland ma zapowiedzieć nową zawartość do Dying Light 2, w tym kilka oczekiwanych przez fanów zmian. Czyżby tryb fotograficzny miał wreszcie zawitać do gry?

Jest bardzo dobrze…

To nie wszystko. „Jedynka”, która – mimo ponad siedmiu lat na karku – otrzymała niedawno darmowy next-genowy patch na PS5 i XSX/S, sprzedała się w sumie w ok. 20 milionach kopii (informacja pochodzi z komunikatu prasowego). Łącznie daje to 25 milionów egzemplarzy obu gier w rękach graczy.

Dying Light 2 nie jest grą idealną, ale zostało przyjęte dość ciepło. Co udało się Techlandowi najlepiej? Dowiecie się tego z naszych tekstów:

…ale do Wiedźmina 3 wciąż sporo brakuje

Inne rodzime studio, mianowicie CD Projekt RED, swego czasu pogratulowało Techlandowi udanej premiery Dying Light 2. Ów deweloper niedawno również pochwalił się wynikami sprzedaży – tyle że serii Wiedźmin. Jest ona na rynku znacznie dłużej niż „Gasnące światło”, bo od 2007 roku, więc większa całkowita sprzedaż – rzędu 65 milionów egzemplarzy – nie powinna dziwić.

Co jednak znamienne, aż 40 z tych 65 milionów to fizyczne i cyfrowe kopie Wiedźmina 3, które trafiły do rąk graczy. Techland może więc cieszyć się z sukcesu, ale do dokonania „Redów” jeszcze trochę mu brakuje – flagowy cykl firmy osiągnął bowiem na razie nieco ponad połowę tego co sam trzeci „Wiesiek”.

Niemniej CEO Techlandu, Paweł Marchewka, wydaje się więcej niż zadowolony. Jak powiedział:

Sukces serii Dying Light jest doskonałym przykładem niezapomnianych doświadczeń, jakie tworzymy dla naszych graczy.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej