Black Myth: Wukong pobiło Counter-Strike 2/CS: GO oraz Palworld, stając się drugą najpopularniejszą grą w historii Steama. Analitycy uważają, że sukces produkcji może dużo zmienić na chińskim rynku.
Black Myth: Wukong pobiło już rekord aktywności Palworld, osiągając 2 125 077 jednoczesnych graczy na Steamie. Ostatnia poprzeczka do przeskoczenia dla dzieła studia Game Science to PUBG – 3 257 248 osób.
Black Myth: Wukong okazało się monstrualnym wręcz przebojem. Od momentu debiutu wyniki aktywności gry na Steamie dynamicznie rosną. W chwili pisania tej wiadomości w nowego RPG-a akcji bawi się 2 014 786 graczy równocześnie, co jest absolutny rekordem dla produkcji singleplayer.
Oznacza to również, że produkcja pobiła rekord Counter-Strike 2/CS:GO (1,818 mln), jest trzecią najpopularniejszą pozycją w historii Steam i już niebawem powinna zostawić w tyle Palworld. A przecież grę można również kupić na PlayStation 5 (za kwotę 299 zł, o 50 zł wyższą niż na Steamie i w EGS) i w Epic Games Store.
Według analitykow cytowanych przez agencję Bloomberg sukces gry może zmienić cały – wart 40 mld dolarów rocznie – rynek gier w Chinach.
W Państwie Środka panuje obecnie prawdziwa mania na Black Myth: Wukong. Oficjalna agencja newsowa Xinhua wyemitowała półgodzinny film dokumentalny, ukazujący kulisy powstawania gry. Produkcja zdominowała również Weibo, czyli najpopularniejszy chiński serwis społecznościowy, gdzie użytkownicy odbyli już ponad 6,7 mln rozmów dotyczących tego tytułu.

Na razie twórcy nie pochwalili się wynikami sprzedaży, ale redakcja serwisu gamediscover.co – przybliżającego dane z rynku gier (głównie ze Steama) – szacuje, że na platformie Valve sprzedano już ponad 1,9 mln egzemplarzy Black Myth: Wukong. Przychód miał wynieść 114 mln dolarów, co po odjęciu kosztów produkcji i marketingu oznacza, że twórcy zarobili na czysto 66 mln dolarów. Należy jednak pamiętać, że te dane są sprzed kilku godzin (i nie są oficjalne), więc biorąc pod uwagę ciągle rosnące wyniki aktywności, na pewno sporo one wzrosły.
Warto dodać, że wbrew temu, co sugerują wyniki ze Steam, cały świat wcale nie oszalał na punkcie tej gry. Fenomenalne rekordy aktywności Black Myth: Wukong to zasługa w zdecydowanej większości graczy z Chin. Według danych analitycznych gamediscover.co na platformie Valve stanowią oni aż 88,1% osób grających w ten tytuł. Raptem 3% przypada na USA, 1,6% na Hong Kong, a 1% na Japonię.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.