Sprzedaż polskich magazynów branżowych w pierwszym kwartale 2014 roku
CD Action był najlepiej sprzedającym się magazynem branżowym w pierwszym kwartale 2014 roku. Nie zmienia to jednak faktu, że wszystkie pięć pism odnotowało spadek popularności w stosunku do tego samego okresu w 2013 roku.
Marcin Skierski

Z informacji ujawnionych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w pierwszym kwartale 2014 roku CD Action było najchętniej kupowanym czasopismem branżowym. Wszystkie pisma uwzględnione w rankingu zanotowały jednak spadek sprzedaży.
CD Action w pierwszym kwartale bieżącego roku kupowały średnio 86 944 osoby miesięcznie, czyli o 3,85% mniej niż w analogicznym okresie 2013 roku. Na drugim miejscu znalazł się PC Format z wynikiem 65 751 egzemplarzy (spadek o 14,83%). Podium zamknął Komputer Świat z rezultatem 30 680 średnio sprzedawanych sztuk. Czwarte miejsce zajął Chip (15 445 egzemplarzy), a na piąte spadł PC World za sprawą największego spadku popularności (o 44,81%). Magazyn sprzedawał się średnio w 12,985 sztukach.
Tytuł | Średnia sprzedaż w I kwartale 2014 roku | Średnia sprzedaż w I kwartale 2013 roku |
CD Action | 86 944 | 90 423 |
PC Format | 65 751 | 77 196 |
Komputer Świat | 30 680 | 34 778 |
Chip | 15 445 | 18 957 |
PC World | 12 985 | 23 527 |
Poszczególne pisma znajdują się na tych samych lokatach także w rankingu biorącym pod uwagę wyłącznie marzec 2014 roku. Tutaj również najwięcej stracił PC World – 12 262 egzemplarze to o 46,36% gorszy wynik od tego uzyskanego w marcu 2013 roku. Na czele nieprzerwanie CD Action z rezultatem 97 170 zakupionych sztuk.
Tytuł | Sprzedaż w marcu 2014 roku | Sprzedaż w marcu 2013 roku |
CD Action | 97 170 | 115 108 |
PC Format | 62 228 | 93 504 |
Komputer Świat | 26 290 | 35 061 |
Chip | 15 005 | 19 000 |
PC World | 12 262 | 22 858 |
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
sutki Konsul
A TO POWYŻEJ JEST OGÓLNIE ZA KWARTAŁ A LICZY SIE TEŻ ILOŚĆ SPRZEDANYCH EGZEMPLARZY CO MIESIĄC
sutki Konsul
goro- z poprzednich miesiecy wychodziło że sprzedaż w danym miesiącu była poniżej 90 tysiecy a nawet 80 tysiecy sprzedanych egzemplarzy a już z marca sprzedaż mieli powyżej 90 tysiecy egzemlarzy wiec nie widać by za taką sprzedaż mieli upaść dopiero musiały by mieć regularny spadek sprzedaży poniżej 20 tysiecy egzemplarzy by było ryzyko by jedyne czasopismo o grach upadło.
jaalboja Generał
Przecież to nieopłacalne płacic kilkanascie zł za gazete w której wszystko co jest to juz znamy z internetu, gry mozna kupic za grosze na steam.
I dobrze. Drzewa podziekują cyfrowym wersjom gazet.
goro Chorąży
sutki - jakieś problemy z czytaniem ? Bo ja tu nie widzę nigdzie oznak tego,że rośnie. I w tekście można przeczytać i w tabelce zobaczyć,że kwartał do kwartału i miesiąc do miesiąca zmalała sprzedaż... Więc skąd Ci się wzięło to rosnące zainteresowanie ?
sutki Konsul
z tego co widać sprzedaż CD-ACTION ROŚNIE to gratuluje redakcji coś mi sie wydaje że bedziecie jeszcze na chodzie sporo czasu 5, 10 może lat a może kolejne 18 lat póżniej a bedziecie dalej na chodzie. Powiem że życze wam tego choć tylko czasami was już kupuje ale wqidać że nowe pokolenie przyciągacie do siebie