Gracze spoza Chin to „tylko” 30% nabywców Black Myth: Wukong

Black Myth: Wykong faktycznie trafił głównie do odbiorców z Chin. Niemniej nawet poza tym krajem sprzedano ponad 7,5 miliona egzemplarzy chińskiego hitu 2024 roku.

Jakub Błażewicz

Gracze spoza Chin to „tylko” 30% nabywców Black Myth: Wukong, źródło grafiki: Game Science..
Gracze spoza Chin to „tylko” 30% nabywców Black Myth: Wukong Źródło: Game Science..

Gracze spoza Chin stanowią 30% nabywców Black Myth: Wukong.

Tę, prawdę mówiąc, mało zaskakującą informację przekazał Yang Qi. Dyrektor artystyczny gry oraz współzałożyciel studia Game Science wystąpił na konferencji zorganizowanej w Chińskiej Szkole Animacji i Gier (via 80 Level). Stwierdził, że zespół jest pozytywnie zaskoczony tym wynikiem.

Od dawna wiadomo, że Black Myth: Wukong pokazało przede wszystkim potencjał chińskiego rynku, bo to gracze z Chin mieli stanowić lwią część odbiorców. Trudno się dziwić, bo tytuł jest przesiąknięty chińskim folklorem i – jak przyznał Yang Qi – wielu graczy z Zachodu może nie docenić niektórych niuansów mitycznego świata gry.

Niemniej najwyraźniej i bez tego BMW przyciągnęło wielu nabywców spoza Chin. Pamiętajmy, że do graczy miało już trafić ponad 25 milionów egzemplarzy gry. Innymi słowy, sama sprzedaż poza Chinami przekracza 7,5 miliona kopii.

To wciąż rewelacyjny wynik dla gry, która nie miała wsparcia znanej marki lub studia, i tylko te egzemplarze z nawiązką zwróciły koszty produkcji i marketingu Black Myth: Wukong. Najwyraźniej, jak to ujął Yang Qi, nawet bez pełnego zrozumienia wielu chińskich aspektów gracze docenili rozgrywkę i klimat BMW. Tak bardzo, że niespecjalnie narzekali na problemy, które załatano dopiero w aktualizacji z zeszłego tygodnia.

  1. Recenzja gry Black Myth Wukong – piękny RPG z Państwa Środka w niepełnej polskiej wersji
  2. Black Myth: Wukong – poradnik do gry
Black Myth: Wukong

Black Myth: Wukong

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 sierpnia 2024

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

7.6

Gracze

9.7

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Avatar 3 jest „prawdopodobnie najlepszym” i „najbardziej emocjonalnym” filmem z hitowego cyklu sci-fi. James Cameron ujawnił reakcje pierwszych widzów na nadchodzące dzieło

Następny
Avatar 3 jest „prawdopodobnie najlepszym” i „najbardziej emocjonalnym” filmem z hitowego cyklu sci-fi. James Cameron ujawnił reakcje pierwszych widzów na nadchodzące dzieło

Deweloper reaguje na oskarżenia o ripowanie elementów z Kingdom Come: Deliverance 2. „Jako Czech jestem niesamowicie dumny z KCD2”

Poprzedni
Deweloper reaguje na oskarżenia o ripowanie elementów z Kingdom Come: Deliverance 2. „Jako Czech jestem niesamowicie dumny z KCD2”

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl