Sprzedaż Black Myth: Wukong jest niesamowita. To poziom zbliżony do Cyberpunka 2077

Sprzedaż RPG akcji Black Myth: Wukong oszałamia. Twórcy podali dokładne liczby, w tym rekord jednoczesnych graczy na PC i PS5.

Hubert Śledziewski

Sprzedaż Black Myth: Wukong jest niesamowita. To poziom zbliżony do Cyberpunka 2077, źródło grafiki: Game Science..
Sprzedaż Black Myth: Wukong jest niesamowita. To poziom zbliżony do Cyberpunka 2077 Źródło: Game Science..

Rekord 2 415 714 jednoczesnych graczy na Steamie to wystarczający dowód na to, że Black Myth: Wukong sprzedało się znakomicie, nawet jeśli głównie w Chinach. Teraz jednak twórcy gry, studio Game Science, podali konkretne dane. Robią one duże wrażenie.

Okazuje się bowiem, że do dziś do godz. 15:00 polskiego czasu (21:00 w Chinach) wydane 20 sierpnia RPG akcji rozeszło się w nakładzie 10 milionów egzemplarzy na PC i PS5 na całym świecie. Choć nie wiemy, ile kopii gry sprzedało się przed premierą, fakt, że minęły od niej zaledwie 3 dni, a Black Myth: Wukong już może pochwalić się tak znakomitym wynikiem, niewątpliwie zasługuje na uwagę.

Źródło: Black Myth: Wukong / X.

Dla porównania – Cyberpunk 2077 w dwanaście dni od premiery rozszedł się w 13 mln kopii, w październiku 2023 r. „dobijając” do 25 mln. Przebojowe Baldur’s Gate III sprzedało się z kolei w nakładzie 15 mln w siedem miesięcy od premiery (nie zapominajmy też, że tytuł ten spędził prawie trzy lata we wczesnym dostępie).

Studio Game Science pochwaliło się również rekordem jednoczesnych graczy na PC (Steam i Epic Games Store) oraz PS5. Nie wiemy dokładnie kiedy, ale w najlepszym momencie od premiery tytuł ogrywały w jednej chwili 3 mln graczy. Biorąc pod uwagę wspomniany wyżej rekord na Steamie, można założyć, że przeważającą część tej liczby stanowią właśnie użytkownicy platformy firmy Valve.

Deweloperzy podziękowali społeczności za „wsparcie i miłość”, jednocześnie życząc jej członkom „wspaniałego gamingowego weekendu”. Jakby twórcy się spodziewali, że jeszcze w tym tygodniu „pęknie” kolejny rekord jednoczesnych graczy, prawda?

  1. Black Myth: Wukong – poradnik do gry
Black Myth: Wukong

Black Myth: Wukong

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 sierpnia 2024

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

7.6

Gracze

9.6

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2024-08-24
11:33

Arturo1973 Konsul

👍

Gra się sprzedaje bardzo dobrze, ponieważ nie jest trudna. I bardzo dobrze. Jest to ukłon właśnie w stronę bardziej casualowego gracza, który nie chce się męczyć i ginąć po kilkanaście razy na jednym bossie. Owszem, końcowe bossy w samym finale są już wymagające, ale w sumie tego należało oczekiwać. Na pewno Wukong to nie jest gra, w której co chwilę pokazuje się ekran "You Died"...
Mi się grało bardzo dobrze i przyjemnie, skończyłem grę wczoraj wieczorem. Za jakiś czas zapewne przejdę sobie NG+.

Komentarz: Arturo1973
2024-08-24
16:14

Jaya Generał

Wniosek ten co zwykle. Sprzedają się głównie piękne/klimatyczne filmogry z dość dobrym elementem akcji (żeby nie był sam film z tego) - jednak sandboxy - jak Minecraft to są gry na 10-tki lat i można w nieskończoność puszczać DLC/Mody.

Prawie chyba nikt nie patrzy czy universum ma sens czy nie wnioskując po sukcesie BG3 czy Wiedźmina - fantasy i klimat się liczą.

Wcale bym się nie zdziwił jakby BG3 się sprzedawał dużo lepiej - zmieniając podobnie formułę.

Komentarz: Jaya
2024-08-24
19:47

MilornDiester Generał

MilornDiester

I pomyśleć jakie wyniki wykręciłby CP77 gdyby wchodził na rynek przynajmniej w takim stanie w jakim jest dzisiaj...

Komentarz: MilornDiester
2024-08-24
21:09

TerleckiFalcon Konsul

TerleckiFalcon

Nie grałem jeszcze ale wydaje mi się, że gra jest masowo kupowana przez chińczyków a w USA i Europie nie gra w to tak dużo osób. Grę pewnie kupię, bo zapowiada się obiecująco ale wątpię by była tak dobra jak Elden Ring

Komentarz: TerleckiFalcon
2024-08-25
12:36

zanonimizowany1402069 Legionista

😂

Rewelacyjna gra ale Polak oczywiście płacze bo musi kupić żeby zagrać .

Komentarz: zanonimizowany1402069

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl