Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 czerwca 2020, 15:00

„Spirala przemocy” - co leży u podstaw The Last of Us 2?

Przed premierą gry udało nam się spotkać z Halley Gross, współautorką scenariusza do TLoU 2, i porozmawiać szczerze o tym, wokół jakich tematów obracać się będzie nowa gra studia Naughty Dog.

Przed premierą nowego hitu Naughty Dog spotkałem się ze scenarzystką The Last of Us 2, Halley Gross, aby porozmawiać o kolejnej przygodzie Ellie i Joela. W czasie spotkania – które odbyło się tak, jak to teraz bywa, w internecie – rozmawiałem z Halley o wielu tematach, choć nie wszystkie jeszcze mogę wam ujawnić. W trosce o waszą dobrą zabawę całość wywiadu opublikujemy 19 czerwca, na premierę gry. Poniżej znajdziecie tylko fragment, wolny od spoilerów!

„Spirala przemocy” - co leży u podstaw The Last of Us 2? - ilustracja #1
Co szykuje dla nas TloU 2?

Halley Gross do Naughty Dog dołączyła dopiero przy drugiej odsłonie gry. Na swoim koncie ma całkiem imponujące portfolio, bo to ona m.in. napisała scenariusze do popularnego serialu HBO Westworld, a w przeszłości również do Banshee. Nas jednak najbardziej interesuje to, co Halley Gross odpowiedziała mi na pytanie, o czym według niej – współautorki scenariusza (napisanego wraz z Neilem Druckmannem, reżyserem gry) – jest The Last of Us 2, pierwsza gra w jej karierze?

The Last of Us: Part II to dla mnie okazja do refleksji nad spiralą przemocy, nad traumą i ostatecznie – odkupieniem. Chodzi o to, że każdy popełnia błędy i gubi drogę; że życie potrafi zdeptać każdego. Ale każdy ma w końcu szansę na odkupienie. I myślę, że to widać we wszystkich naszych postaciach: nikt nie jest bohaterem, nic nie jest czarno-białe. Nie interesują nas jednoznacznie dobre i złe postaci – wszyscy się mylą.

Wypowiedź Halley Gross pasuje do ogólnej wizji gry, którą wyciągnąć można z trailerów i zapowiedzi. Wygląda na to, że przed Ellie naprawdę niebezpieczna i wyniszczająca droga nie tylko w głąb kraju, ale również jej samej.

Wraz ze zbliżającą się premierą narosły kontrowersje związane z wyciekiem fabuły, za który odpowiadają hakerzy. Wszystko wskazuje jednak na to, że niezależnie od fabularnych rozwiązań, gra pod względem technicznym nie zawiedzie. Opublikowany przy okazji State of Play gameplay robi duże wrażenie. My również mieliśmy okazję już zagrać – nasze wrażenia odnajdziecie w opublikowanej dziś zapowiedzi. The Last of Us: Part II ukaże się 19 czerwca na konsoli PlayStation 4.

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej